Hallo iedereen, ik zit met een dilemma. Mijn huidige laptop loopt op zijn einde en ik wil graag een nieuwe aan gaan schaffen. Nu ben ik erg tevreden over mijn iPhone, dus lijkt het voor mij een logische stap om een Macbook aan te schaffen, omdat deze apparaten samenwerken. Nu twijfel ik alleen tussen een Macbook Air of een Macbook Pro.
Mijn huidige laptop heeft de volgende specificaties (die ik kon vinden):
- Packard Bell (2008)
- 15 inch
- Processor Intel Pentium Dual CPU T2370 1.73 Ghz
- Geheugen (RAM) 3 GB
Mijn bezigheden op deze computer zijn:
- School zaken (Word, PowerPoint, Excel)
- Internetten (Chrome)
- Muziek luisteren (iTunes)
- Amateur niveau Foto, Muziek- en Video-bewerking (Photoshop, Audacity en Windows Movie Maker)
Een Macbook Air voldoet natuurlijk prima voor deze programma's. Toch twijfel ik aan het kopen van een Macbook Pro. Ik wil graag een laptop waarmee ik de komende vijf jaar vooruit kan. Ook vind ik het werken op mijn 15 inch laptop heerlijk. Het voelt stevig aan en mijn handen kunnen goed rusten op het toetsenbord doordat er veel ruimte is. Daarnaast vind ik de Macbook Pro ook mooier, hoewel dit niet echt belangrijk voor me is.
Wat raden jullie mij aan? Een Macbook Air 13 inch of een Macbook Pro 15 inch? En hoeveel ga ik erop vooruit ten opzichte van mijn huidige laptop?
Edit:
Gewicht vind ik ook niet zo belangrijk. SSD vind ik wel interessant.
Mijn huidige laptop heeft de volgende specificaties (die ik kon vinden):
- Packard Bell (2008)
- 15 inch
- Processor Intel Pentium Dual CPU T2370 1.73 Ghz
- Geheugen (RAM) 3 GB
Mijn bezigheden op deze computer zijn:
- School zaken (Word, PowerPoint, Excel)
- Internetten (Chrome)
- Muziek luisteren (iTunes)
- Amateur niveau Foto, Muziek- en Video-bewerking (Photoshop, Audacity en Windows Movie Maker)
Een Macbook Air voldoet natuurlijk prima voor deze programma's. Toch twijfel ik aan het kopen van een Macbook Pro. Ik wil graag een laptop waarmee ik de komende vijf jaar vooruit kan. Ook vind ik het werken op mijn 15 inch laptop heerlijk. Het voelt stevig aan en mijn handen kunnen goed rusten op het toetsenbord doordat er veel ruimte is. Daarnaast vind ik de Macbook Pro ook mooier, hoewel dit niet echt belangrijk voor me is.
Wat raden jullie mij aan? Een Macbook Air 13 inch of een Macbook Pro 15 inch? En hoeveel ga ik erop vooruit ten opzichte van mijn huidige laptop?
Edit:
Gewicht vind ik ook niet zo belangrijk. SSD vind ik wel interessant.