UX31A Zenbook kan geen Windows installeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memori
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-07 18:36
OPGELOST
Het probleem opgelost door Intel USB 3.0 drivers te downloaden en vervolgens de USB 2.0 drivers te laden bij installatie (niet-ondersteunde stuurprogramma's weergeven).

Ik heb reeds een UX31A Zenbook aangeschaft en wil er graag mijn eigen (schone) Windows 7 op zetten. Echter levert dit meer problemen op dan verwacht.

Ik heb mijn USB stick (3.0, 32GB) bootable gemaakt met BOOTSECT (daarvoor DISKPART gedaan). Daarna de installatiebestanden van Windows 7 erop gezet. Booten gaat prima, ik kom in de Windows installatie programma terecht, maar dan:

Ik krijg de melding:
A required CD/DVD drive device driver is missing
Een vereist stuurprogramma voor een cd/dvd-station ontbreekt
Terug naar de OEM-Windows gegaan, chipset drivers gedownload, en weer terug naar de Windows installatie programma om de drivers te installeren. Als ik dat probeer geeft hij aan dat er geen (nieuwe) apparaten zijn gevonden voor deze driver.

Ik ben radeloos. Hopelijk kunnen jullie mij helpen?

[ Voor 27% gewijzigd door Memori op 04-07-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memori
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-07 18:36
Inmiddels ook al geprobeerd een andere Windows, Ubuntu en Linux Mint erop te zetten. Windows krijg ik dezelfde melding. Bij Ubuntu en Linux krijg ik na het laden van de drivers een zwart scherm wanneer hij naar de install GUI hoort te gaan, terwijl ik wel een welkom muziekje hoor.

In het geval van Windows lijkt mij dat hij geen USB 3.0 drivers kent in de setup.
Bij Linux lijkt mij dat hij de display drivers niet kent.

Weet iemand hoe een van deze twee gevallen op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonOmar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06-2020
het lijkt erop dat je stick niet helemaal lekker geconfigureerd is of misschien wel iets defect aan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-07 08:57

Leviathan23

I am the proof....

toch maar even weer wat leven blazen in dit topic maar heb dezelfde problemen....

wel een compleet ander systeem maar precies dezelfde problemen

heb inmiddels de installatie zover dat hij op de originele dvd met drivers onderdelen herkent, zoals dus o.a. USB3.0 drivers, de RAID/AHCI drivers etc maar na het selecteren van de zogenaamde goede drivers zegt installatie: Kan geen nieuwe apparaten vinden. Zorg ervoor dat de stuurprogrammabestanden juist zijn en op het installatiemedium bevinden.

Erg vaag allemaal! Heb van alles geprobeerd. Iemand?

gebruik SSD voor installatie, alles staat op AHCI.

heb Windows op USB stick (ook meerdere images gebruikt)

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Krijg je de melding "A required CD/DVD drive device driver is missing"?

Dan even via een usb2 poort proberen te installeren i.p.v. usb3, wil wel eens de oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 262853 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 10:02:
Krijg je de melding "A required CD/DVD drive device driver is missing"?

Dan even via een usb2 poort proberen te installeren i.p.v. usb3, wil wel eens de oplossing zijn.
Sterker nog, dat is de oplossing aangezien USB devices alleen met de USB 2.0 native support in Windows Vista en hoger werkt.

USB 3.0 vereist andere drivers, en die kun je alleen installeren als je (kip-ei) een driver voor je USB controller hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 22-07-2012 16:44 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-07 08:57

Leviathan23

I am the proof....

de oplossing was erg simpel....probeerde eerst via een USB stick Win7 te installeren op een USB3.0 poort....helaas....toch maar even een dvd gebrand en ja hoor.....lopen 8)7

thanks voor de tips!
Pagina: 1