Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dunne laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

• gertjanhobma
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09-2021
Hallo GoT,

Voor mijn studie volgend jaar ben ik opzoek naar een goede laptop, deze dient deels als vervanging voor mijn desktop, maar moet ook veel gebruikt worden in tijdens treinreizen (dagelijks 2x 1:15) dus moet zoveel mogelijk licht en dun zijn. Ik ben er echter wel van plan om op te gamen (MW2, Fifa, LoL, BF3), HD filmpjes te bekijken & foto's en videos te editten. Dit heeft dus al een aardige processor / videokaart nodig, ook wil ik liever niet een nieuwe laptop kopen de komende 4/5 jaar, hij moet dus ook mee kunnen de komende jaren.

Ik heb een budget van rond de €1050 euro, iets er boven of iets eronder mag. Ik zat de denken aan of een ultrabook, met ivy bridge i7 en 128GB SSD. Of een (lichte) laptop als de Dell XPS 15, de Inspiron of de Sony VAIO S en Z serie.

Het scherm bij voorkeur 13-15 inch. De resolutie moet sowieso hoger zijn dan 1366x768, 900p of 1080p heeft mijn voorkeur. Ik heb liever een windows notebook dan een apple, tenzij ik natuurlijk overtuigd kan worden dat ik echt beter voor een macbook kan gaan. Verder moet de laptop per se een backlit keyboard hebben.

Zó, dat is een aardig lijstje haha. Ik hoop dat jullie me iets kunnen helpen.

Deze laptops kwam ik al tegen:

pricewatch: Asus Zenbook UX31E-RY009V (Zilver)
pricewatch: Sony Vaio VPCSE1M1E/S
pricewatch: Samsung 700Z5A-S01NL

Zit bij deze laptops vooral te tobben over de processorsnelheid, en welke is the best bang for buck natuurlijk?

Alvast bedankt,

Gert Jan

EDIT: wie kan me wat wijs maken in de processors van intel? en dan vooral in de namen? De U staat voor ultralowvoltage geloof ik, maar waar staan de M en de QM en XM voor? En hoe zie ik wanneer welke processor ivy bridge is, en welke sandy bridge?

[ Voor 6% gewijzigd door gertjanhobma op 04-07-2012 17:19 ]

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
M = Mobile, QM = Quadcore Mobile, XM = Extreme Mobile (top of the line)

Sandy bridge is 2*** , Ivy is 3***

ja, daag.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ultrabook valt af voor gamen, matige processor en matige videokaart. Kijkt eens naar de Dell inspiron 15R se
Gaat nog 10% vanaf met een kortingsbon.

Dell 15Z is ook voor een mooi prijsje te krijgen nu..

• HondaRacer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2024
Een Ultrabook valt sowieso af als je wilt gamen De Samsung Chronos 7 komt aardig goed in de buurt bij je wensen. Dun, licht, degelijk, kan erg lang mee op de batterij en kan prima de genoemde games aan. Het is wel geen Ivy Bridge i7, maar er zit wel een goede videokaart in. Neem wel het 1TB model die is namelijk even duur ;)

pricewatch: Samsung 700Z5A-S03NL

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
HondaRacer schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:45:
Een Ultrabook valt sowieso af als je wilt gamen De Samsung Chronos 7 komt aardig goed in de buurt bij je wensen. Dun, licht, degelijk, kan erg lang mee op de batterij en kan prima de genoemde games aan. Het is wel geen Ivy Bridge i7, maar er zit wel een goede videokaart in. Neem wel het 1TB model die is namelijk even duur ;)

pricewatch: Samsung 700Z5A-S03NL
Uhmm maar alsnog is de Chronos 7 niet bepaald een slimme aankoop...

Neem dan de Vaio S15 (verbeterde opvolger van de Vaio SE)..
Die is dunner en een stuk lichter, veeeeeel betere 15" scherm met daarbij ook nog eens Full HD, betere koeling, betere touchpad en heeft een bouwkwaliteit die tenminste niet zuigt zoals bij de Samsung series 7. Daarnaast is de Vaio S15 ook nog eens een flink stuk goedkoper waar je zelfs daarop nog 7 tot 10% vanaf kan halen als je gaat shoppen bij de studenten store van Sony...

