Is het niet mogelijk om data via een fm zender te versturen, soort internet maar dan via een zender, (alleen is het wel errug illegaal zonder zendvergunning) en welke snelheden zouden dan mogelijk zijn?
Packet radio is dat, en dat haalt maar liefst 1k2 !! of 4k8 of 9k6 als je geluk hebt..
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
zou niet weten wat je er mee wilt, want fm is perdefinitie 1 richtings verkeer....
kan je dus niet zoveel mee...
de hoeveelheid data zal wel evenredig zin met de frequentie en de breedte die je er voor neemt (standaard 100khz per zender ofzo?)
kan je dus niet zoveel mee...
de hoeveelheid data zal wel evenredig zin met de frequentie en de breedte die je er voor neemt (standaard 100khz per zender ofzo?)
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Okee ik zie het al, zit weinig gang in, ik dacht zelf aan een alternatief voor internet met sateliet, is ook eenrichtingverkeer, downloaden gaat snel maar voor upload is weer een telefoon of kabelverbinding nodig.
Maar gezien de snelheid van packet radio mag er een slotje op deze topic, word toch een hoop gepruts met weinig resultaat.
Bedankt tweakers......
Maar gezien de snelheid van packet radio mag er een slotje op deze topic, word toch een hoop gepruts met weinig resultaat.
Bedankt tweakers......
NEE!, het is wel 2 richtingen, allen kan je niet tegelijk zenden en ontvangen, dus word dat opgesplitts in 2 keer. Traag ja dat is het zeker, we hadden onze bak verbouwd zodat we wel 4k8!! >) transmissie konden halen, wel zaten we daarop op alle 40 kanalen van de bak. Gelukkif niet op de D band maar lekker op de F band, lekker rustig, en nooit gepakt, ook al zaten we met een 250 buizen linotje te werken. tja die goede ouwe tijd.Op dinsdag 27 maart 2001 09:31 schreef Willem2 het volgende:
zou niet weten wat je er mee wilt, want fm is perdefinitie 1 richtings verkeer....
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Hmmm Packet radio wat jij wilt werkt ook alleen maar als er 2 dezelfde modems tegen over elkaar staan dus allebei 4800 baud (the beauty of the baud) of je moet hele erge duren modems hebben die backwards compatibel zijn maar een oplossing voor data is het nietc echt het snelste modem is een 9600 baud modem met andere worden nog geen 1K das pas erg geef mij dan maar mij scrappo quicknet lijntje die binnenkort chello wordt
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Verwijderd
Alles ligt aan de band (frekwentie) die je wilt gaan gebruiken en het soort zender. Duplex (twee richtingen tegelijk) kan ook, maar wordt wat moeilijker.
Als je op de FM omroep band wilt gaan zitten (Ja, da's lekker illegaal ja),
heb je het probleem dat bij transmissie snelheden boven de 150 KBit de breedte van het signaal te groot maakt.
D.W.Z. dat het tegenstation je van bv 100 tot 102 Mhz ontvangt, i.p.v. 101, omdat je signaal zo breed is geworden.
Aan de andere kant word je zo natuurlijk wel lekker snel gepeild door de Radio Controle Dienst RCD.., dus lost het probleem zich weer vanzelf op

Eigenlijk is het alleen maar zinnig te doen als je een zendvergunning hebt (A,B of C) waarbij je mag experimenteren op de 'experimenteer' frekwenties in de centimeter band.
(Gigahertz frekwentie dus)
Dat wordt dan weer efkens studeren dan...
Hooi, AKA PE1HON in ruste (De gein was er af toen ik eenmaal m'n papiertje had...)
Als je op de FM omroep band wilt gaan zitten (Ja, da's lekker illegaal ja),
heb je het probleem dat bij transmissie snelheden boven de 150 KBit de breedte van het signaal te groot maakt.
D.W.Z. dat het tegenstation je van bv 100 tot 102 Mhz ontvangt, i.p.v. 101, omdat je signaal zo breed is geworden.
Aan de andere kant word je zo natuurlijk wel lekker snel gepeild door de Radio Controle Dienst RCD.., dus lost het probleem zich weer vanzelf op
Eigenlijk is het alleen maar zinnig te doen als je een zendvergunning hebt (A,B of C) waarbij je mag experimenteren op de 'experimenteer' frekwenties in de centimeter band.
(Gigahertz frekwentie dus)
Dat wordt dan weer efkens studeren dan...
Hooi, AKA PE1HON in ruste (De gein was er af toen ik eenmaal m'n papiertje had...)
Pagina: 1