Dvd writer maakt schijnbeweging bij het openen van de lade

Pagina: 1
Acties:

• infobot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07-2024
Bij het openen van de lade maakt de dvd recorder een schijnbeweging.
Hij gaat een heel klein beetje open en stopt met openen en een halve sekonde daarna gaat die helemaal open.

Dit gedrag vertoont die alleen wanneer er een schijf in zat die al opgestart was. Als de schijf er al wel in zat maar nog niet opgestart was dan gaat die normaal open.

Mijn vorige sony optiarc deed dit niet, maar deze sony optiarc ad 5280 s wel.

Mijn dealer zegt dat ik hem moet omruilen het is een hardware defekt. De Sony importeur zegt dat het mogelijk in orde is omdat deze drive ook op de zijkant gebruikt kan worden en dat die dan eerst even de disk controleert of die goed ligt en daarna eruit werpt.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Bij die Sony reactie kan ik me wel wat voorstellen. Als de schijf nog draait, en dan op zijn kant opengaat kan dat leuke effecten geven.

• infobot
Zou ik hem nou terugbrengen of niet?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ligt eraan of je je eraan stoort.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• infobot
Nee, het is niet duidelijk of het een defect is of niet.
Is die nu defect of niet. De dealer zegt ja, Sony zegt misschien.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik zeg: omruilen, het kost je 10 minuten werk en je weet zeker dat je een goeie drive hebt als die hetzelfde doet.
Een snelle zoekactie op google leert me dat dit niet (vaak) voorkomt, omruilen zou ik doen, voordat hij kapot is of je dvd's beschadigd!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Misschien met een livecd van ubuntu booten, en proberen of het niet aan je windows , of windows software ligt.

• infobot
Ik heb nu de dvd writer vervangen door de Sony Optiarc Ad7280s.
Het probleem is gebleven! Zeer mysterieus. Of het is natuurlijk zo dat alle moderne drives dit doen, althans van Sony optiarc. Als ik het voorfront van de computer weghaal heeft dat geen invloed. De computer opstarten met een Paragon opstartschijf die werkt in Linux levert dezelfde problemen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Sluit de dvd speler aan op andere sata poorten, en andere controller.

• infobot
Ik heb hem nu op alle andere sata poorten aangesloten gehad met hetzelfde probleem.

Met controller wordt waarschijnlijk de ingebouwde software van windows bedoeld?
Ik zag wel dat die na het aansluiten op een andere poort
een symbooltje rechtsonder in de systemtray liet zien, dat duurt dan even en dan doet die het, dan is dat de andere controller vanuit windows neem ik aan.
Pagina: 1