[ Voor 5% gewijzigd door Vinand op 04-07-2012 18:55 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• gertjanhobma
De S serie heb ik inderdaad ook al bekeken, alleen de 'speciale' aanbieding van het geheugen is een beetje flauw. Ik kan niet een 128GB SSD met 8gb ram en i7 ivybridge configureren.. De chronos heeft inderdaad dat crappy scherm, en geen mogelijkheid tot SSD.

Heeft de S serie inderdaad een betere build, touchpad en koeling dan Dell xps en inspiron?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zou voor de Dell gaan. Die hebben een goede support. Komen ze aan de deur. Kost 80 euro maar dan heb je nooit gezeik met opsturen ed

Verwijderd

Of de inspiron beter is dan de S, geen idee, hangt af van je eisen. Ik zie de inspiron vooral als een goede middenmotor die vooral budgettechnisch erg interessant is. En natuurlijk op het gebied van service, want daar stelt sony echt niets voor.

• gertjanhobma
Hartstikke bedankt voor de reacties, gaat bij mij nu echt tussen de Dell Inspiron, de versie inclusief 32GB SSD, en de VAIO S, ik wacht alleen even een paar dagen af op de nieuwe 'acties/aanbiedingen' van sony & dell.

Ik zat ook nog te kijken naar de VAIO Z, deze is wel uit mijn prijsklasse, maar de 'oude' versie met sandy bridge processor is toch ook wel aardig? Zit er een groot verschil in qua processorsnelheid e.d.? Qua gewicht scheelt het de helft, en hij is ook nog dunner.

• Jell0zz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04-2024
gertjanhobma schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:03:
Hartstikke bedankt voor de reacties, gaat bij mij nu echt tussen de Dell Inspiron, de versie inclusief 32GB SSD, en de VAIO S, ik wacht alleen even een paar dagen af op de nieuwe 'acties/aanbiedingen' van sony & dell.

Ik zat ook nog te kijken naar de VAIO Z, deze is wel uit mijn prijsklasse, maar de 'oude' versie met sandy bridge processor is toch ook wel aardig? Zit er een groot verschil in qua processorsnelheid e.d.? Qua gewicht scheelt het de helft, en hij is ook nog dunner.
Geen idee waarom je de Sony zou bekijken, geconfigureerd als de Inspiron kost hij 1169 euro.
Je bent dus meer dan 400€ goedkoper uit met de inspiron.

• gertjanhobma
Jell0zz schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:23:
[...]

Geen idee waarom je de Sony zou bekijken, geconfigureerd als de Inspiron kost hij 1169 euro.
Vooral door het gewicht, de dikte en de 128gb SSD ipv hybrid..

• Vinand
Jell0zz schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:23:
[...]

En heel wat zwaarder en minder mobiel... De Sony S en Z series zijn geroemd om de uitstekende prestaties, lange accuduur in een superlaag gewicht voor een zeer acceptabele prijs dus de inspiron advies is nogal out of context aangezien die laptop een geheel andere focus heeft.

Even centraal advies over de Vaio S... Deze moet je het RAM en SSD zeker NIET configureren. Aagezien je de laptop heeel makkelijk zelf kan upgraden met je eigen ingekochte ram en ssd... Dus daar moet je je absoluut geen zorgen over maken. Daarnaast vraag Sony nogal woekerprijzen voor hun SSD upgrade... (je krijgt er wel een Raid 0 voor terug met zo een 800mbits snelheid maar alsnog is dat niet bepaald het geld waard).

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Uitstekende prestaties, schei toch uit. De prestaties zijn gewoon industry average. Of heeft sony sneller zand dan de inspiron?

S is een goede laptop vanwege het lage gewicht en IPS scherm (alhoewel niet perfect). Als die 2 dingen je niet interesseren is er weinig reden om voor de S15 te kiezen.

