pc upgraden met videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• elco-OS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-02 18:55
Dag tweakers,

Mij is gevraagd om een pc wat sneller te maken. Het gaat hierbij om een Compaq Presario SR5115NL desktop PC met de volgende specs:

Processor: Pentium E2140 1.6GHz dual core
Geheugen: 2GB DDR2
Video: Geïntegreerd Intel GMA 950
Voeding: 300W
OS: Vista 32 bit (ben ik van plan te upgraden naar Win7)

Nou wil men op deze pc games zoals minecraft en portal2 spelen welke zeer traag tot niet lopen. Ikzelf ben niet bepaald expert op het gebied van hardware (meer van software) en ik vraag me af of het mogelijk is deze pc te upgraden tegen een niet al te hoge prijs. Mijn vraag is dan ook of een video kaart de boel kan verbeteren.

De PC heeft nog een PCIE x16 slot vrij voor een videokaart. Ik heb wat rond zitten kijken en vroeg me af of bijvoorbeeld de Nvidia GeForce GT 520 de boel kan verbeteren? Het hoeft niet super snel te draaien, alleen moet het bruikbaar zijn, want games van tegenwoordig willen er nauwelijks op draaien.

Wat denken jullie ervan?

Alvast bedankt

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-03 20:25
ik heb zelf groot voordeel gehad om meer RAM in mijn pc te zetten zeker voor minecraft(gebruik ok de 64 bits java met een evt. 64 bits win7)
En een gt 520(er zijn nieuwe versie's namelijk de 6xx series) zou inderdaad een mooie updrage zijn als je inderdaad alleen maar een intel HD chip erin heb zitten.

Je processor is ook aardig verouderd, en die is zeer traag (1.6 Ghz) als het kan kan je misschien die ook nog wel upgraden(evt. hier op V&A kijken want die socker CPu's zijn niet meer nieuw te verkrijgen)

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
elco-OS schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:35:
Het hoeft niet super snel te draaien, alleen moet het bruikbaar zijn, want games van tegenwoordig willen er nauwelijks op draaien.
Wat is het budget?
En wat is de definitie van bruikbaar? Want deze PC is zo oud dat een volledig nieuwe misschien een betere optie is.

• zoepersooi
helemaal is zou inderdaad ook een goede optie zijn (we smeken om een budhet :P )

wasw dat budget vergeten te vermelden :/

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:21

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je ram is al veel te laag voor Vista, steek er 4GB in en het gaat al wat beter, stap over op de X64 versie en pleur er nog wat geheugen bij (moest 4GB niet genoeg zijn).

Die GMA is ook niet om naar huis te schrijven dus eendert welke budget kaar doet het beter.

Zoals Olaf al zegt, wat wil je er nog mee doen buiten die 2 spellen spelen?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07-2025
Ik denk dat je dan het beste nog een Mobo, Processor en Geheugen bij kan kopen.
Die specs van jou zijn bijna uit de middeleeuwen (no offence) ;-)

Zie anders ook ff : reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2012

Seriously? Nope, not a bit...

• elco-OS
het budget is 50 - 75 euro, dat vista niet op 2 GB draait is onzin, pc komt uit 2007 en is oorspronkelijk geleverd met 1GB en vista. Mobo ondersteund tot max 2GB ram.

Nieuw mobo, geheugen/ processor is eigenlijk een nieuwe pc als ik het zo zie?

• zoepersooi
leuk dat je zegt onzin.
Je zegt zelf dat je weinig verstand hebt van hardware, dan krijg je advies van MEERDERE mensen en dan nog zeg je dat is onzin. met zo'n gedrag kan je denk ik niet veel advies meer verwachten.

en voor spellen is 4 gb toch wel het minste, en als je wilde dat we zoiets niet hadden gezegd was het misschien handig geweest als je moederbord erbij had vermeld 8)7

veel succes verder met het zelf uitzoeken van je onderdelen aangezien je zelf weet wat een computer nodig heeft aan onderdelen

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:31

D4NG3R

kiwi

:)

Vista draait (Zeker met SP1 of hoger) NIET lekker op 2GB RAM. Dit is gewoon een feit.

