Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[nVidia 3D] Foutieve ondertitelingplaatsing bij 3D films

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuwe laptop met geintegreerde 3D functies.
Ik probeer hierbij 3D films met ondertiteling te laten werken alleen wil dit nog niet helemaal lukken.
Heb nog geen topics gevonden hierover dus vandaar dat ik het hier vraag.

Als video player maak ik gebruik van:
nVidia 3D Vision Video Player
en als extra codecs gebruik ik:
- Haali Media Splitter
- ffdshow (subtitle filter)

Het 3D werkt prima alleen krijg ik de ondertiteling niet goed, zie bijgevoegd screenshot
Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/9998/subprob.png

Heeft iemand enige ervaring met dit probleem of suggesties hoe dit op te lossen is.
Alternatieven zijn ook welkom!

Alvast bedankt!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

[GFX] -> [CSA] :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• M3rcury93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-08-2015
Ik heb zelf totaal geen ervaring met nVidia 3D Vision, maar als ik je verhaal zo lees denk ik de oplossing te weten.

Gebruik je een SBS film met een .srt sub? Want .srt subs zijn "2D". En aangezien een SBS film in tweeën wordt gedeeld en over elkaar wordt gelegd krijg je dat de ondertiteling door midden wordt gedeeld. (Ervan uitgaande dat die nVidia 3D Vision Video Player ook zo werkt.)

Oplossing: Maak je ondertiteling "3D". 3D-Subtitler blijkt hier een handig tooltje voor te zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Ik heb de .srt bestanden omgezet naar .sup
Is het mogelijk om deze ondertiteling vervolgens te hardcoden?
Het lukt mij namelijk niet deze te openen via de nVidia 3D Vision Video Player.
Nog een probleem is dat alleen de nVidia 3D Vision Video Player schijnt te kunnen communiceren met de 3D hardware. Via spelers als The KMPlayer kan ik het beeld wel in stereoscopisch 3D weergeven en ik kan hierbij de ondertiteling laden alleen zend te IR-Emitter van nVidia geen signaal uit.

Ik gebruik inderdaad een SBS film met .srt subs. Het leek mij dat een codec als ffdshow die splitsing juist zou moeten opheffen .

PS: nVidia 3D Vision Video Player opent automatisch .srt ondertitelingen wanneer ffdshow codec is geinstalleerd. De .sup ondertiteling worden echter niet geopend.

Alvast bedankt!