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
vaio Z type Z21L9E... Licht en leuke specs..

• gertjanhobma
Maar hij heeft wel lange(re)accuduur en een veel minder gewicht, ik moet hem namelijk wel dagelijks 2,5 uur meenemen in de trein.. Het scherm van de VAIO S 13 en VAIO S 15 zijn beide IPS schermen? Wel tof dat jullie helpen! Zal komende week sowieso naar de winkel om design, dikte en gewicht te bekijken.. 1,7 kg vs2,7kg is wel een verschil..

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:45:
Uitstekende prestaties, schei toch uit. De prestaties zijn gewoon industry average. Of heeft sony sneller zand dan de inspiron?

S is een goede laptop vanwege het lage gewicht en IPS scherm (alhoewel niet perfect). Als die 2 dingen je niet interesseren is er weinig reden om voor de S15 te kiezen.
De Vaio Z heeft geen uitstekende prestaties wil je zeggen??

Dat heeft een een andere willekeurige ultrabook van die vorm factor wel net zo goed of sneller?
En in welk universum is een ULV sneller dan een Full Voltage? Dan heeft de Sony inderdaad sneller zand, maar net zo goed als de inspiron die heeft namelijk ook "sneller zand" heeft, alleen dan wel op notebook formaat. En dat is eigenlijk waar ik op doelde??

[ Voor 17% gewijzigd door Vinand op 05-07-2012 09:38 ]

Verwijderd

Waar ik op doel is dat het wel heel erg scheef is om te zeggen:
De Sony S en Z series zijn geroemd om de uitstekende prestaties, lange accuduur in een superlaag gewicht voor een zeer acceptabele prijs
Dat is iets wat een verkoper zou zeggen.. geen tweaker :P . Voor elke notebook kan je wel zo'n zin verzinnen.

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:32:
Waar ik op doel is dat het wel heel erg scheef is om te zeggen:
[...]

Dat is iets wat een verkoper zou zeggen.. geen tweaker :P . Voor elke notebook kan je wel zo'n zin verzinnen.
Ik heb inderdaad een tijdje als verkoper gewerkt en mijn commerciele kan nogal vaak naar boven komen hehe :p
Maar ik snap je punt, en je hebt daarin wel zeker in gelijk dat ik beter op mijn uitspraken moet letten.

Ik zou eigenlijk in mijn onderschrift moeten zetten: anti-ulv
Of kijken of ik dat onder mijn avatar kan zetten zoals jij dat had met anti-768p op een 1 of andere manier :9

• SheepSayMeh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 21:27
Ik heb zelf exact dezelfde eisen als jij, en ik keek in de eerste instantie naar een vaio s13. Dit wordt hem echter niet, doordat ze belachelijke prijzen vragen voor hdd's en geheugen. Nou weet ik wel dat die later is te vervangen voor een andere, maar dan kom je weer uit boven je budget. Zoals eerder gezegd heeft de vaio wel een superieur scherm, ook hadden ze een aanbieding voor een extra accu, die onder de laptop bevestigd kon worden. Ook was het scherm 900p en zat er een zeer mooie grafische kaart in: de gt640m.
Dus scherm accuduur en grafische kracht zat wel goed, maar mijn budget liet het niet toe.

Nu zit ik mezelf af te vragen of ik de schermresolutie zal opofferen en ik zit te kijken naar een inspiron 14z. Deze 'ultrabook' heeft een grafische kaart: de 7570. Er is een spelletje op te spelen. Ook kan je, als je de versie van 899 koopt, er zelf nog een ssd in plaatsen en goed binnen je budget blijven. Het is bij mij gelukt om zowel de 5% epp korting (vraag darkstone) te krijgen als 10% coupon korting. Als er nog 5.88% shopkorting.nl bij komt, blijf je erg goed in je budget. Maar ja, dat scherm he. Ook zijn de reviews niet erg positief over deze laptop. Misschien dat ik wel deze laptop koop en een scherm om op te gamen, maar ik ben er nog niet uit.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met de 14z?