Als je echt geen ruimte hebt voor een nieuwe PC zou ik je geld lekker bewaren en doorsparen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
elco-OS schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:02:
het budget is 50 - 75 euro, dat vista niet op 2 GB draait is onzin, pc komt uit 2007 en is oorspronkelijk geleverd met 1GB en vista. Mobo ondersteund tot max 2GB ram.

Nieuw mobo, geheugen/ processor is eigenlijk een nieuwe pc als ik het zo zie?
Yep
Met zo'n budget kom je op pricewatch: Sapphire HD 6670 1GB GDDR5, VGA denk ik.
Alles is beter dan een GMA 950. Maar wil je moderne games een beetje fatsoenlijk draaien dan is een nieuwe PC toch wel aan te raden.

[ Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-07-2012 21:26 ]

• elco-OS
Supsooi schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:22:
leuk dat je zegt onzin.
Je zegt zelf dat je weinig verstand hebt van hardware, dan krijg je advies van MEERDERE mensen en dan nog zeg je dat is onzin. met zo'n gedrag kan je denk ik niet veel advies meer verwachten.

en voor spellen is 4 gb toch wel het minste, en als je wilde dat we zoiets niet hadden gezegd was het misschien handig geweest als je moederbord erbij had vermeld 8)7

veel succes verder met het zelf uitzoeken van je onderdelen aangezien je zelf weet wat een computer nodig heeft aan onderdelen
Misschien moet je dan wat beter lezen, want heb toch zeker vermeld om welke pc het gaat. En toch blijf ik het raar vinden dat je een pc koopt met vista e.d. er al op geinstalleerd terwijl het niet zou kunnen met die specs. Vandaar dat ik zeg onzin. Maar blijkbaar is men hier niet bereid om mij te helpen en te arrogant. De groeten hier, ik zoek t wel elders.

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 17:04
Afhankelijk van je doel ben je met alleen een GT520 niet geholpen.
Je CPU is ook redelijk traag.
Als je het wilt houden bij casual games, en weinig eisen stelt aan grafische instellingen, dan is de GT520 de kaart voor jou.

Wil je meer, dan gaat dat niet, want de GT520 is een instapkaart.
Een snellere videokaart heeft echter geen nut zonder een wat stevigere cpu, dus het is dan inderdaad handig daar een upgrade op te nemen. Een HD6650 met een Core2Duo op 2,6+ Ghz is een budgetoplossing waar je dan wat meer mee kunt.

En ja, 2 GB is genoeg om alleen Vista mee te draaien. Wil je echter fatsoenlijk multitasken terwijl je een spelletje speelt, dan is meer op zijn minst aan te raden.
Je kunt wel zonder, maar de vraag is of je dat wilt, ook mijn advies zou zijn er wat bij te steken als het budget het toelaat.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:31

D4NG3R

kiwi

:)

elco-OS schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:32:
[...]

Misschien moet je dan wat beter lezen, want heb toch zeker vermeld om welke pc het gaat. En toch blijf ik het raar vinden dat je een pc koopt met vista e.d. er al op geinstalleerd terwijl het niet zou kunnen met die specs. Vandaar dat ik zeg onzin.
D4NG3R schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:25:
Vista draait (Zeker met SP1 of hoger) NIET lekker op 2GB RAM. Dit is gewoon een feit.

Als je echt geen ruimte hebt voor een nieuwe PC zou ik je geld lekker bewaren en doorsparen.
Maar blijkbaar is men hier niet bereid om mij te helpen en te arrogant. De groeten hier, ik zoek t wel elders.
Daag :w

offtopic:
Als mensen je adviezsen geven kan je je ook eens gaan inlezen waarom deze mensen dit vermelden. Er word niet voor niks gezegt dat Vista eigelijk gewoon niet lekker draait op 2GB RAM. Win7 met de laatste servicepack net zo min trouwens

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1