Toon posts:

moederbord + core2duo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

mijn naam is martijn en ben nog niet zo lang actief hier,
ik heb een laptop met i5, 8gb ram enz en nu had ik hier tijdelijk een computertje staan op mijn kamer, en dit beviel mij best wel, nu dacht ik ik wil zo goedkoop mogelijk even een 'iets' betere pc samen stellen,

ik heb hier nog 4gb goeje Ram bankjes liggen en een videokaart die op het moment goed genoeg is.
een voeding van 400watt heb ik hier ook nog liggen en hardeschijven ook wel.

nu zat ik er aan te denken om deze 2 te kopen:

inventaris: cheappcsht

en dan 4gb ddr2 geheugen er in, en de processor een beetje overclocken naar 2ghz ongeveer. en mischien later als ik iets op de kop kan tikken een betere processor er in.

maar voor nu zou het systeem alleen gebruikt worden als download pc / prive server en de standaart dingen zoals office msn en alles.
moet ik dit wel of niet doen? ik heb nog een oude pc hier staan met een athlon 1,6ghz en 1,5gb ddr1 ram. hoeveel zou ik hier ongeveer mee opschietten als ik dit systeem in elkaar heb?

mvg, martijn

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een E4300je is een best vlotte CPU, zeker als je 't ding naar de 3GHz klokt, wat ze vrijwel allemaal prima kunnen.

Kijk eens naar benchmarks om te zien wat het verschil gaat maken, maar waarschijnlijk is dit best behoorlijk.

Of het verstandig is nu nog geld te investeren in zo'n oud platform laat ik in 't midden. Ik zou iets meer investeren en iets kopen dat een generatie of 3 nieuwer is, dat hoeft ook geen klauwen met geld te kosten.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Qua performance ga je er wel op vooruit, maar imho dermate weinig dat je misschien beter iets meer uit kan geven en er dan wat langer / meer plezier van hebt.
Als je een Sempron 145 neemt (zo'n 40,-) icm een ASUS M5A78L-M LX (47,-) en wat geheugen (4GB voor 25,-) ben je al rond... Hoef je alleen even te kijken of je voeding daar wel op past, maar heb je wel iets wat je later nog eens kan upgraden.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
775 is indd wel oud, maar core 2 duo was makkelijk te overclocken en kon veel hebben hoorde ik,

@kroegtijger dus jij zegt dat ik gewoon voor een am3 moet gaan? heb je toevallig ook een lijstje met processoren die am3 ondersteunen??

ik heb even gekeken, ik denk dat wanneer ik genoeg geld heb voor een am3 ga met een opteron met dual of tripple core,

mvg, martijn

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2012 19:10 ]