• Vinand
SheepSayMeh schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:29:
Ik heb zelf exact dezelfde eisen als jij, en ik keek in de eerste instantie naar een vaio s13. Dit wordt hem echter niet, doordat ze belachelijke prijzen vragen voor hdd's en geheugen. Nou weet ik wel dat die later is te vervangen voor een andere, maar dan kom je weer uit boven je budget. Zoals eerder gezegd heeft de vaio wel een superieur scherm, ook hadden ze een aanbieding voor een extra accu, die onder de laptop bevestigd kon worden. Ook was het scherm 900p en zat er een zeer mooie grafische kaart in: de gt640m.
Dus scherm accuduur en grafische kracht zat wel goed, maar mijn budget liet het niet toe.

Nu zit ik mezelf af te vragen of ik de schermresolutie zal opofferen en ik zit te kijken naar een inspiron 14z. Deze 'ultrabook' heeft een grafische kaart: de 7570. Er is een spelletje op te spelen. Ook kan je, als je de versie van 899 koopt, er zelf nog een ssd in plaatsen en goed binnen je budget blijven. Het is bij mij gelukt om zowel de 5% epp korting (vraag darkstone) te krijgen als 10% coupon korting. Als er nog 5.88% shopkorting.nl bij komt, blijf je erg goed in je budget. Maar ja, dat scherm he. Ook zijn de reviews niet erg positief over deze laptop. Misschien dat ik wel deze laptop koop en een scherm om op te gamen, maar ik ben er nog niet uit.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met de 14z?
De 14z is maar een erg matige laptop.
Hd plus is maar echt een brakke resolutie voor de "premium" prijs van de dell xps14.

Heb je trouwens al gekeken in de Sony Studenten store voor de Vaio S13? Dan kun j nog zo een 10% korting op krijgen en kun je ook nog eens de Shopkorting toepassen als je gebruikt maakt van een chatmedewerker. Dan zou je naar mijn idee voor 899 toch we'll een sexy configuratie zetten lijkt mij. En je moet nooit de hdd + ram door sony laten upgraden, die vragen echt woekerprijzen ervoor. En zeker omdat het maar 2 schroefjes zijn om je hele apparaat te kunnen upgraden.

Verwijderd

Is er eigenlijk al bekend welk scherm er in de S13 zit?

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:36:
Is er eigenlijk al bekend welk scherm er in de S13 zit?
Ja, het hdplus scherm was toch een tegenvaller op contrast en verticale kijkhoeken dacht ik (tn)?
S13a had hetzelfde paneel van de s15 dacht ik een tijdje terug gelezen te hebben, en dat paneel kun je dus ook configureren in de S13 (1600x900).

Then again, ik ben niet 100% zeker van me zaak.

Verwijderd

S13a hetzelfde paneel als de s15? zozo...

Ik neem aan dat je bedoelt dat het scherm in de S13 identiek is aan de SA 900p.

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:43:
S13a hetzelfde paneel als de s15? zozo...

Ik neem aan dat je bedoelt dat het scherm in de S13 identiek is aan de SA 900p.
Nope er was een foto die exact hetzelfde kleurenprobleem vertoonde van de SE/s15. Waar ze naast elkaar stonden.

Verwijderd

Dat is dan wel positief. Het aantal 13"-ers met een een dergelijk scherm is ongeveer 0. waar blijven die reviews?

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 09:24

GS88

π raat

Wat vind je van de Lenovo Thinkpad S430?

- licht en dun.
- Ivy Bridge.
- 900p op 14" scherm.
- Videokaart: nVidia GT6xxM serie.
- Best wel lange Accuduur.
- Ongeveer €800,-

Afbeeldingslocatie: http://www.newsflap.com/wp-content/uploads/2012/05/Lenovo-Thinkpad-S430.jpg

Rotterdam

Verwijderd

Accucapaciteit Wattuur 35Wh
gevalletje Afbeeldingslocatie: http://www.freeclipartnow.com/d/41384-1/trashcan-dont-pollute.jpg imo. Als je met die accucapaciteit een acceptabele accuduur haalt eet ik mijn hoed op.

