Ubuntu 12.04 LTS 64-Bit AMD HD6870 Performance.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
In het verleden heb ik vaak op secundaire pc's al Ubuntu gedraaid en meerdere andere distro's echter nu zit ik al een tijdje te twijfelen om mijn main desktop ook richting Linux te migreren, dit heb ik overigens ook al een paar keer gedaan echter liep ik altijd tegen performance problemen aan met betrekking van mijn ATI videokaart ( HD6870 ).

Dus alvorens ik wederom het ga proberen wil ik eigenlijk vragen hoe het hier nu mee zit, is inmiddels de support sinds Ubuntu 11.10 ( Cataclyst 12.2 ) verbeterd voor AMD of zijn nog steeds dezelfde problemen aanwezig ? Ik trash altijd de unity omgeving en gebruik gnome-shell ( oftewel gnome 3 )

Mijn problemen zaten voornamelijk in mijn Dual monitor setup ( wat gewoon een ramp is om goed te krijgen ) en de zeer slechte 3d performance onder wine.

De enige echte games die ik speel zijn namelijk Starcraft 2 & Diablo 3, maar destijds had ik giga framedrops in wine door de AMD driver problemen ( was ook overal te vinden ).

[ Voor 5% gewijzigd door ShadowBumble op 04-07-2012 09:46 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De fglrx-driver 12.6 zou een stuk beter moeten zijn, maar ik kan daar geen duidelijkheid over geven omdat ik een nVidia kaart heb (en de laptop met ATi kaart werkt niet, xserver segfaults, 'te nieuw' met Debian Sid).

Diablo 3 speel ik prima via Wine met m'n nVidia kaart, een GT430 passief. Ik had ook eerst framedrops, maar dat was als het heel druk is (maar dat heeft iedereen, ook Windows gebruikers) en in de Sewers e.d. van Act 2. Dat laatste is sinds 1.0.3 opgelost (Blizzard heeft de trashed overlay verwijdert lijkt 't op, die gaf de slechte performance).

Je kan altijd een dual boot setup proberen en als dat bevalt, Windows trashen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
Ik denk dat ik inderdaad maar even een dual boot een tijdje ga runnen, dan kan ik het even goed onder de loop nemen voordat ik mijn Windows op de SSD trash en volledig overstap :D

Dankje voor de feedback, ik zal vanavond eens beginnen aan de Dual boot setup en wat test runnen of de problemen in 12.6 acceptabel/verdwenen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-09 06:39
Op mijn 4870 was het vooral de 2d performance die heel slecht was met fglrx, gezien de slechte ondersteuning van de binary driver op dit moment vermoed ik dat alle focus naar de OSS driver gaat en die is helaas op opengl gebied (en powermanagement) nog niet klaar voor dergelijk gebruik.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
blouweKip schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:02:
Op mijn 4870 was het vooral de 2d performance die heel slecht was met fglrx, gezien de slechte ondersteuning van de binary driver op dit moment vermoed ik dat alle focus naar de OSS driver gaat en die is helaas op opengl gebied (en powermanagement) nog niet klaar voor dergelijk gebruik.
Ik heb gisteravond even een spare hdd gepakt en die in het systeem geprakt terwijl ik mijn ssd's maar even powerless heb gezet, hierna heb ik een install gedaan en customize van alles wat ik normaal ook zou installen,

Resultaat alles werkte prima, de 12.6 Drivers zijn echt een waanzinnige verbetering ten opzichte van de 12.3 drivers.

Nu ga ik dus alles voorbereiden om alles op mijn SSD's te installeren maar eerst even een clone image maken van mijn huidige ssd just in case, zodat ik een bevoreren install heb waarop ik kan terug vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt D3 ook geprobeerd? Want het is niet altijd koek-en-ei met AMD/ATi + Wine.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
Ja die liep goed heb PlayOnLinux gebruikt om te installen van de webinstaller en playonlinux installed het dan met een aparte pre-patched wine kernel in een aparte prefix.

Pagina: 1