Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Java & Hamachi op Windows home server 2011

Pagina: 1
Acties:

• Scallus
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-12-2023
Waarde Tweakers,

ik ben van plan om een servertje aan te schaffen. Zelf in mekaar boxen en er dan Windows home Server 2011 op plaatsen.
Echter als eerste ietwa non gerelateerd aan mijn eigen topic. Ik zou dit op een RAID configuratie willen doen. De tutorials die ik vind momenteel zijn van Windows 2008 iemand die een linkje heeft van hoe ik RAID installeer en dit voor Home server 2011?
Mijn echte vraag luidt als volgt:
Het betreft een server die constant zal aanstaan en die gegevens (video en audio) zal "doorstreamen" naar mijn mediaplayer. Maar graag zou ik hierop ook Hamachi en de software "Minecraft server" (Java applicatie) willen draaien. Dit om een vlotte veilige verbinding te kunnen genereren voor mijn vrienden waarmee ik een map "transformeer" in minecraft. Ze dienen er ganse dagen op te kunnen. Is dit mogelijk (installatie gewijs)? Of ondersteund de Homeserver dit niet?
thx voor eventuele advies.

PS: De template voor mijn server is idem als de BBG van november 2011

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Scallus schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:27:
Echter als eerste ietwa non gerelateerd aan mijn eigen topic. Ik zou dit op een RAID configuratie willen doen. De tutorials die ik vind momenteel zijn van Windows 2008 iemand die een linkje heeft van hoe ik RAID installeer en dit voor Home server 2011?
Home Server 2011 is een variant van Server 2008R2. Alle tutorials die je kunt vinden over RAID op Server 2008R2 zijn ook van toepassing op Home Server 2011.
Ze dienen er ganse dagen op te kunnen. Is dit mogelijk (installatie gewijs)? Of ondersteunt de Homeserver dit niet?
Je kunt de server zonder problemen aan laten staan. Dit levert natuurlijk wel een hogere stroomrekening op.

while (! ( succeed = try ()));