Toon posts:

Router aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb het een en ander veranderd in huis. Ik had eerst gewoon 1 pc, dus dat kwam goed uit aangezien ik maar 1 internet aansluiting heb.
Nu is er een laptop en een smartTV bijgekomen.

Het liefst wil ik de laptop nu draadloos gaan gebruiken, en eventueel een kabel trekken naar de tv en pc.

Nu kwam ik op internet een goedkope router tegen (http://www.redcoon.nl/B27..._Routers?refId=kieskeurig)

Maar de specificaties zeggen me niet veel. Ik herken alleen de 802.11 b/g/n, omdat deze ook op de sticker van m'n laptop staan :F

Nu is mijn vraag;

Als ik dat routertje koop en aansluit op m'n enige internetaansluiting in de muur, kan ik dan:
- Draadloos internetten op m'n laptop
- Draadloos internetten op m'n pc (nadat ik er een usb netwerkstickje in heb gedaan)
- Vanuit de router een kabel trekken naar de tv.

Dat ik met die router kan internetten op zowel laptop als pc leek me wel vrij logisch, maar het ging me vooral om de vraag of ik vanuit zo'n router ook een gewoone kabel kan trekken, of dat er niet zo'n aansluiting zit op zo'n routertje.

Als ik bij netwerkcentrum kijk staat dat ik een verbinding heb van 100mbit, en volgens speedtest.net heb ik: http://www.speedtest.net/result/1994080273.png.

Als ik op die ene aansluiting dus zo'n router aansluit en via die router internet gebruik via pc, laptop en tv, hoe zit het dan met de snelheid? Wordt die snelheid dan verdeeld over de 3 apparaten, of hou je gewoon voor ieder apparaat de volledige sterkte van de verbinding?

Sorry als ik dom overkom, maar heb er niet veel verstand van. En het eindeloos loskoppelen van de internetkabel om hem in de pc of tv te doen en weer terug naar de laptop begint me een beetje te irriteren..

Ik hoop dat iemand van jullie bereid is me wat op weg te helpen!

Alvast bedankt!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:25
1. Ja, dat kan.
2. Ja, dat kan ook.
3. Ja, er staat "Deze router heeft vier RJ-45 LAN aansluitingen en één WAN RJ-45 uplink".

Hoewel je met deze glasvezel snelheid mogelijk meer wilt investeren in een router. De WAN-LAN snelheid is essentieel, en ik heb mijn bedenkingen bij een 15 euro apparaat.

Deze router: TP-Link TL-WR1043ND lijkt mij dan een betere keuze. Daarbij is de draadloze doorvoer snelheid veel hoger. En het bereik veel beter.
En de buren hebben hem getest.

Maar mogelijk dat iemand de WR740N heeft en wat kan toelichten?

Verwijderd

Topicstarter
Topic mag dicht, heb een router aangeschaft (Cisco Linksys e2000) en het werkt allemaal perfect!
Toch bedankt :)