[ Ziggo Ubee modem ] Signaal versterken

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 15:39
Vanwege aankomende gezinsuitbreiding moest ik mijn computerkamer opofferen en met mijn pc en PS3 naar de zolder verkassen :)

Op de eerste verdieping waar ik eerder zat was het signaal wel ok, maar op zolder is het signaal zo zwak dat ik maar 2 a 3 mbit down haal. Maak nu alleen gebruik van het Ziggo Ubee modem en die staat in de meterkast en kan ook niet worden verplaatst.

Nu zoek ik dus eigenlijk een goede manier om het signaal naar boven te versterken. Zou ik daar bijvoorbeeld dit accesspoint voor kunnen gebruiken?
pricewatch: TP-Link TL-WA801ND

En heeft dit bijvoorbeeld ook gevolgen voor de ping tijden? Kan me namelijk voorstellen dat er nog een klein aantal ms bij gaat komen omdat het signaal via de Ubee doorgestuurd wordt naar het accesspoint en dan pas bij mijn pc / PS3 of tablet gaat komen?

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-02 20:23
Had zerlf ook een draadloos modem/router van ziggo, wel de cisco. Wat een dramatisch slecht draadloos gedeelte hebben deze. Wat je kan doen is een fatsoenlijke router (met wifi) op het ziggo kastje zetten en dan ziggo bellen dat ze je routerfunctie van het ziggomodem moeten uitzetten, (ziggo werkt hier aan mee). Het ziggokastje wordt dan puur gebruikt om het signaal door te geven naar je eigen router. Heb ik zelf ook gedaan en sinsdien werkt alles alles een speer.

• Vlassie1980
pazzje schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:40:
Had zerlf ook een draadloos modem/router van ziggo, wel de cisco. Wat een dramatisch slecht draadloos gedeelte hebben deze. Wat je kan doen is een fatsoenlijke router (met wifi) op het ziggo kastje zetten en dan ziggo bellen dat ze je routerfunctie van het ziggomodem moeten uitzetten, (ziggo werkt hier aan mee). Het ziggokastje wordt dan puur gebruikt om het signaal door te geven naar je eigen router. Heb ik zelf ook gedaan en sinsdien werkt alles alles een speer.
Is dat een instelling die je niet gewoon zelf in de router kan doen? Bij de advanced settings?

Zal wel even kijken of ik nog ergens een routertje heb liggen.

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-02 20:23
Klopt, volgens mij kun je dat bij de ubee modems zelf instellen. Ik had een ciscomodel en daar moet ziggo dat regelen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe jezelf een lol en trek een kabel. Dit is eigenlijk vragen om problemen (zeker met twee vloeren wil zoiets nog wel eens mis gaan). Je Ziggo verbinding wordt steeds sneller, op een gegeven moment haal je het met de WLAN ook gewoon niet meer en gebruik je maar de halve snelheid.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Vlassie1980
The Eagle schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:31:
Doe jezelf een lol en trek een kabel. Dit is eigenlijk vragen om problemen (zeker met twee vloeren wil zoiets nog wel eens mis gaan). Je Ziggo verbinding wordt steeds sneller, op een gegeven moment haal je het met de WLAN ook gewoon niet meer en gebruik je maar de halve snelheid.
Kabel trekken is het laatste alternatief.

Opzich maakt het mij niet heel veel uit dat ik de 50/5 niet haal maar het maar met de helft moet doen. Zolang de verbinding maar stabiel is en ik fatsoenlijk online kan gamen / surfen dan is het allang prima.

• The Eagle

The Eagle

Totdat straks je PC op zolder staat en je naar je TV wilt gaan streamen ;)
Geen idee wat je evt toekomstplannen zijn (nieuwe TV?) maar dit is wel iets om rekening mee te houden.
Bovendien: een kabel trekken is nog altijd een stuk goedkoper als een AP kopen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
The Eagle schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:01:
Geen idee wat je evt toekomstplannen zijn (nieuwe TV?) maar dit is wel iets om rekening mee te houden.
Bovendien: een kabel trekken is nog altijd een stuk goedkoper als een AP kopen ;)
Denk dat het kind hem voorlopig genoeg geld gaat kosten... ;)

• Vlassie1980
The Eagle schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:01:
Ik weet dat het goedkoper en sneller is...Streamen doe ik niet aan :P
Laten we het erop houden dat ik het ff snel wil fiksen en deze week nog een goede verbinding wil hebben zonder poespas, punt. ;)
Throduss schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:04:
[...]

Denk dat het kind hem voorlopig genoeg geld gaat kosten... ;)
Het is de tweede, maar het kost inderdaad genoeg O-)

• The Eagle

The Eagle

Als je het snel en relatief goedkoop wilt fixen, moet je voor een powerline gaan. Geen geboor of gezaag, niks instellen of configgen, aansluiten en gaan :)

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-02 23:06
The Eagle schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:51:
Als je het snel en relatief goedkoop wilt fixen, moet je voor een powerline gaan. Geen geboor of gezaag, niks instellen of configgen, aansluiten en gaan :)
Dat dus. Gewoon een Starterskit met Homeplugs kopen en op zolder achter de homeplug een switch zetten.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Vlassie1980
grannymark schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:55:
[...]

