Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Krijg deze printer niet geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag mijn nieuwe Epson Stylus SX535WD binnengekregen en de installatie verloopt soepel tot ik moet kiezen of ik met DHCP automatisch een IP wil laten toewijzen of dat ik handmatig een IP wil invoeren. Ik weet mijn IP niet eens en bij netwerkinstellingen op m'n laptop staat ook dat ik automatisch een IP wil dus ik kies voor de eerste optie en na lang nadenken krijg ik de volgende foutmelding: http://img140.imageshack.us/img140/5320/printer14.png

Ik snap er niks van want WiFi is dan allang geinstalleerd op de printer en alle lampjes branden en bij de netwerkinstellingen op de printer staat ook gewoon mijn WiFi naam en wachtwoord enzovoort.
Wie kan mij helpen!

EDIT dacht dat ik deze in het Epson Stylus SX535WD forumgedeelte had gepost maar blijkbaar niet, excuses voor de vreemde titel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 21:18 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gebruik 't handje voor TR om een titelwijziging aan te vragen.

Voor je printer installatie, ik zou 'm een vast IP geven, want als 't herstart, is de kans groot dat 't een ander IP krijgt en kom je er niet meer bij. Kijk even wat je DHCP range is en zet de printer daar buiten. Bijvoorbeeld, als je range van 192.168.1.100 - 192.168.1.200 is, dan geef je de printer 192.168.1.5 ofzo.

Heeft de printer een apart display waarbij je het een en ander in kan stellen? Dan raad ik aan dat te gebruiken. Geef 'm daarmee een vast IP, sla de instellingen op, herstart 'm en kijk of je 'm dan kan pingen. Als dat niet het geval is, dan kloppen je netwerk gegevens niet, mogelijk dus je wifi wachtwoord. Anders had 't via DHCP wel gelukt een adres te verkrijgen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie.

De printer heeft zelf een display inderdaad, daar heb ik nu een IP buiten m'n DHCP range ingevuld maar hij doet het nog niet. Moet eerst WiFi installeren met CD en dat lukt zogenaamd maar daarna zegt ie weer dat het IP mogelijk niet klopt. Als ik handmatig WiFi instel op de printer dan lukt het niet terwijl naam en wachtwoord 100% correct zijn.

Edit: hij doet het. Heb, ondanks dat ik telkens het correcte wachtwoord invoerde, mijn netwerknaam en wachtwoord veranderd en die ingevuld in de setup wizard op de printer. Verder dus niet aan IP adres gezeten (alles weer naar fabrieksinstellingen teruggezet). Toen pakte ie 'm ineens wel en vond mijn laptop de printer ook. Het enige is nu dat ie wel print maar scannen moet zogenaamd via usb kabel, anders kan ie het niet naar de pc sturen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2012 12:22 ]