Verwijderd

Accucapaciteit Wattuur 35Wh
Ik denk dat dit wel de bottleneck wordt van de lenovo. Verder vind ik het een pracht van een laptop. (specs en looks)

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:53:
Dat is dan wel positief. Het aantal 13"-ers met een een dergelijk scherm is ongeveer 0. waar blijven die reviews?
0?

Vaio z, asus 1080p ips in 13" vergeten :p
Zelfs de samsun 900p pls scherm in de series 9 verdient een pluimpje. :p

Verwijderd

Ik had erbij moeten zeggen: met een leuke grafische kaart. Al was ik de samsung even vergeten.

• gertjanhobma
Vinand schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:35:
[...]

De 14z is maar een erg matige laptop.
Hd plus is maar echt een brakke resolutie voor de "premium" prijs van de dell xps14.

Heb je trouwens al gekeken in de Sony Studenten store voor de Vaio S13? Dan kun j nog zo een 10% korting op krijgen en kun je ook nog eens de Shopkorting toepassen als je gebruikt maakt van een chatmedewerker. Dan zou je naar mijn idee voor 899 toch we'll een sexy configuratie zetten lijkt mij. En je moet nooit de hdd + ram door sony laten upgraden, die vragen echt woekerprijzen ervoor. En zeker omdat het maar 2 schroefjes zijn om je hele apparaat te kunnen upgraden.
Als dat inderdaad mogelijk is, zou dat prachtig zijn.. Wat kunnen jullie aanraden qua processor btw? Zit er een groot verschil tussen de 3210M, 3520M en de 3612QM? En dan vooral qua game, gewone & multitask prestaties, niet voor speciale applicaties die meerdere cores nodig hebben.

Ook claimt NVIDIA dat de GT640M 3,5 keer beter presteert dan de geïntegreerde videokaart van Intel (HD4000). Ook zou het tot een verbetering van de accuduur leiden, is dit bullshit of heeft nvidia hier wel een punt?

Verwijderd

Een verbetering van de accuduur is bullshit, de accuduur is juist zo goed omdat de nvidia kaart uit staat tijdens normaal gebruik, zodat alleen de intel 4000 stroom verbruikt :P

Verder klopt het dat de GT 640m significant sneller is dan de intel 4000. Ik zou het op 2.5 tot 3x houden, maar een grote vooruitgang is het zeker.

• gertjanhobma
Thanks! Ik denk dat het dan toch de Sony S15 wordt, zit alleen nog te twijfelen over de processor? Ik ga zelf de HDD vervangen voor SSD, nu nog hopen op een mooi dealtje..

• Vinand
gertjanhobma schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:08:
Thanks! Ik denk dat het dan toch de Sony S15 wordt, zit alleen nog te twijfelen over de processor? Ik ga zelf de HDD vervangen voor SSD, nu nog hopen op een mooi dealtje..
persoonlijk vind ik i7 als upgrade maar echt een overkill. Vooral als je je niet gaat focusen op speciale zware applicaties of videobewerking (renderen), dan heb je er geen reet aan. Ik zou persoonlijk wel de backlit keys configureren en de macafee voor 1 jaar weghalen. (die staat er namelijk als je standaard configureert)

Vergeet trouwens niet tijdens het configureren helemaal rechtsonder naar de Sony studentenstore te gaan. Daar krijg je nog dikke korting op alles..

• gertjanhobma
Vinand schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:20:
[...]

persoonlijk vind ik i7 als upgrade maar echt een overkill. Vooral als je je niet gaat focusen op speciale zware applicaties of videobewerking (renderen), dan heb je er geen reet aan. Ik zou persoonlijk wel de backlit keys configureren en de macafee voor 1 jaar weghalen. (die staat er namelijk als je standaard configureert)

Vergeet trouwens niet tijdens het configureren helemaal rechtsonder naar de Sony studentenstore te gaan. Daar krijg je nog dikke korting op alles..
Rechtsonder of linksboven? Haha. Hmm oké, geen i7 upgrade dus.. Ook niet als ik de laptop 5/6 jaar wil gaan gebruiken?