Dat dus. Gewoon een Starterskit met Homeplugs kopen en op zolder achter de homeplug een switch zetten.
Dat powerline spul had ik nog helemaal niet gezien, ziet er voor mij inderdaad wel uit als een goede oplossing. Als ik de reviews mag geloven schijnt het nog goed te werken ook. Een switch kan ik bij ons op de zaak misschien nog wel ritselen, we hebben tig van die dingen liggen :)

Verwijderd

Hier is situatie in huis:
Beneden: ubee kutding in bridge modus waaraan een cisco linksys E4200 hangt, nog steeds slecht bereik op zolder
1e verdieping staat sinds kort een WN2500RP op 5ghz te werken, werkt prima naar zolder
Ping is laag, wordt niet merkbaar vertraagd door de wifi extender, als ik bij de wifi extender sta is de verschil tussen netgear en linksys slechts 3ms
Op zolder krijg ik deze snelheden:
ping: 16ms(kan lager maar mn telefoon als wifi adapter gebruiken is helaas niet snel)
Down: 56mbit van internet(60mbit in theorie, heel netjes dus)
Up: 4,2mbit naar interner(4mbit in theorie, lekker snel :P)

Powerline spul wilt in sommige huizen goed werken en in andere huizen bagger, hier kom je pas achter na aanschaf.
Als je 2 van die powerline dingen op een andere elektrische groep zet heb je lag en slechtere link, in een stekkerblok zetten is een hel.
Powerline werkt haast alleen maar goed op hetzelfde groep, of je moet een extreem duur kitje nemen.

• Vlassie1980
Ik zit in een huis uit 1997 dus verwacht wel dat de stroom hier een beetje degelijk in elkaar zit. Moet natuurlijk wel 2 verschillende groepen aanspreken.

Collega van me zou morgen ook een repeater meenemen, ook maar eens kijken of dat wat is...

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-11-2025

GJ007

:)

repeater 'kost' je de helft van je wifi snelheid ;)

heb zelf een 2 de router dusdanig geconfigureerd dat deze als accespoint werkt (en als switch). (ssid overnemen etc; is wel handleiding voor te vinden)

signature

Verwijderd

GJ007 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 00:05:
repeater 'kost' je de helft van je wifi snelheid ;)

heb zelf een 2 de router dusdanig geconfigureerd dat deze als accespoint werkt (en als switch). (ssid overnemen etc; is wel handleiding voor te vinden)
Hoezo dat?, een goede repeater merk je haast niks van :P

• Vlassie1980
Ik ben er inmiddels vrijwel zeker uit: pricewatch: TP-Link TL-PA251 Starter Kit

Lijkt allemaal prima te werken als ik diverse reviews mag geloven.

- Geen kabel trekken
- Geen gezeik meer met mijn wireless
- Schappelijk prijsje

• The Eagle

The Eagle

Ben benieuwd, laat maar weten of het naar verwachting werkt :)

• Vlassie1980
The Eagle schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:56:
Ben benieuwd, laat maar weten of het naar verwachting werkt :)
Gaan we doen, in ieder geval bedankt voor je tip!

Collega's van mij waren niet zo happig op powerline, maar dat was gebaseerd op ervaringen van een aantal jaren geleden. De kwaliteit is tegenwoordig wel beter hoop ik... :P

Bestelling is geplaatst, naar verwachting morgen binnen dus dan laat ik het wel even weten hoe het bevalt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Vlassie1980 op 05-07-2012 12:21 ]

• Vlassie1980
Inmiddels de kit binnen en zojuist geinstalleerd. Werkt inderdaad super makkelijk.
Gelijk maar een pingtest gedaan en die pingtijden zijn gewoon ok.

Speedtest.ziggo.nl deed 42 down en 4,5 up. Dus daar ben ik ook blij mee, zou volgens mij nog iets rapper moeten kunnen maar het is snel zat en de verbinding is gewoon stabiel. Dit had ik veel eerder moeten doen!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vlassie1980 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:43:
Laten we het erop houden dat ik het ff snel wil fiksen en deze week nog een goede verbinding wil hebben zonder poespas, punt. ;)
Dan is er maar 1 optie: kabel trekken. Hier ook een Ubee modem router gebruiker en ja, de WiFi is gewoon BRAK van het apparaat. Ik heb met Ziggo via de WebCare van alles al geprobeerd, maar niets hielp. Gelukkig had mijn broer een oude modemrouter over, die nu dus dienst doet als WiFi AP.

EDIT:
Zover mijn ervaringen gaan, is Powerline ook niet echt de way to go, maar we gaan het zien. Vaak hebben die lijnen een hoge ping, iets wat je denk ik niet wilt aangezien je vast wel via internet spelen wilt.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 06-07-2012 19:55 ]

• Vlassie1980
CptChaos schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:52:
[...]
Dan is er maar 1 optie: kabel trekken. Hier ook een Ubee modem router gebruiker en ja, de WiFi is gewoon BRAK van het apparaat. Ik heb met Ziggo via de WebCare van alles al geprobeerd, maar niets hielp. Gelukkig had mijn broer een oude modemrouter over, die nu dus dienst doet als WiFi AP.

EDIT:
Zover mijn ervaringen gaan, is Powerline ook niet echt de way to go, maar we gaan het zien. Vaak hebben die lijnen een hoge ping, iets wat je denk ik niet wilt aangezien je vast wel via internet spelen wilt.
Ping tijden vallen mij anders 100% mee. Via de kabel zal het vast wel iets beter zijn maar tot nu toe ben ik zeer tevreden :)

Verwijderd

Dan ben jij een van de mensen waar het wel goed werkt :P

Verwijderd

ook ik heb diverse opties (homeplug, wifi versterken, enz) geprobeerd om internet op de zolder te krijgen maar uiteindelijk toch maar bij de gammaeen trekveer (20 euro) gehaald en een kabel via de meterkast naar zolder getrokken. Ik moet zeggen dat dit de beste investering ooit was! Nu nooit meer last van trage verbindingen of uitval.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2012 08:06 ]

Pagina: 1