[Cisco] Ea3500 Storage probleem

Pagina: 1
Acties:

• AnthonyWdb
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-11-2023
Goedenavond tezamen :)

Ik ben nu al een dikke twee uur aan het stoeien met een probleem, en ik kom er echt niet uit. Een vriend van me raadde me tweakers aan, dus ik hoop dat iemand hier me kan helpen. Ik ben enkele dagen geleden verhuisd naar een woning waar, via het bedrijf eronder, al een internetverbinding ligt. Nu komt de verbinding binnen via een enkele kabel, en aangezien ik meerdere computers (draadloos) hiermee wilde verbinden heb ik er een router voor gekocht die dit moet bewerkstelligen: de Cisco Linksys EA3500.

Nu kom ik zonder problemen binnen enkele minuten al het web op, tot zover geen problemen. Er zit echter ook een USB poort op het beestje, en daar begint de ellende. Ik kan namelijk, volgens de verkoper en de handleiding, een externe harde schijf op de router aansluiten. De router herkent mijn schijf zonder problemen, ik kan via de ASP interface inderdaad instellen dat bepaalde (mappen op die) partities deelbaar moeten zijn, en zelfs voor gasten zijn aparte restricties in te stellen. Top reuze leuk- ik kom er alleen op geen enkele manier daadwerkelijk in de mappen die ik wil zien...

Ik gebruik windows 7. Het (lokaal) IP adres van de router is 192.168.1.1 (wat me normaal lijkt). Het globaal adres is 192.0.1.36, welke hij van het bedrijf krijgt (daar zal een klein bedrijfsnetwerk achter hangen). Nu zou het zo moeten zijn dat, nu ik de map 'Music' op de harde schijf gedeeld heb, ik deze via '\\192.168.1.1\Music' moet kunnen benaderen. Niets is minder waar- niet via een browser (404, was te verwachten- 192.168.1.1 zelf brengt me naar de webinterface van de router), niet via windows 7 (Map network drive geeft de volgende foutmelding: The network path was not found). Nu heb ik daadwerkelijk geen idee waarom ik niet in de schijf kan komen via windows explorer. Het moge duidelijk zijn- ik zou de schijf graag gebruiken als gedeelde locatie voor de pc's die in huis komen te staan. Wat doe ik verkeerd, of vooral- hoe zorg ik dat ik dit wel werkend krijg?

- Windows 7 professional SP1 64bit
- Cisco Linksys EA3500
- Standaard harde schijf, 250GB extern via USB
- Router achter bedrijfsnetwerkverbinding
- Firewall en antivirus uit helpen niet

Bij voorbaat dank voor enige hulp,
Anthony

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-01 17:02

U+

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:59

allure

Titaan fase 2/3

Wat voor ipadres krijgt je pc uitgedeeld?

• AnthonyWdb
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-11-2023
Sorry voor het late antwoord, midden in een verhuizing :)

Mijn PC krijgt het IP adres 192.168.1.122 van de cisco router toegewezen. Die link is perfect, en zou moeten werken, maar het gaat dus verkeerd bij de stap 'mapping'- windows blijft aangeven dat hij niets kan vinden. Ik heb voorlopig de schijf maar aan de computer gehangen, maar zou het toch heel graag werkend krijgen... Cisco zelf kon me niet helpen, dan blijkt dat er een diagram gevolgd wordt, en komen ze nergens op uit. Zucht...

Heel erg bedankt in elk geval voor de reacties, ik hoop dat we er nog uitkomen?