[PW] Subcategorieën opheffen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 03:39
Ik weet dat de subcategorieën al de planning staan om geschrapt te worden en allang niet meer onderhouden worden, maar bij deze een verzoek.. Kunnen ze nu weg?

Neem nu http://tweakers.net/pricewatch/cat/635/amd.html. Je zou haast denken dat de HD7000 serie nog niet uit is, maar die subcategorie bestaat gewoon niet.

Of stel je gaat naar http://tweakers.net/pricewatch/cat/545/geheugen-intern.html en kiest "DDR3 SDRAM". Dan krijg je wel DDR3 te zien, maar heel veel nieuwe DDR3 modules die nooit aan die categorie zijn gekoppeld vallen dan opeens buiten de boot. Waardoor je mogelijk een oude module koopt terwijl er een betere nieuwe is. Als ik zo kijk heb ik zelfs het idee dat de DDR3 modules die ook in de DDR3-subcategorie staan populairder (!) zijn dan aantrekkelijkere setjes die niet in die subcategorie staan. Want velen (waaronder ik) hebben de neiging om direct op "DDR3" te klikken en missen dus die andere modules compleet..

Dus, om een eind te maken aan deze verwarring.. Mogen de subcategorieën weg?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het lijkt me niet handig de subcategorieën te verwijderen, dat maakt het zoeken een stuk lastiger. We kunnen imho beter kijken waar het probleem zin. Doe eens een voorbeeld van DDR3 geheugen dat niet in de DDR3 categorie gekoppeld is? Ben wel benieuwd eigelijk.
Er is inderdaad wel iets raars aan de hand: als je alle subcategorieën uitklapt zie je:

DDR2 SDRAM (424)
DDR3 SDRAM (731)
DDR SDRAM (167)
SO DIMM (Laptopgeheugen) (365)
FB-DIMM (47)
Rambus DRAM (7)
SDR SDRAM (35)

Opgeteld is dat 1776, terwijl er 2446 zoekresultaten zijn. Er zijn dus 670 modules niet geclassificeerd?
En als je filtert op DDR3 ram krijg je 1236 resultaten, dat is weer wat anders dan de 731 die de categorie weergeeft. De filters lijken dus beter dan de categorieën.

[ Voor 85% gewijzigd door Microkid op 04-07-2012 05:36 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Microkid schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 05:29:
Het lijkt me niet handig de subcategorieën te verwijderen, dat maakt het zoeken een stuk lastiger.
Oh, van mij mogen ze behouden blijven hoor, maar dan moeten ze ook onderhouden worden.

Dit was allang bekend, zoeken zou voortaan via de filters moeten en niet meer via de subcategorieën.
We kunnen imho beter kijken waar het probleem zin. Doe eens een voorbeeld van DDR3 geheugen dat niet in de DDR3 categorie gekoppeld is? Ben wel benieuwd eigelijk.
Bijvoorbeeld:

pricewatch: G.Skill F3-10600CL9D-8GBNT
pricewatch: Patriot G2 PGD38G1333ELK
pricewatch: Crucial CT2KIT51264BA1339
Er is inderdaad wel iets raars aan de hand: als je alle subcategorieën uitklapt zie je:

DDR2 SDRAM (424)
DDR3 SDRAM (731)
DDR SDRAM (167)
SO DIMM (Laptopgeheugen) (365)
FB-DIMM (47)
Rambus DRAM (7)
SDR SDRAM (35)

Opgeteld is dat 1776, terwijl er 2446 zoekresultaten zijn. Er zijn dus 670 modules niet geclassificeerd?
En als je filtert op DDR3 ram krijg je 1236 resultaten, dat is weer wat anders dan de 731 die de categorie weergeeft. De filters lijken dus beter dan de categorieën.
Precies wat ik zeg. De categorieën zijn obsoleet, je moet de filters gebruiken. Daarom mijn verzoek om de wegens gebrek aan onderhoud steeds slechter werkende categorieën op te heffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:49

Ch3cker

Testlab Teamlead
Geduld is een schone zaak. Het komt er echt aan, nog even volhouden..

[ Voor 4% gewijzigd door Ch3cker op 04-07-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ch3cker schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:27:
Geduld is een schone zaak. Het komt er echt aan, nog even volhouden..
Ik heb best geduld, maar het speelt al een poosje. :+
Kraan schreef op maandag 21 november 2011 @ 08:16:
Nope, die komt er niet. Die subcategorieën verdwijnen binnenkort.
7,5 maanden verder moet ik nu concluderen dat "binnenkort" in Valve Time bedoeld was. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Zoals Ch3cker hierboven aangeeft, nog even geduld. We zijn druk bezig met het indelen,structuren en opschonen van de categorieën en subcategorieën. We nemen het bovenstaande commentaar zeker mee in onze overwegingen. Het wordt meegenomen in de nieuwe site. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Maite de Jong schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:12:
Zoals Ch3cker hierboven aangeeft, nog even geduld. We zijn druk bezig met het indelen,structuren en opschonen van de categorieën en subcategorieën. We nemen het bovenstaande commentaar zeker mee in onze overwegingen. Het wordt meegenomen in de nieuwe site. Bedankt voor het meedenken!
Op zich vind/vond ik de subcategorieën altijd wel makkelijk om supersnel een eerste selectie te maken, maar dan moet het wel onderhouden zijn natuurlijk. :) Zal ook gedeeltelijk een kwestie van gewenning zijn, als de subcategorieën weg zijn (en dus geen ruimte meer innemen) kan ik mogelijk sneller naar de relevante filters scrollen/bewegen.

Ik schenk ondertussen dan nog maar een glaasje in, wacht in spanning af.. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 05-07-2012 18:20 ]

Pagina: 1