Nieuwe videokaart voor BF3

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb battlefield 3 gekocht voor op de PC om me niet te vervelen in de vakantie ik ben er achter gekomen dat mijn videokaart een beetje oud is Namelijk een Nvidia gefore GT 240, ik zou deze graag willen vervangen voor een videokaart die BF3 op normale setting snel kan runnen, hoeft geen Ultra te zijn maar geen lag spikes of FPS drops. Mijn budget ligt rond de 120-140 euro en ik zou van jullie tweaker graag een antwoord willen voor een videokaart die geschikt is. Ik maak een lijst hieronder van mijn systeem.

Systeem:
Windows 7 Ultimate SP1 64 bit versie
Processor: Intel (R) Core (TM)2 Duo CPU E7500 @ 2.93GHz
RAM: 3 GB
Videokaart: Nvidia GeFore GT 240
Het is een Dell PC een Vostro 220 Tower van ongeveer 2 - 3 jaar geleden ik heb in deze tijd de videokaart geupdate en de voeding die naar mijn wete rond de 380-400 wat levert een een Cooler Master is,

Hopelijk heb ik jullie hierbij genoeg geinformeert voor meer info kan je het altijd vragen en ik hoop dat er mooi antwoord uitkomt

GR
Me3s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:15
Zou een Radeon HD 6870 nemen, is rond de 140, goede bang for buck kaart. Hoop alleen dat je voeding het trekt.

Je CPU en hoeveelheid RAM is ook niet om over naar huis te schrijven, die zal je waarschijnlijk binnen een jaar wel willen/moeten vervangen. Vraag me af of BF3 wel lekker op die CPU/hoeveelheid ram gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrus26
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-08 02:49
Er is al gebleken dat bf3 niet echt goed draait op een dualcore. En aangezien je een 64 bit versie hebt is een update naar 8 gig ram geen overbodige luxe. Dus of een betere videokaart bf3 beter gaat doen draaien is maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
cyrus26 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:05:
Er is al gebleken dat bf3 niet echt goed draait op een dualcore. En aangezien je een 64 bit versie hebt is een update naar 8 gig ram geen overbodige luxe. Dus of een betere videokaart bf3 beter gaat doen draaien is maar de vraag.
nee, het draait op een dualcore, maar is gemaakt voor quadcore. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat doet de CPU dan precies in het spel, geeft het lag of wat is het doel van een CPU in een game? En is dit ook een goede Videokaart voor BF3 Sapphire HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Met die videokaart kan je Bf3 op acceptabele framerates spelen maar je CPu is wel een bottleneck. Physics etc worden grotendeels door de cpu afgehandeld.

Een quadcore corei5 cpu raad ik wel minimaal aan. Maar dan heeft je systeem een totale overhaul nodig, nieuw moederbord, nieuwe cpu, extra geheugen, voeding van minimaal 500watt en videokaart.

[ Voor 39% gewijzigd door Sn0wblind op 04-07-2012 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus eigenlijk kan ik beter een nieuwe pc bouwen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
ik zelf een q9400 en een hd6850 en alles werkt prima op high. wel moet ik zeggen dat de processor het moeilijk heeft op 3,2GHz.
een videokaart zal zeker helpen in jouw geval. ik zou alleen niet meer investeren dan zo'n 85 euro want dat is de pc niet waard. een gehele upgrade is beter, maar daar moet je budget voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maarja dan kan ik toch gewoon stapje voor stapje dingen upgraden of is dat niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
om me niet te vervelen in de vakantie
Misschien kan je gaan werken in de vakantie, en van dat geld je hele pc upgraden? ;)

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ook werken maar hoeveel gaat dat dan kosten van als ik 600-700 will investeren dat haal ik niet in een vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Sn0wblind schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 02:19:
Met die videokaart kan je Bf3 op acceptabele framerates spelen maar je CPu is wel een bottleneck. Physics etc worden grotendeels door de cpu afgehandeld.

Een quadcore corei5 cpu raad ik wel minimaal aan. Maar dan heeft je systeem een totale overhaul nodig, nieuw moederbord, nieuwe cpu, extra geheugen, voeding van minimaal 500watt en videokaart.
Elke quad core kan het van deze tijd wel degelijk draaien hoor ;)

maar jah multiplayer leunt ver op de CPU side soms 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:40:
Ik ga ook werken maar hoeveel gaat dat dan kosten van als ik 600-700 will investeren dat haal ik niet in een vakantie
Dan zou ik een andere locatie zoeken om te werken 8)7 600-700 euro op een maand verdienen moet toch makkelijk kunnen

[ Voor 23% gewijzigd door yzx op 04-07-2012 12:41 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan dan nog beter een nieuwe CPU kopen dan een nieuwe videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:41:
Dus ik kan dan nog beter een nieuwe CPU kopen dan een nieuwe videokaart?
Best 1gb ram derbij, een leuke quad core setje 2de hands kopen en evt een 2de hand GTX460 ofzo ;)

EDIT:

je hebt kant en klare upgrades bv

UPGRADE: Crosshair IV Formula + 1090T + 16GB + Ati HD 6870 aangeboden
Core i5 760 2.8Ghz quad-core, upgrade set aangeboden
Hier zit dan geen grafische kaart bij

Hoe dan ook een nieuwe voeding ga je ook nodig hebben reken hier een 50euro voor ;)

[ Voor 47% gewijzigd door yzx op 04-07-2012 12:47 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Adviezen vliegen hier alle kanten op; "koop een nieuwe systeem" / "je hebt zeker een nieuwe voeding nodig". Altijd dezelfde leuzen en one-liners in deze topics 8)7 zonder onderbouwing ... voor hetzelfde geld zit er gewoon een fatsoenlijke FSP / Antec voeding in die een simpele kaart echt wel gaat redden.

