[Windows 7] Draadloze netwerken weg bij andere wifi adapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo allemaal,

Heb net een nieuwe wifi adapter in mijn laptop gezet, nu start in windows op, alle draadloze netwerken welke opgeslagen zijn, WEG!

Blijkbaar zijn ze nog gekoppeld aan de oude adapter, maar die is er dus niet meer. Zit er nu niets anders op dan alle netwerken gaandeweg weer toevoegen, of kun je via het register of zo de opslagen netwerken koppelen aan de nieuwe Wifi adapter?

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Wanderer
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
Hey,

Misschien als je een nieuwe adapter hebt geïnstalleerd, heb je die dan ook geactiveerd onder netwerkcentrum -> adapterinstellingen -> inschakelen, activeren of iets dergelijks? Als je wel de netwerkadapter al ziet en deze werkt, kun je dan ook andere wi fi netwerken vinden? Als dit het geval is dan zit er volgens mij niets anders op dan het netwerk waar je toegang tot wil hebben met de nieuwe adapter proberen te bereiken, dit vereist waarschijnlijk dat je alle wachtwoorden opnieuw invoert. Anders dan dit kan ik zo ook even niets voor je bedenken.

zelf heb ik een tijdje geleden eerst via een usb, toen powerline en daarna een pci netwerkkaart mijn internet connectie geregeld en elke keer moest ik in ieder geval voor het thuisnetwerk het wachtwoord opnieuw invoeren. Alle andere instellingen bleven hoe ik het me herinner gewoon intact. Enkel het wachtwoord moet even opnieuw ingevoerd.

Overigens zodra je eenmaal verbinden hebt kun je als je rechtermuisklikt op de netwerkverbinding onder eigenschappen volgens mij instellen wanneer je er verbinding mee wilt maken en welke je voorkeursnetwerk is. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door SN4K3 op 10-07-2012 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Wanderer
Bedankt voor je reactie. Ik zie inderdaad ook wel netwerken staan, maar ik moet alles opnieuw invoeren. Beetje irritant, want ik heb er wel een stuk of 75 in mijn laptop staan.

In het register vind ik ook gewoon de netwerknamen van de opgeslagen netwerken, en iets van een geencrypt wachtwoord, alleen hangen deze opgeslagen netwerk aan mijn oude Wifi adapter.

Ik wil gewoon in het register de opgeslagen netwerken associeren met het "ID" van mijn nieuwe netwerkkaart, zodat ik niet alles opnieuw hoef in te kloppen.

Of werkt het niet zo simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Wanderer schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:25:
In het register vind ik ook gewoon de netwerknamen van de opgeslagen netwerken, en iets van een geencrypt wachtwoord, alleen hangen deze opgeslagen netwerk aan mijn oude Wifi adapter.

Ik wil gewoon in het register de opgeslagen netwerken associeren met het "ID" van mijn nieuwe netwerkkaart, zodat ik niet alles opnieuw hoef in te kloppen.

Of werkt het niet zo simpel?
Ik zeg, probeer het, wie weet werkt het inderdaad zo simpel.
Maak wel even een backup van je register ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
1e hit op "windows export wireless connections" ;) http://www.howtogeek.com/?post_type=post&p=4081
http://technet.microsoft.....aspx#bkmk_wlanExportProf

[ Voor 31% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 11-07-2012 18:26 . Reden: Technet-URL toegevoegd. ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Pagina: 1