GTX560 wordt na installatie niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• hamunatra
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-09-2023
Hallo,

Ik heb afgelopen week onderdelen voor een nieuwe pc besteld en nadat ik alles binnen had in elkaar gezet. Nu heb ik alleen het probleem dat de computer mijn videokaart niet detecteert. Het gaat om de nvidia gtx 560ti. Als ik vervolgens deze kaart in me oude pc stop werkt deze prima. Nu dacht ik dat het aan het moederbord zou liggen maar stop ik de radeon hd5770 in de pc dan vind hij die kaart weer wel. Weet iemand waar dit aan ligt?
specs:
mobo: asus p8z77-m
video: nvidia gtx 560ti
proc: i5 3550
win 7 ultimate

Groet,

Pascal

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Onboard videokaart staat ingeschakeld? Even de DVI-kabel omprikken en de voorkeur omzetten in het BIOS...

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• T.Rijkers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-01 19:28
Niet detecteren als in bij het booten, of als in windows? Er moeten zowiezo drivers geïnstalleerd worden.
Over welke graka praten we?

Uit de handleiding:
Graphics Configuration, Primary Display [auto]. Zet deze op PCIE.

Kan zijn dat de UEFI Bios niet up to date is. Update deze anders even, kan zijn dat hij het dan wel doet.

[ Voor 42% gewijzigd door T.Rijkers op 05-07-2012 01:00 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 03:09 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-02 20:25
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 03:07:
[...]

Je zult eerst de drivers van je AMD Radeon kaart moeten deinstalleren. :+
Driver Sweeper kan je helpen oude restanten op te ruimen.
Daarna plaats je de nVidia kaart en installeer je de drivers als Windows daar om vraagt.
Ook als Windows dat niet doet installeer je uiteindelijk de nieuwste drivers.

Download die drivers eerst van de nVidia site, dan weet je zeker dat je de meest recente hebt.
Parkeer die dan voor je eigen gemak even op het bureaublad.

Het kan ook zijn dat de nieuwe kaart niet goed werkt als je niet beide voedingsconnectoren op de kaart hebt aangesloten.
Het is ook mogelijk dat je voeding het niet goed trekt.
Dat is eerste is met WIndows 7 niet meer echt van toepassing. Die schakelt gewoon de ATI drivers uit als er geen ATI kaart gevonden wordt. (Da's een feature) Dat heb ik onlangs nog getest, ben van een Nvidia kaart naar een ATI kaart gegaan, gewoon omprikken en gaan. Daarna in windows even de drivers van Nvidia deinstalleren, sweeper er overheen voor de gemoedsrust.

EDIT: Hiermee bedoel ik dus wat bij betreft driver conflicten niet het probleem is, maar dat er dus meer een power/kaart related issue moet zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door omgwtfbbq op 05-07-2012 07:36 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Titelfix ("help" zegt niet zoveel):

"Help nvidia gtx 560 ti" -> "GTX560 wordt na installatie niet herkend"

Oslik blyat! Oslik!

• T.Rijkers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-01 19:28
Je hebt verschillende fabrikanten, niet elke fabrikant heeft hetzelfde pcb layout en daardoor identieke problemen. Als tweakers moet je dat toch wel weten... |:( Als je naar me gallery keek kon je ook wel zien dat ik niet uit een ei kom.

Ontopic:
Is het probleem al opgelost?
Pagina: 1