Verwijderd

Je neemt de i7 als je van plan bent software te gebruiken die meerdere threads aan kan, zoals photoshop, en zo'n beetje alles wat met compilen/foto/video te maken heeft. Doe je dat niet dan heeft een quadcore in feite geen voordeel.

• gertjanhobma
Voor de rest weinig prestatiewinst?

Verwijderd

De prestatiewinst is alleen van toepassing op programma;s die daadwerkelijk 4 cores volledig benutten. Ik heb er daar misschien 3 van op mijn computer staan, en ik ben een aardig zware gebruiker :P

• gertjanhobma
ik zag trouwens net in een thread dat er veel gedoe was over het scherm van de S15, kan de thread alleen niet terugvinden. Is het nog wel een goed scherm? En zit er verschil in de kleur van de S15? Standaard is wit, en voor 25 euro extra heb je zwart of zilver. Is dit alleen de kleur of heeft dit ook nog andere voordelen?

[ Voor 35% gewijzigd door gertjanhobma op 06-07-2012 15:35 ]

Verwijderd

De weergave van rood is simpelweg slecht. Maar het is wel een IPS scherm, en sinds het verdwijnen van de XPS 15 met 95% gamut scherm is er qua schermkwaliteit niet echt een alternatief. Praktisch alles is naast de oude XPS 15 een downgrade.

• gertjanhobma
Het is de Sony S15 geworden; hier de specificaties:

Productomschrijving : Notebook SV-S1511C - Samenstelbaar
McAfee Online Backup : McAfee Online Backup proef
Geheugen : 12 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
Sony Creative software : Imagination Studio Suite 2
Harde schijf : 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Batterij : Standaardbatterij
Toetsenbord Style : Toetsenbord met backlight
Optisch station : DVD-station
Draadloos LAN : Draadloos LAN (IEEE 802.11abgn
Processor : Intel®Core(TM)i5-3210M, 2,5GHz
Display : 39,5cm LCD, 1920x1080+camera
Afwerkingen : Zwart
Bluetooth® : Bluetooth® 4.0
Connectiviteit : Zonder Draadloos WAN
USB-poort(en) : 1x USB 2.0 + 2x USB 3.0
Antivirusprogramma : Geen bescherming
AC-adapter : 1 AC-adapter
Adobe® Creation : Zonder Adobe Creation
HDMI(TM) uitgang : HDMI(TM) uitgang
Adobe® Lightroom® : Zonder Adobe Lightroom 3
Microsoft® Office 2010 : Office 2010 Starter + Acrobat
Beveiligingsfuncties : Beveiligingsfuncties
Besturingssysteem : Windows® 7 Home Premium
Grafische kaart : NVIDIA® GeForce® GT 640M
Taal en toetsenbord : Nederlands (QWERTY)

Dit inclusief 'shopkorting' en een kortingscoupon van 20%, kom je uit op 850 euro.. Super deal al zeg ik het zelf, zijn jullie het daar ook mee eens?

Ik koop later deze maand nog een samsung 128GB SSD, die ik inplaats van de ODD zal zetten. Naja, de SSD op plek van HDD, en HDD naar ODD haha.

Bedankt voor jullie hulp!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:53
gertjanhobma schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:26:
Dit inclusief 'shopkorting' en een kortingscoupon van 20%, kom je uit op 850 euro.. Super deal al zeg ik het zelf, zijn jullie het daar ook mee eens?

Ik koop later deze maand nog een samsung 128GB SSD, die ik inplaats van de ODD zal zetten. Naja, de SSD op plek van HDD, en HDD naar ODD haha.

