index.php doorsturen naar index.html

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-05 19:06
Voor ons bedrijfje heb ik een nieuwe site gemaakt. Hierbij heb ik alleen van HTML en wat javascript gebruik gemaakt.

De oude site maakte gebruik van PHP.

Nu is het probleem dat enkele zoektermen op google waarbij je onze site vind verwijzen naar SITEURL/index.php. Dit bestand bestaat niet meer en dus werkt de link vanaf google niet.

Is het makkelijk een index.php bestandje toe te voegen dat bij opening gewoon de hoofd URL opent? zodat op deze manier de links vanaf google weer werken.

Ik heb helaas 0 ervaring van php en het lijkt mij zijn doel voorbijschieten als ik het alleen hiervoor ga proberen aan te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:35
Met daarbij: Wikipedia: HTTP 301#Search_Engines

[ Voor 7% gewijzigd door Barleone op 04-07-2012 13:57 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarom zoveel moeite doen met een daadwerkelijk PHP-bestandje?

Indien er gebruik gemaakt wordt van een Linux of andere *nix-server kun je ook een symbolic link plaatsen van index.php -> index.html.

Scheelt je weer wat resources.
Da's wel zo netjes wellicht :P

[ Voor 35% gewijzigd door Osiris op 04-07-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boto
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Htaccess gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 23:07
Je kunt het inderdaad doen via een htaccess bestand, een header instellen in een php bestand, maar je kan ook je index.html hernoemen naar index.php! 't Enige is dat je dan alle verwijzingen daarna eventueel moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Als je weet dat je gebruik moet maken van een header is zoeken makkelijk..

Maar bij deze weet ik dat, thnx!

** jullie gaan snel met reageren! ik moet steeds mij bericht aanpassen.

Begrijp ik dat de index.html gewoon het zelfde werkt als hij index.php heet? dan lijkt dat mij het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
jongf7 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:59:
Als je weet dat je gebruik moet maken van een header is zoeken makkelijk..
[google=php redirect] ;)
jongf7 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:59:
Begrijp ik dat de index.html gewoon het zelfde werkt als hij index.php heet? dan lijkt dat mij het makkelijkst.
Klopt, maar daarmee krijg je index.php nooit uit google. Je wil gewoon een 301 redirect doen.

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 04-07-2012 14:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Index.php hoeft van mij niet perse uit google, als de link vanuit google maar werkt.

Bij sommige zoek acties verwijst google namelijk niet naar URL maar naar URL/index.php.

Ik heb mijn index.html inmiddels index.php genoemd en alles werkt perfect, dank allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Nouja, persoonlijk zou ik liever gewoon www.website.nl hebben staan in mijn zoekresultaten dan www.website.nl/index.php Normaal gesproken kan je in je links ook gewoon naar de root laten verwijzen (/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Natuurlijk is het netter, maar als ik zo lees:
ons bedrijfje
zal het ook qua google results ook niet dusdanig belangrijk zijn :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

SinergyX schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:16:
Natuurlijk is het netter, maar als ik zo lees:

[...]

zal het ook qua google results ook niet dusdanig belangrijk zijn :P
Ik zie niet in waarom de grootte (=klein) van het bedrijf betekend dat je het daarom niet netjes zou oplossen?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

OkkE schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:49:
Ik zie niet in waarom de grootte (=klein) van het bedrijf betekend dat je het daarom niet netjes zou oplossen?
Ik doel ook niet op de grootte, maar maar enkel dat de TS er verder weinig in wil leren en dit op een zo makkelijk (dus niet direct efficient of netjes) mogelijke manier wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
De meeste google resultaten verwijzen gewoon netjes naar www.website.nl het zijn maar enkele hits waarbij op een of andere manier naar www.website.nl/index.php wordt verwezen. Dit vermoedelijk als gevolg van de oude site?

Het lijkt mij dat dit dan bij google opgelost moet worden, of is er een manier waarop ik hier iets aan kan doen zodat google voortaan altijd de /index.php weg laat?

Ik ga eens kijken wat 301 redirect inhoud.

Op zich wil ik het zo netjes mogelijk oplossen, we zijn geen multinational, maar wel een serieus MKB :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
jongf7 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:20:
of is er een manier waarop ik hier iets aan kan doen zodat google voortaan altijd de /index.php weg laat?
Je beantwoordt je eigen vraag ;)
jongf7 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:20:
Ik ga eens kijken wat 301 redirect inhoud.
Met een 301 vertel je crawlers (en user agents) expliciet dat die pagina "moved permanently" is (en een alternatieve/nieuwe locatie van die content).
301 Moved Permanently

The requested resource has been assigned a new permanent URI and any future references to this resource SHOULD use one of the returned URIs. Clients with link editing capabilities ought to automatically re-link references to the Request-URI to one or more of the new references returned by the server, where possible. This response is cacheable unless indicated otherwise.

The new permanent URI SHOULD be given by the Location field in the response. Unless the request method was HEAD, the entity of the response SHOULD contain a short hypertext note with a hyperlink to the new URI(s).

If the 301 status code is received in response to a request other than GET or HEAD, the user agent MUST NOT automatically redirect the request unless it can be confirmed by the user, since this might change the conditions under which the request was issued.

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 04-07-2012 15:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Dank, ik heb een 301 redirect gemaakt van index.php en daarin aangegeven dat de juiste pagina www.website.nl is. Als ik nu via google een www.website.nl/index.php vind kom ik in ieder geval netjes op www.website.nl uit.

Maar begrijp ik nu goed dat google hierdoor ook 'leert' voortaan www.website.nl te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
jongf7 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:33:
Maar begrijp ik nu goed dat google hierdoor ook 'leert' voortaan www.website.nl te gebruiken?
:Y

Wat dacht jij, dat je elke keer als je een url wijzigt even moest bellen met Google zodat een miepje (m/v) daar even die url voor je zou aanpassen? :+

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Misschien dat google wel door kreeg als sites niet meer bestaan en deze dan uit hun bestand haalt, en misschien op een gegeven moment je nieuwe site vind :-).

Ik ben niet erg thuis in deze materie.
Dus nogmaals veel dank allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Je kan met Google Webmaster tools eventueel ook niet bestaande url's laten verwijderen.
Pagina: 1