• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-02 21:45
Ik heb een HTPC/sever met windows 7 en ben er zeer tevreden van. Al mijn media staat erop en het meeste maak ik gebruik van XBMC soms power dvd voor dvd's en windows media center zelf zelden (ik heb een mediacenter afstandsbediening en met de plugins is dat soms makelijk voor de rest van het gezin).

Nu zou ik graag de bestanden die op mijn HTPC/server ook kunnen benaderen via mijn tablet en smartphone (beide android) via het netwerk en indien mogelijk het internet). Ik weet dat er programma's voor bestaan maar kan ze niet zo direct vinden. Zijn er mensen die zoiets gebruiken en hoe is de ervaring ermee?
Is het bv mogelijk om een mp3 van de smartphone rechtstreeks op de pc te zetten via het netwerk of zelfs het internet of kan er enkel geluisterd/bekeken worden via netwerk/internet.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:16
XBMC ondersteund dat gewoon, zit namelijk een webinterface op : http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?fid=156
en er zijn ook vrij veel xbmc apps voor andriod, daar kan je ook naar kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door sjaakwortel op 03-07-2012 20:39 ]

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 22:08
Ik zou eens naar Plex Media Server kijken als je de bestanden wil benaderen vanaf je tablet/smartphone.

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:10

Melkaz

Melkazar

Ik draai op mijn HTPC Openelec en alle media staat op een Windows 2008 R2 server.
Op de android telefoon en tablet bereik ik deze media via de shares zelf. Gewoon browsen via de app Es File Explorer naar de share en dan de mediaspeler naar keuze selecteren.

Op de Galaxy SIII en Asus Transformer T300 doe ik dit met MX Player. Je kan ook Diceplayer gebruiken die kan geloof ik zelf Samba shares koppelen dus heb je ES File Explorer niet nodig.

Plexx kan dit trouwens out of the box ook allemaal maar ik had geen zin om geld ervoor te betalen want bovenstaande werkt prima.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-02 21:45
ik ga zeker een experimenteren met volgende programma's! Ik zal ook mijn bevindingen laten weten.