Ik heb een probleem met een kleine citrix omgeving (twee servers met Citrix Access Essentials, volgens mij versie 4.5 of 5). Beide zijn applicatieservers en een daarvan is ook ingericht als webinterface. Van de ene dag op de andere kreeg deze server plotseling issues met de webinterface. Via HTTP connecten gaat prima, via HTTPS ook, zolang je binnen het eigen netwerk blijft. Verbinden vanaf buiten lukt niet. In eerste instantie zelfs geen webpagina zichtbaar, dat heb ik kunnen fixen. Remote kun je dus nu wel de pagina zien en ook inloggen, maar applicaties opstarten gaat niet. Als ik een ICA file onderschep dan zie ik daar in ieder geval het lokale server adres in staan in plaats van het externe adres, dus daar lijkt ook iets niet te kloppen.
Ik ben er al tot diep in de nacht mee bezig geweest, als iemand met Citrix kennis een helpende hand of kennis zou kunnen bieden dan heel graag want ik kom er niet uit. Het vervelende is ook dat diverse stukken documentatie elkaar tegenspreken.
Ik ben er al tot diep in de nacht mee bezig geweest, als iemand met Citrix kennis een helpende hand of kennis zou kunnen bieden dan heel graag want ik kom er niet uit. Het vervelende is ook dat diverse stukken documentatie elkaar tegenspreken.