Snelheid op ReadyNAS NV+ te laag

Pagina: 1
Acties:

• Willem Smith
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik haal op mijn ReadyNAS NV+ snelheden tot 13 MB/s. :>
In principe zou dit een stuk hoger moeten kunnen.

De LED's naast de Ethernet aansluiting zijn geel: continu aan, groen: knippert.
Volgens de manual betekent dit 100Mbit/s! (ik wil natuurlijk 1 Gbit/s, geel: continu uit, groen: knippert)

Iemand ervaring?

(de NAS hangt aan een Netgear GS 108 Gigabit switch)

Verwijderd

Begin met het posten van benchmarks en specs van beide systemen. Wat voor switch, wat voor netwerkkabel, wat voor netwerkadapter, wat voor workload gebruik je (m.a.w. hoe test je de snelheid?).

Kortom, je zult meer informatie moeten geven. Naast bovenstaande info zou ik een AS SSD en CrystalDiskMark benchmark bijvoegen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2012 18:41 ]

• Willem Smith
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
Waar het mij in eerste instantie om gaat is: Staat mijn NAS in 100 Mbit of in 1 Gbit mode? (kleur van de status LEDs)

Daarna wat kan ik er aan doen om de te verwachten snelheden (20 - 30 MByte / sec) te halen.

Als hij om 1 of andere reden maar op 100 Mbit staat is de oplossing zorgen dat hij op 1 Gbit komt te staan.

Ter verdere informatie:
Als ik de NAS na het opstarten met de switch verbind (waar verder niets aanhangt) gaat meteen de gele LED aan (wat op 100 Mbit mode zou duiden volgens de manual)
De NAS staat op vast IP-adres ingesteld en jumbo-frames zijn geenabled (maar maken volgens mij geen verschil) en volgens Raidar staat hij op 1000 MBit full-duplex ingesteld.

Ik kan de NAS ook rechtstreeks aan mijn PC hangen, heb ik dan een cross-kabel nodig? Ik heb denk ik ergens gelezen dat de NAS auto-sensing is en dat een straight kabel ook zou moeten werken?

[ Voor 12% gewijzigd door Willem Smith op 04-07-2012 20:57 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Misschien is er een draadje in je netwerkkabel niet lekker. Probeer eens een andere kabel zou ik zeggen. Voor gigabit heb je alle 8 de aders nodig, voor 100mbit maar 4, als er 1tje niet lekker is gaat ie gewoon terug naar 100mbit, totdat je opnieuw een kabel insteekt.