Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16:41
Ik heb in virtualbox een Debian server gezet, daarop SSH gezet, gestart en alles werkt, zolang je in het interne netwerk zit, dus lokaal ip 192.128.1.1 (bijv.). Nu wil ik heel graag dat als je SSH'd naar mijn externe ip, dat je dan automatisch in mijn debian server terecht komt, maar dit lukt helaas niet. Ik heb port 22 in mijn router geforward naar het juiste interne ip:poort, maar ik kom er niet in: een time-out is het gevolg. Tips, ideeen of suggesties?

• gertvdijk
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15-05 01:29
Vanuit je router gezien is dat IP van je virtuele machine niet bereikbaar. Je hebt de volgende opties:
  • Gebruik geen routed netwerk in VirtualBox, maar zorg dat je VM is 'gebridged' in het netwerk waar je laptop zelf ook in hangt. Dan is je VM net als een fysieke machine in je LAN bereikbaar.
  • Maak van je VirtualBox host machine een router (geen internetgateway, maar gewone router) en maak de route bekend in je netwerk. Dus 192.168.122.1/24 (VirtualBox netwerk) via 192.168.1.100 (host pc in LAN) bekend bij de de andere nodes in je LAN (dus ook je internetrouter).
Vervolgens kan je als het goed is gewoon 'portforwarding' doen.

Voor de eerste optie zou je volgens mij gewoon de VirtualBox documentie kunnen raadplegen. Voor de tweede optie zal je meer moeten vertellen van je host OS, voor ik daar iets zinnigs over zou kunnen zeggen hoe dat te doen.

Je topic titel is erg verwarrend trouwens. Er bestaat zoiets als SSH port forwarding, maar dat bedoel je volgens mij helemaal niet in jouw geval.

gertvdijk wijzigde deze reactie 04-07-2012 02:06 (12%)

Follow me on TwitterMy blog for articles on security and other stuff.

• KillerZero86
Het is inderdaad waar da ik wat moeite had met het bedenken van een goede titel.

De internetadapter is inmiddels gebridged en eht is nu ook zo dat als mn Debian VM aanstaat canyouseeme.org aangeeft dat ik zichtbaar ben door poort 22. Alleen SSH inloggen geeft nog steeds een time-out

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:35

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Als je VM bridged is, met een geldig IP van je fysieke netwerk, en dat IP is ook in je NAT tabel voor port forwarding, moet je toch eens gaan kijken naar je logs. Je kan natuurlijk niet vanaf je Host proberen te SSH'en naar je VM via je externe IP, daar ga je last mee krijgen. Niet elke router snapt dat.

Je kan voor meer informatie ook je client in verbose mode draaien (ssh -vvv), dan krijg je ook wel wat zinnigs te zien.

Spekkies | Commandline FTW

• matthijsln
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11-04 22:42
Bridged networking moet gewoon werken, maar als je VirtualBox network op NAT staat kan je ook gewoon poorten forwarden door bij Settings, Network de Advanced opties te openen en op Port Forwarding te klikken. Een stuk simpeler dan routing.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:35

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

quote:
matthijsln schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:30:
Bridged networking moet gewoon werken, maar als je VirtualBox network op NAT staat kan je ook gewoon poorten forwarden door bij Settings, Network de Advanced opties te openen en op Port Forwarding te klikken. Een stuk simpeler dan routing.
Jep, alleen moet je even letten op de privileged poorten. Je kan niet poort 22 1-op-1 forwarden. Je zou dus in je router poort 2222 moeten forwarden naar je Host, en dan daar de vertaalslag 2222 naar 22 maken.

Spekkies | Commandline FTW

• KillerZero86
quote:
Hero Of Time schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:21:
Als je VM bridged is, met een geldig IP van je fysieke netwerk, en dat IP is ook in je NAT tabel voor port forwarding, moet je toch eens gaan kijken naar je logs. Je kan natuurlijk niet vanaf je Host proberen te SSH'en naar je VM via je externe IP, daar ga je last mee krijgen. Niet elke router snapt dat.

Je kan voor meer informatie ook je client in verbose mode draaien (ssh -vvv), dan krijg je ook wel wat zinnigs te zien.
Daar sla je de spijker op zijn kop: mijn test was fout. het hele systeem werkte al, maar niet als je het vanaf een intern ip adres testte. Toen ik vanaf school probeerde te SSH'en werkte alles prima.

Bedankt voor de input!
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Laptops

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True