Waar heb je die kortingsbonnen vandaan als ik vragen mag? Ben zelf ook in de markt voor een Sony S15 maar op shopkorting.nl staat dat de kortingsbon alleen geld voor spullen uit de outlet store.

HD4Life @ Full-HD

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Ik vind zelf de IBM/Lenovo thinkpad nog steeds de meest sexy windows-laptops :)
Ze zijn sterk, heel erg betrouwbaar, en zien er naar mijn mening heel goed uit voor een laptop!

[ Voor 38% gewijzigd door w4v3g0d op 06-07-2012 20:26 ]

• iCeQbe.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-11 13:41
Davidshadow13 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:23:
[...]

Waar heb je die kortingsbonnen vandaan als ik vragen mag? Ben zelf ook in de markt voor een Sony S15 maar op shopkorting.nl staat dat de kortingsbon alleen geld voor spullen uit de outlet store.
via facebookpagina van sony kun je kortingsbonnen winnen. maar enkel met de grootste kortingsbon (20%) ga je lager zitten in prijs dan de standaard studentenkorting.

ik ben ook op zoek naar nog een bon van 20% ;)

• Vinand
iCeQbe. schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:23:
[...]

via facebookpagina van sony kun je kortingsbonnen winnen. maar enkel met de grootste kortingsbon (20%) ga je lager zitten in prijs dan de standaard studentenkorting.

ooh nice, dat wist ik zelf nieteens..

• Davidshadow13
iCeQbe. schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:23:
[...]

Oke maar je kunt ze niet stacken dus zoals bij Dell, dat je korting op korting hebt, dat zou jammer zijn? Die studentenkorting is effectief ook maar een procentje of 7 á 8 omdat de korting van 10% alleen van de basisconfiguratie afgaat en niet van alles wat je erbij configureert want de configuratie opties zijn even duur als in de normale store.

HD4Life @ Full-HD

• iCeQbe.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-11 13:41
ik heb een 10% (5% op laptops) code,
wil er iemand proberen om een 20% code (15% op laptops) te winnen?

http://ow.ly/c0ACR

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Hoe zit het eigenlijk met de acties die Sony houdt want laatst was het de batterij sheet die ze gratis erbij gaven. Is dat elke keer weer wat anders? Want de actie die ze nu hebben van de 12gig ram update vind ik vrij nutteloos.

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11 11:16

TMoose

Mooooooose !!

Ik denk dat dat ook typeafhankelijk is.

Ik kreeg de plate-accu bij mijn Vaio SE. Die heeft 2 SO-DIMM lots, en volgens mij zijn 6GB reepjes vrij zeldzaam :P

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 21:29
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:28:
Je neemt de i7 als je van plan bent software te gebruiken die meerdere threads aan kan, zoals photoshop, en zo'n beetje alles wat met compilen/foto/video te maken heeft. Doe je dat niet dan heeft een quadcore in feite geen voordeel.
Ik wil een nieuwe laptop om te gamen en te gebruiken voor muziekprogramma's als Ableton. Sporadisch zal ik ook Photoshop gebruikt. Is het dan een meerwaarde om een quadcore te nemen voornamelijk kijkend naar de eerste twee taken?

Verwijderd

Volgens mij zijn muziekprogramma's relatief zwaar. Ik dat geval zou ik wel voor een quadcore gaan, aangezien die meteen 1.7-1.8x zo snel zijn in zware taken.

• joeri369
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:28
Ableton kan inderdaad behoorlijk zwaar zijn. Mijn ervaringen zijn met live gebruik dat de microfoon een beetje stotterend over kwam op een macbook pro met een i3tje. Verder heb ik geen ervaringen met ableton e.d. maar als je flink in ableton bezig gaat met effecten, compressors e.d. is een beetje processor kracht wel handig;)

Verwijderd

gertjanhobma schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:26:
Het is de Sony S15 geworden; hier de specificaties:

