Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webinterface werkt niet meer normaal van oudere Citrix serve

Pagina: 1
Acties:

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:49
Ik heb een probleem met een kleine citrix omgeving (twee servers met Citrix Access Essentials, volgens mij versie 4.5 of 5). Beide zijn applicatieservers en een daarvan is ook ingericht als webinterface. Van de ene dag op de andere kreeg deze server plotseling issues met de webinterface. Via HTTP connecten gaat prima, via HTTPS ook, zolang je binnen het eigen netwerk blijft. Verbinden vanaf buiten lukt niet. In eerste instantie zelfs geen webpagina zichtbaar, dat heb ik kunnen fixen. Remote kun je dus nu wel de pagina zien en ook inloggen, maar applicaties opstarten gaat niet. Als ik een ICA file onderschep dan zie ik daar in ieder geval het lokale server adres in staan in plaats van het externe adres, dus daar lijkt ook iets niet te kloppen.

Ik ben er al tot diep in de nacht mee bezig geweest, als iemand met Citrix kennis een helpende hand of kennis zou kunnen bieden dan heel graag want ik kom er niet uit. Het vervelende is ook dat diverse stukken documentatie elkaar tegenspreken.

• col-dejong
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
Wij hebben ook een Citrix server waarvan we hetzelfde probleem hebben met het extern opstarten van software. Intern werkt 't goed maar extern zijn er problemen mee. Dat komt omdat er in het ica bestand het internet ip-adres staat van de server. Je kunt 't ica bestand aanpassen en 't goede ip-adres erin zetten en opstarten.

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 14:45
Als je de Citrix QuickStart opstart en gaat naar External Access staat daar alles nog juist ingevuld?

SSL certificaat is niet verlopen?

• lazybones
Dank voor de reacties!

Meerdere issues ... certificaat was niet verlopen (Thawte, geldig tot 2015) maar de personal key hiervan was corrupt geraakt in de certificate store. Ik kon ook geen enkel certificaat meer koppelen, kreeg foutmeldingen dat ergens geen rechten op konden worden toegepast.

Daarnaast lag de website + IIS + secure gateway behoorlijk door elkaar. Uiteindelijk na een aantal uren de zaak voor elkaar gekregen, tevens ook weer gelukt om de juiste externe adressen door te geven aan de client als ze vanaf buiten inloggen.

Quick Access was misleidend, alles stond daar gewoon OK, maar het werkte niet en er kwam ook bijna niets naar voren in de logging ... heel vaag. Ik heb uiteindelijk besloten de webinterface rol van deze machine te verwijderen en op een andere te installeren en configureren. Poortje overzetten in de firewall en klaar.

Was een zware bevalling, maar weer een hoop geleerd!

[ Voor 21% gewijzigd door lazybones op 04-07-2012 16:34 ]

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 14:45
Mooi dat je het op hebt kunnen lossen.

Alleen is het volgens de EULA niet toegestaan bij Essentials om de webinterface op een andere server te installeren. Beetje het zelfde als bij SBS waar alles ook op 1 machine staat.

• lazybones
Daar was ik ondertussen ook achtergekomen ... nu dit echter werkt geeft me dit weer tijd om de oorspronkelijke machine weer volledig werkend te krijgen.
Pagina: 1