Macbook Pro defect door M4 SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 13:51
Ik heb een 256 M4 SSD van Crucial. Deze zat eerst in een Macbook Pro Mid 2010. Deze Macbook is 2x kapot gegaan, de 1e keer was het de sata kabel. De tweede keer weet ik niet, want hij ligt nu bij reparatie.

Ik was toch van plan mijn oude Macbook te verkopen. Dus heb ik een nieuwe gehaald. Een 13 inch Macbook Pro 2012. Na 3 weken start deze ook niet meer op, ik had hier de 256GB SSD van M4 in gedaan.

Het lijkt erop dat de Macbooks defect raken door de SSD. Iemand die hier meer informatie over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 02:37

BioHazard

*\o/*

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar het lijkt me wel erg sterk dat de Macbook defect gaat door je HDD/SSD.

edit: Ook ik gebruik een M4 in mijn Macbook, en heb geen problemen.

[ Voor 24% gewijzigd door BioHazard op 04-07-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wel zeker dat jouw SSD niet gewoon stuk is ipv de macbook?

Heb je wel de nieuwste firmware er op staan?

Ik gebruik zelf al een half jaar een Crucial M4 in mijn MBP 2011, en heb in ieder geval nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
Ik heb nu nog niet gekeken of de SSD defect is. Maar de vorige 2x was het niet de SSD. Vandaa dat ik nu weer denk dat het iets met de Sata kabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Je zegt dat het nieuwe systeem niet meer opstart, wat gebeurt er precies?
Je oudere macbook is ook kapot, wat is er mis mee?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
1e keer dat hij kapot ging was het de sata kabel, deze is toen vervangen.
de 2e keer dat hij kapot ging had ik de zelfde symptomen als de 1e keer. Hij zit soms wel soms niet de harde schijf en kon niks installeren.

Vandaag start mijn nieuwe Macbook met de zelfde SSD van toen ook niet op. Als ik de alt toets inhoud tijdens het opstarten kan ik alleen nog internet recovery klikken. Ik heb geen CD van OSX hier liggen om te testen met disk utility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Toen je laptops kapot gingen, heb je toen de originele harde schijf nog geprobeerd?

Ik heb wel vaker Macs gezien die kieskeurig zijn over de SSD. Vergelijkbare symptomen als die jij beschrijft.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ontlaad je jezelf wel voordat je die ssd erin zet?Statische elektriciteit kan ook er voor zorgen dat het spul kapot gaat en daar kan soms een tijdje overheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
Ja de originele schijf werkten in beide gevallen niet meer. Hoe het nu zit in de nieuwe Macbook Pro weet ik nog niet. Dit moet ik nog uitproberen maar ik vrees voor hetzelfde.

Ik ontlaad mij altijd voordat ik begin met het veranderen van hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
Ik zag dat je via de internet recovery ook Disk utility kan gebruiken. Dit heb ik gedaan en de schijf herstelt en nu werkt het weer. Was al bang dat ik weer hetzelfde probleem had als mijn vorige macbooks. Maar over het 2010 model was vaak te vinden op het internet dat de sata kabel defect raakte. In dit model (2012) is hij gelukkig ook een stuk dikker.

Bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wel raar dat deze problemen dan onstaan zijn. Mooi dat het weer werkt, maar die SSD zou ik niet meer vertrouwen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er lijkt mij inderdaad iets niet goed met die ssd,ik zou ehm persoonlijk niet meer geberuiken,of eerst uitproberen in een andere computer,of die daar wel 100% goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Heb in een van mijn MBPs een M4 geen enkele problemen mee, denk niet dat je SSD je Logic Board vernielt... Misschien is je SSD en/of memory defect waardoor alles corrupt raakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:19
Al eens een ander merk geprobeerd? Vind het verpand dat het pas voorkomt sinds dat je een ssd hebt ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik neem aan dat je de nieuwe Machine wel opnieuw hebt geinstalleerd op die M4 SSD? En niet de schijf alleen maar om hebt geprikt?

Mocht dat niet zo zijn ff een Clean install doen en je hebt geen problemen meer, als je beperkte Hardware kennis hebt (wat je hebt zo te lezen aan je reacties) moet je hier misschien maar niet aan beginnen. Een SSD plaatsen kan iedereen maar een stukje fout opsporing is ook altijd wel handig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
Heb met de nieuwe MacBook een verse installatie gedaan op de SSD. Ik heb vandaag de Macbook terug gehad van de reparatie, het was inderdaad de sata kabel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is die zoveel dunner dan... zou niet mogen dat deze zomaar breekt,kapot gaat..
Pagina: 1