Mijn advies; koop gewoon een recente videokaart, zeg maar GTX460 / 5770 niveau, en zet je instellingen niet te hoog. Lekker spelen in je vakantie d:)b . Zolang je voeding een beetje fatsoenlijk merk heeft komt het wel goed met dat wattage (als je dat zeker weet). Aanrader als je rond de €100 beschikbaar hebt:

pricewatch: XFX Radeon HD 6850 1GB

Kaartje wat weinig verbruikt, beste prestatie onder de €100 en weinig herrie. En al dat gezeik over "het loopt niet goed op een dual core" is onwaar. Ik heb BF3 gespeeld met zowel een E6750 (verkocht) als een Q9550. Op de E6750 was het goed te doen met low-medium instellingen en was mijn plezier er weinig minder om. Probeer niet te veel zooi te draaien op de achtergrond zodat je genoeg RAM vrij houdt, een losse GB halen nu is ruk omdat je een dergelijke grootte modules niet meer mee gaan nemen naar je nieuwe pc (überhaupt een DDR3 bak).

Extra bonus: ik weet niet of je moederbord het toe laat, maar die CPU laat zich wel redelijk gemakkelijk een paar 100-MHzjes overklokken, kan gratis een boost zijn samen met de nieuwe GPU :) .

[ Voor 19% gewijzigd door Cassius op 04-07-2012 12:52 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er een verschill in de XFX radeon en die van saphire, want ik hoorde dat de xfx niet zo heel still is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
De nieuwe maps zoals Back to karkand draaien echt TE langzaam op een dualcore cpu, dit heb ik getest op mijn core2duo6550 die flink geoverclocked was in combi met notabene een Geforce 560gtx ti. Zodra er een gebouwtje instort lijkt het net alsof de game vastloopt. Als je net aan 30 frames scoort in caspian border etc dan scoor je in de back to karkand maps vaak maar 20frames.

Maar dat systeem is een beetje end of life, je kan er niet echt meer een nieuwe cpu voor krijgen voor een schappelijke prijs tenzij 2de hands. Voeding is echt wel krap, zelfs als het een higher end is.

Ik weet niet wat sommige als acceptabel is maar regelmatig onder de 30 frames met low detail etc zitten is dat het in mijn ogen in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En ik welke setting was deze test ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Ik denk dat als je een 6870 koopt, en minimaal 1GB geheugen erbij dat je Battlefield 3 gerust op medium kan spelen, als ik zie dat een 7770 nog net geen 30 fps haald op ultra (wel op een sterke pc) moet dat toch te doen zijn
Dan zou ik een andere locatie zoeken om te werken 600-700 euro op een maand verdienen moet toch makkelijk kunnen
Ja.. en dan is ze vakantie om heeft ie als nog niet BF3 in ze vakantie kunnen spelen
of hebben mensen tegenwoordig langer als een maand vakantie?

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Sn0wblind schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:29:
De nieuwe maps zoals Back to karkand draaien echt TE langzaam op een dualcore cpu, dit heb ik getest op mijn core2duo6550 die flink geoverclocked was in combi met notabene een Geforce 560gtx ti. Zodra er een gebouwtje instort lijkt het net alsof de game vastloopt. Als je net aan 30 frames scoort in caspian border etc dan scoor je in de back to karkand maps vaak maar 20frames.

Maar dat systeem is een beetje end of life, je kan er niet echt meer een nieuwe cpu voor krijgen voor een schappelijke prijs tenzij 2de hands. Voeding is echt wel krap, zelfs als het een higher end is.

Ik weet niet wat sommige als acceptabel is maar regelmatig onder de 30 frames met low detail etc zitten is dat het in mijn ogen in ieder geval niet.
YouTube: Battlefield 3 & Radeon 5570 Vol 2 ( HD )
YouTube: Battlefield Play4Free Karkand Gameplay (Assault Class)
YouTube: Battlefield 3 - Back to Karkand Weke Island

Is het allemaal 60fps+, nee zeker niet. Is het speelbaar en goed vermaak, wat mij betreft wel :) . Overigens zeggen de minimum systeemeisen van DICE ook geen quad-core.

Begrijp me niet verkeerd hè, ik begrijp goed dat een quad-core lekkerder speelt, minder drops geeft etc. Maar soms is het geld gewoon niet bij iedereen in volume op de rug aanwezig en moet je met een stukje empathie kunnen zeggen wat er mogelijk is. Kreten als "jonguh koop een GTX680 met een 3770K ofzo, dat is tenminste spul" is eerder verkapt patsen dan nadenken ;) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Potverdorie een nieuwe categorie! Die kende ik nog niet, nice work d:)b !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is een geheugen bandbreedte heel belangrijk bij het kiezen van een videokaart als je deze 2 vergelijkt?
: pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE
en pricewatch: Sapphire HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5
Ze zijn dezelfde prijs alleen de 7770 is nieuwer want hij heeft wel meer snelheid in ghz

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

me3s het gaat vooral om de geheugen bandbreedte (128 bit vs 256 bit)

http://www.anandtech.com/bench/Product/539?vs=536

Daar zie je de vergelijking, ze wisselen klappen uit.

http://www.tomshardware.c...x-B-Performance,2976.html

Overall is de 6850 waarschijnlijk iets sneller (mede door zijn 256 bit bus).

http://www.tomshardware.c...1-B-Performance,2968.html

Ook in jouw spel is de 6850 sneller. Dan lijkt me de keuze makkelijk gemaakt, zoals ik al in mijn first post aangaf :) .

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1