Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC krakende geluiden tijdens gamen..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Video:
YouTube: PC cracking sounds during gaming

Ik heb deze pc sinds 14 maanden. Sinds 2 maanden is hij dit krakende geluid aan het maken wanneer ik game. Ik heb mijn videokaart al gestrestest en toen had ik geen last van dit geluid. Het geluid lijkt dan ook uit mijn voeding te komen. Echter dit weet ik niet zeker. Verder heb ik ook alle fans van cpu/gpu/voeding al helemaal schoongemaakt.
Ik vraag mij nu dus af of dit te fixen is of dat ik een hele nieuwe, misschien wel sterkere, voeding moet kopen...
Het geluid is echt heel hard en ik hoor het zelfs wanneer mijn speakers op zijn hardst staan of wanneer ik game met een headset op. Heel annoying dus..

Hardware specs;

CPU: [AMD] AMD Phenom(tm) II X4 B50 Processor (3 CPUs), ~3.2GHz
GPU: [ATi] AMD Radeon HD 6700 Series
Sound Card: AMD High Definition Audiio
RAM: MB 4096MB RAM
Monitor: Samsung SyncMaster S23A700D [Other]
Motherboard: MSI
Power Supply: 500W
Case: Hornet CA-0300 SE
HDD: 500 GB

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2012 17:28 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit is coilwhine van voeding of videokaart. Trek je kast open en kijk waar het vandaan komt.

Het is trouwens wel zo netjes om even de moeite te nemen dit in het Nederlands hier te posten. Nu is het gewoon een copy-pasta voor extra aandracht.

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:06
kan zijn dat ik er overheen lees, maar komt dit geluid uit je computerkast of uit je speakers?

Verwijderd

Topicstarter
Komt regelrecht uit mijn pc.
Ik heb mijn kast al opgehaald en de fans (zijn niet kapot) van GPU, voeding en cpu schoongemaakt. Hier ligt het niet dus niet aan.
Verder heb ik mijn videokaart ook gestrestest en dit leverde geen geluid op... Videokaart zal het niet zijn dus. Het geluid lijkt uit mijn voeding te komen, maar weet dit dus niet zeker..

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Dan is het, wat PilatuS al zei, coilwhine vanuit je voeding.

Edit: dit kun je oplossen door een druppel nagellak op de spoelen te doen. Op internet zijn er ook wel veel ideeën te vinden.

[ Voor 52% gewijzigd door marquis op 04-07-2012 17:26 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies met de spoelen? Dit heb ik namelijk nog niet geprobeerd.
Ook wil ik zeggen dat ik filmpjes op youtube heb bekeken over coilwhine en dit geluid is zeker minder zacht. Zoals ik in mijn post heb staan hoor ik het echt overal doorheen...

• marquis
Je moet je voeding uit elkaar halen. Op de print zitten gewonden koperdraadspoelen (als ik het goed heb, maar een paar wikkelingen). Hier doe je voorzichtig wat nagellak op. Hier voorkom je mee dat de spoelen niet meer gaan trillen. Immers, trillen brengt geluid voort. Kijk ook even of het geluid niet uit je fan komt. Anders deze vervangen. Dit kun je controleren door heel even de fan tegen te houden met een houtje. Wordt het dan stil, dan is het je fan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dit proberen. Laat het resultaat wel weten!

• marquis
Ja, ik zou het anders ook niet weten wat het geluid veroorzaakt. Succes, kerel, en ben benieuwd!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:06
marquis schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:37:
Ja, ik zou het anders ook niet weten wat het geluid veroorzaakt. Succes, kerel, en ben benieuwd!
je heb wel gelijk...

Verwijderd

Topicstarter
heeft geen verschil gemaakt jammer genoeg :(
Ik heb ook de fan/voeding nogmaals schoongemaakt en de fan omgedraaid (omdat het kon :p)

Ben bang dat ik dan maar een nieuwe voeding moet/ga kopen?! Misschien gelijk eentje van 750 watt ofzo

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:30:
heeft geen verschil gemaakt jammer genoeg :(
Ik heb ook de fan/voeding nogmaals schoongemaakt en de fan omgedraaid (omdat het kon :p)

Ben bang dat ik dan maar een nieuwe voeding moet/ga kopen?! Misschien gelijk eentje van 750 watt ofzo
Koop een goed merk voeding. Dat is veel belangrijker dat wattage.

• marquis
Koop idd een goede voeding. Een hoop Watts zeggen niet altijd wat(t). Ik heb via http://extreme.outervision.com/PSUEngine je vermogen ongeveer uitgerekend maar aan 450 Watt zit je mooi voldoende. Reken het zelf ook even na, want ik weet niet wat je verder aan je systeem heb hangen.

Edit: Vout linkje.... http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

[ Voor 17% gewijzigd door marquis op 04-07-2012 20:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ga naar dat linkje kijken en een nieuwe voeding halen dan :). Als jij de berekening aan de hand van deze specs gedaan hebt zal 450 wel goed zijn, maar ik check het wel. Heb namelijk geen extra dingen eraan hangen.

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:00
Je weet zeker dat het niet je HDD is? Hou je hand er eens op wanneer je het gekraak hoort.

Verwijderd

Topicstarter
@sbmuc nee want het geluid komt luid en duidelijk uit mn voeding jammer genoeg :(
Pagina: 1