Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk Cardreader

Pagina: 1
Acties:

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een Cardreader die te bereiken is in het netwerk.
Eigenlijk een soort printserver maar ipv dat je een usb printer dan in het netwerk hangt wil ik een cardreader in het netwerk hangen.

ik had zelf 2 dingen in gedachten:

1. Een cardreader die uit zichzelf al te bereiken is via het netwerk doordat deze is voorzien van een netwerk (lan) aansluiting.

2. Allereerst een USB naar netwerk server. Hiermee kun je bijvoorbeeld ook standaard usb printers/hardeschijven bereikbaar maken in het netwerk. Vervolgens sluit ik hier een usb cardreader op aan.

http://img.alibaba.com/im...z_myalibaba_web4_2266.jpg

iemand een idee hoe dit het beste kan gaan werken?

[ Voor 4% gewijzigd door NL_Scratch op 04-07-2012 13:33 ]

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 04:30

MadMan

What the....

Op mijn huidige en vorige router zit gewoon een USB host waarin je kunt prikken wat je wilt. Misschien eens kijken of je huidige router dat misschien ook heeft?

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• NL_Scratch
Mijn huidige router heeft dat helaas niet. Het punt is ook dat het voor in de werkplaats is en niet in huis.
Tot in de werkplaatst ligt gewoon een netwerk verbinding (utp).
zou mijn modem wel een USB host hebben dan is het wel een mogelijkheid maar dan zal ik altijd vanaf de werkplaats eerst naar binnen moeten, vervolgens naar de meterkast en vervolgens kan ik pas het kaartje in de cardreader doen.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:57

Fiber

Beaches are for storming.

Heb je in die werkplaats dan geen computer of laptop staan waar je een cardreader kan inbouwen of op aan kan sluiten. Netwerkapparaten zijn in principe voor toepassingen die vanaf meerdere computers etc. bereikbaar moeten zijn. SD kaartjes etc. en/of -lezers zijn dat eigenlijk vrijwel nooit.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• NL_Scratch
nee hier staat verder geen pc. Het idee was gewoon om een netwerk cardreader te krijgen zodat deze vanaf meerdere werkstations kan worden benaderd. Bij het delen van een cardreader moet de pc waarop deze is aangesloten ook altijd aan staan.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
pricewatch: TP-Link TL-PS310U
Voor 3 tientjes ben je klaar. De wireless uitvoeringen zijn nog goedkoper zelfs!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bartjezz schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:15:
pricewatch: TP-Link TL-PS310U
Voor 3 tientjes ben je klaar. De wireless uitvoeringen zijn nog goedkoper zelfs!
Zijn dat soort dingen niet alleen voor printers en usb mass storage?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• NL_Scratch
@Bartjezz ja dit is gewoon een usb printer server.
een printer hier op aansluiten gaat prima, maar een cardreader weer niet.

deze kwam ik wel tegen:

http://www.conrad.nl/ce/n...rkserver/0415147&ref=list

schijnt te werken met een cardreader volgens de specificaties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:12

DukeBox

loves wheat smoothies

Hoe zorg je ervoor dat je zo'n kaart dan niet 'unsafe' verwijderd ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:09

Garyu

WW

Bor de Wollef schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:51:
[...]

Zijn dat soort dingen niet alleen voor printers en usb mass storage?
Wat is het grote verschil tussen USB mass storage en een willekeurig sd-/cf-kaartje?

Die TP-Link kan volgens deze website ook gewoon omgaan met een USB-kaartlezer

[ Voor 23% gewijzigd door Garyu op 05-07-2012 09:10 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:16
Belkin heeft die dingen, daar kun je ieder usb apparaat aan hangen. Nadeel is wel dat er maar 1 computer tegelijk gebruik kan maken en dat je belkin eigen software moet gebruiken. Belkin network usb hub

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Een cardreader is een Mass Storage device. Het is eigenlijk een usb-hub die zodra er een kaartje in wordt gestoken, zich aanmeldt met de gegevens van het kaartje met het mass storage protocol.
Het grote verscihl tussen USB-Mass storage en zo'n kaartje, is dat er geen usb-controller in het kaartje zit, alleen opslag. Zo'n cardreader heeft de usb-controller om het geheugen uit te lezen en de data te versturen.

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Handig om te weten:
Wanneer je een USB apparaat over een netwerk wilt delen in Windows, kan het gebeuren dat na een herstart van Windows die shares weer weg zijn. Dit komt doordat het USB apparaat in sommige gevallen nog niet geïnitialiseerd is op het moment dat Windows de shares controleert. Windows komt dan tot de conclusie dat de gedeelde drive of folder niet langer bestaat en gooit de share weg. Mocht je tegen dit probleem aan lopen, dan kun je dat oplossen door op een lokale harde schijf een symbolic link te maken naar het USB apparaat in kwestie en dan vervolgens die symbolic link te sharen. (Symbolic links worden in Windows overigens aangeduid als 'junctions', via Google en de Microsoft Knowledge Base is hier een heleboel info over te vinden, onder andere hoe deze op te zetten.)
Aangezien de symlink / junction altijd beschikbaar is blijft de share ook keurig functioneren.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:12

DukeBox

loves wheat smoothies

^ een junction is helemaal niet nodig, dit kan native middels mountvol. Daarmee kan je hem mounten onder een (bestaande lege) dir op een andere (niet removable) disk.
Een andere optie is om de 'server service' te herstarten middels een schedule en/of script.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1