Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:01
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een Bitfenix Recon Fancontroller binnengekregen en heb vandaag de controller ingebouwd. Bij de recon zijn 5 temp sensors geleverd die per sensor per kanaal de temp weergeven. Er zat wat van dat oranjeige tape bij dat ik heb gebruikt om ze vast te plakken. Ze zitten op de volgende plekken:

- GPU PCB
- Heatpipe van Cooler Master V8
- HDD bovenkant
- RAM reepje
- Northbridge heatsink

Ten eerste: Mag ik zomaar wel tape plakken op PCB's, heatsinks en heatpipes? Ten tweede: Dat tape begint nu al los te raken na 1 dag ( 8)7 ) iemand suggesties om die dingen goed vast te zetten?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:02
Deze (transparant?) oranje tape is hoogstwaarschijnlijk kapton tape, speciaal geschikt voor elektronica. In principe zou het dus geen probleem moeten zijn om het op heatsinks en pipes te plakken. Eventueel op een PCB gaat ook nog. Probleem is dat het tape blijft en zoals je al aangeeft, raakt het los door warmte. Eventueel met meer tape vastzetten of de belasting waardoor de tape los raakt wegnemen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.