Productomschrijving : Notebook SV-S1511C - Samenstelbaar
McAfee Online Backup : McAfee Online Backup proef
Geheugen : 12 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
Sony Creative software : Imagination Studio Suite 2
Harde schijf : 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Batterij : Standaardbatterij
Toetsenbord Style : Toetsenbord met backlight
Optisch station : DVD-station
Draadloos LAN : Draadloos LAN (IEEE 802.11abgn
Processor : Intel®Core(TM)i5-3210M, 2,5GHz
Display : 39,5cm LCD, 1920x1080+camera
Afwerkingen : Zwart
Bluetooth® : Bluetooth® 4.0
Connectiviteit : Zonder Draadloos WAN
USB-poort(en) : 1x USB 2.0 + 2x USB 3.0
Antivirusprogramma : Geen bescherming
AC-adapter : 1 AC-adapter
Adobe® Creation : Zonder Adobe Creation
HDMI(TM) uitgang : HDMI(TM) uitgang
Adobe® Lightroom® : Zonder Adobe Lightroom 3
Microsoft® Office 2010 : Office 2010 Starter + Acrobat
Beveiligingsfuncties : Beveiligingsfuncties
Besturingssysteem : Windows® 7 Home Premium
Grafische kaart : NVIDIA® GeForce® GT 640M
Taal en toetsenbord : Nederlands (QWERTY)

En, hoe bevalt de laptop?
Ben zelf ook naarstig opzoek en de Sony lijkt me erg mooi. Zojuist bij de MediaMarkt geweest, maar deze hadden ze niet. Jammer, want ik wilde hem graag eens in het echt bekijken. Vooral ook omdat ik nergens specificaties kan vinden. Wat weegt zo'n ding bijvoorbeeld?

Heb ook de ACER N56 bekeken. Deze vond ik erg mooi, maar ook wel dik. Die ultrabooks zijn natuurlijk niet te vergelijken maar wel erg mooi O+

Weet iemand hoe dik zo'n Sony S15 is?

Verwijderd

De specs zijn afaik hetzelfde als http://www.anandtech.com/...-laptop-for-under-a-grand.

• Davidshadow13
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:02:
[...]

En, hoe bevalt de laptop?
Ben zelf ook naarstig opzoek en de Sony lijkt me erg mooi. Zojuist bij de MediaMarkt geweest, maar deze hadden ze niet. Jammer, want ik wilde hem graag eens in het echt bekijken. Vooral ook omdat ik nergens specificaties kan vinden. Wat weegt zo'n ding bijvoorbeeld?

Heb ook de ACER N56 bekeken. Deze vond ik erg mooi, maar ook wel dik. Die ultrabooks zijn natuurlijk niet te vergelijken maar wel erg mooi O+

Weet iemand hoe dik zo'n Sony S15 is?
De S15 weegt ongeveer 2 KG inclusief batterij en is ongeveer 0,9" dik (2,4 cm dus). Zie de specsheet van een voorgeconfigureerd model op Sony.nl

HD4Life @ Full-HD

• gertjanhobma
Ik krijg hem tussen 14 en 19 juli! Heb hem besteld via de site, vandaar. Ik zal jullie zeker op de hoogte houden!

Verwijderd

Ben benieuwd...

Heeft iemand overigens een tip voor een winkel waar ik deze S15 IRL kan bekijken?

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:34:
Ben benieuwd...

Heeft iemand overigens een tip voor een winkel waar ik deze S15 IRL kan bekijken?
Ik was laatst ook nog opzoek. Zo een Sony verkoper in de mediamarkt had me verteld dat ze nog in de retail uitgeleverd moesten worden. Dus met weinig succes jammer genoeg, heb we'll de laptop bij mijn oom kunnen testen. Touchpad was flink verbeterd ten opzichte van het oude model, ook is de plaatsing van het vingerafdruk herkenning slimmer gedaan. Toetsenbord typt erg lekker en registratie is fijn, er was wel meer flex rondom de odd.

Verwijderd

Hmm, bedankt voor de info. Maar hij is dus nog nergens in de retail te bezichtigen. In dat geval wacht ik nog even, ik neem aan dat dit niet meer zo lang zal duren!?
Pagina: 1