Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• aether-90
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-04-2021
Beste Tweakers,

Aangezien mijn oude LG KP500 Cookie inmiddels na 3 jaar echt op z'n laatste benen aan het lopen is, moet ik er toch aan geloven. Er zal geld neergeteld moeten worden voor een eerste smartphone.

Nou hoeft het niet direct een high-end te zijn, want ik zit financieel momenteel nogal krap. Ik verwacht dat daar binnen een jaar verandering in komt, maar tot die tijd moet ik dus een soort "overbruggingstoestel" hebben. Na zelf al behoorlijk wat onderzoek gedaan te hebben, heb ik wat telefoons gevonden in de price range van zo'n 250 euro. (Mocht je nog veel goedkopere alternatieven weten, graag! Kan niet goedkoop genoeg..)

Drie modellen die ik zelf nogal interessant vond;
HTC Desire S
LG Optimus P970
LG Optimus 2X

Ik heb talloze reviews, zowel professioneel als user gelezen, maar ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. Wat ik over het algemeen kan opmaken;

HTC Desire S
Pro - Stabiel, goede accuduur, ICS update, goede support
Con - Kleinste scherm van allen, vind hem persoonlijk niet erg mooi, op een na duurste

LG Optimus P970
Pro - Goede prijs/kwaliteit, NOVA-scherm, goede camera, ik vind hem bloedmooi, stabiel(?)
Con - Batterijduur

LG Optimus 2X
Pro - Meeste power voor je geld, wederom mooi, futureproof(?), groot scherm
Con - Schijnt veel vast te lopen, batterijduur, duurste van de drie

Wat ik persoonlijk belangrijk vind;
- Stabiliteit
- Acceptabele accuduur (hoeft geen week te zijn, maar licht gebruik mag toch wel 2 dagen opleveren)
- Goede GPS
- Mooi
- Oppervlakkig customizen een pre

Verder;
- Ik ben geen fervent social media gebruiker. Af en toe Facebook checken, is all.
- De telefoon zal licht gebruikt worden. Over een periode van 24 uur zal minstens zo'n 85% standby tijd zijn.
- ICS update is geen absolute halszaak. Ik verwacht met 2.3.4 aardig uit de voeten te kunnen.
- Meestal ga ik wel experimenteren met custom firmware e.d. op al mijn apparaten. Dit is echter niet erg grondig, maar een telefoon die makkelijk te rooten/customizen is, is wel een pre.

Ik leun erg naar de LG toestellen, voornamelijk de P970. De reden dat ik dit topic plaats, is dat ik bij aanschaf van mijn KP500 Cookie ook erg veel slechte dingen las over softwarebugs en slechte batterijen. Ik heb hem toen wel gekocht, en ik heb NOOIT problemen gehad, wat mij een tevreden klant maakt. Dus ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen welke van de pros en cons daadwerkelijk waar zijn, en in hoeverre!

EDIT: Overigens las ik in sommige forum topics dat met de komst van een aantal nieuwe telefoons van HTC en Samsung er een scherpe price-drop werd verwacht. Is die inmiddels geweest, of is het handig nog even te wachten met aanschaf?

Bij voorbaat dank!!

[ Voor 4% gewijzigd door aether-90 op 03-07-2012 20:29 ]

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Van deze toestellen zou ik de LG P970 prefereren. Dan moet je wel van hele heldere schermen houden, maar als je dat doet is het scherm prachtig.
+
Een uitstekend scherm voor een toestel in die prijsklasse.
Relatief compact (met name dun) en licht (116 gram).
Het geluid relatief was goed (zowel de speaker als via headphone).
De Wifi connector ook was heel goed (beter dan van mijn SGS2 en de iPhone 4S van mijn vrouw).
Volgens mij krijst deze ook een ICS update.
-
Nogal plastickig. De bouw is wel goed, maar SGS2 achtig.
Niet supersnel.
Niet veel opslagcapaciteit (natuurlijk wel op te lossen via MicroSD.

De Desire S is volgens mij een goed toestel, maar relatief duur en klein scherm. Voelt wel degelijker aan de metalen body.

De Optimus 2x is weliswaar sneller, maar blijft een van de langzaamste dual cores. Daarnaast vind ik het nogal een lomp toestel.

Wellicht is de Alcatel OY-995 wat voor je, nu in Pricewatch 186 euro maar met goede specs voor een toestel van die prijs.

Daarnaast zijn de Samsung Galaxy W, LG optimus L7, Xperia Sola of U en Galaxy S plus ook nog het overwegen waard.

• aether-90
Die Alcatel OT-995 (neem aan dat je die bedoelt) is erg verleidelijk!!

Er zitten wel wat if's en but's aan.. De OT-995 is niet zo makkelijk te rooten en customizen als ik het goed lees. Daarnaast kun je er blijkbaar geen kant mee op als ie het niet lekker doet (veel klachten over Sound Vision). Ook lees ik veel verschillende dingen over zijn battery life, ik heb 4 dagen gelezen, maar ook nog niet eens 1 dag. Ander minpunt is dat het toestel schijnbaar last heeft van crashes en bricks tijdens updates. Daarnaast, is hij daadwerkelijk sneller dan de LG? In sommige reviews lees ik dat de software niet lekker is geoptimaliseerd.

Maar ja... 44 pingels goedkoper is wel veel :) De LG lijkt een "completer" toestel, maar de prijs is duidelijk in het voordeel van de Alcatel.

Beslissingspunt gaat denk ik de battery life worden. Zou deze erg uit elkaar lopen tussen de 2? Ik zal hem licht gaan gebruiken, sowieso geen games, heel sporadisch YouTube. Als ik al internet ga gebruiken (behalve af en toe wifi) zal het alleen whatsappen zijn. Wat ik wel zal gaan gebruiken is de GPS, maar daarvoor kan ik altijd een autolader regelen.

Alvast heel erg bedankt voor de tips, ik kan hier al heel veel mee! En sorry als ik doordraaf, ik gebruik dit topic ook om m'n eigen gedachten op een rij te zetten. Dus als het soms lijkt alsof ik tegen mezelf lul. Dat is ook zo. ;)

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
* 1 tweaker had een hardware fout, en dus problemen
* de crashes en bricks zijn niet onstaan tijdens de 'normale' updates, maar door flashen rooten enz. in april
* officiele update gaat lekker en zonder problemen, OTA
* mijn batterij gaat 2 dagen mee bij licht gebruik, maar wat is dat, 'licht' of 'normaal' gebruik? daar kun je 100 uren over praten en kom je niet uit ;.)
* de Alcatel schil is door een tap bij instellingen te wijzigen naar standaard android. ben je zo van af, en is stabiel.
* de meeste preinstalled meuk kun je gewoon deinstalleren.
* Alcatel heeft ICS update aangekondigd, maar of dat ooit komt?

Het scherm is 4,3 inch en dus het toestel hoewel licht vrij groot. Niet echt perfect voor in de broek, in mijn broek ;)

- een vervelend min-puntje van de alcatel: de camera. Eek.

Dat is mijn persoonlijke ervaring, ik hoop dat je er iets aan hebt. Kan niets zeggen over de LG's.

Nog iets, als dat jouw eisen zijn:
- Stabiliteit
- Acceptabele accuduur (hoeft geen week te zijn, maar licht gebruik mag toch wel 2 dagen opleveren)
- Goede GPS
- Mooi
... zou ik persoonlijk een Nokia Lumia 710 kopen met WP7. Maar ja, je wilt Android.

[ Voor 24% gewijzigd door shyblue op 04-07-2012 22:13 ]

• Sigis
aether-90 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:33:
Die Alcatel OT-995 (neem aan dat je die bedoelt) is erg verleidelijk!!
Oops, typefoutje.
Eerlijk gezegd ben ik echt niet enthousiast over de LG Optimus 2x speed. Ik zou zelf de Optimus Black prefereren omdat die compacter is en een behoorlijk wat beter scherm heeft. Toch blijf ik er bij dat de Alcatel OT-995 een betere prijs-prestatie verhouding heeft. Dat toestel zou hoog scoren in mijn waar voor je geld top 10.

• aether-90
Ik zou zelf de Optimus Black prefereren omdat die compacter is en een behoorlijk wat beter scherm heeft.
Sorry, vergeten erbij te melden. Mijn keuze gaat nu tussen LG Optimus P970 Black en de Alcatel OT-995. Optimus 2X is out of the game :)

Maar de problemen van de Alcatel vallen dus wel mee. De grootte was me inderdaad opgevallen, dus ik denk dat ik ze beide eens in de winkel moet gaan bekijken. Fingers crossed dat ze die OT-995 ergens hebben!

• aether-90
Kleine bump, ik ben net in een paar shops geweest, beide gechecked, en de LG bevalt me heel erg goed, dus dat gaat hem worden. Rest mij de vraag, nu kopen of verwachten jullie nog een pricedrop zeer binnenkort?

• Sigis
aether-90 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:41:
Kleine bump, ik ben net in een paar shops geweest, beide gechecked, en de LG bevalt me heel erg goed, dus dat gaat hem worden. Rest mij de vraag, nu kopen of verwachten jullie nog een pricedrop zeer binnenkort?
Eerlijk gezegd vind ik de LG Optimus Black een uitstekend toestel voor een redelijke prijs. Ik denk dat je er veel plezier van gaat hebben.

• aether-90
Volgend probleem(pje). Ik heb op aanraden van wat vrienden eens geprobeerd hem tweedehands te vinden, en heb een shop gevonden genaamd Mobieltjes en Zo

Daar liggen er 2 voor 169,- Ik kan niet veel reviews vinden van deze shop, en heb sowieso niet veel ervaring met tweedehands. Kan ik met gerust hart zo'n 2ehands toestel kiezen of zitten daar echt flinke risicos aan vast?

[ Voor 4% gewijzigd door aether-90 op 09-07-2012 10:34 . Reden: terminologie... ]

Pagina: 1