Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoi,

Situatie
Momenteel is het bedrijf waar ik werk in onderhandelingen om een investeerder te betrekken in ons bedrijf. Als dit positief verloopt (binnen nu en paar weken) dan is er een grote kans (>98%) dat ik een vast contract + loonsverhoging krijg.
Momenteel loopt mijn 2e halfjaar-contract af (4 juli) en ben ik toe aan mijn 3e contract. Na dit contract moeten ze mij dus wat aanbieden. Tot zover geen probleem. (Behalve dat ik dit misschien eerder had moeten vragen, maar het meeste weet ik ook pas sinds gister.)

Mijn vraag/dilemma
- ik kan óf nog een halfjaar-contract krijgen, met een loonsverhoging wanneer de gesprekken met de investeerder positief verlopen. Na afloop een vast contract.
- óf ik kan ook kiezen voor een jaar-contract, met dezelfde veranderingen wanneer de gesprekken positief verlopen.
De baas is bereid deze voorwaarden ook nu alvast in het contract te zetten.

Wat wil ik
- Ik wil zsm een vast contract, dus ik neig naar een halfjaar-contract. Maar met een jaarcontract kan ik weer een heel jaar vooruit.
- Ik wil begin volgend jaar de mogelijkheid hebben om een huis te kopen. Dus wat zekerheid is wel cruciaal.

Wat is wijsheid in deze? Wie heeft er tips/adviezen? Vergeet ik wat? Hebben jullie meer info nodig?
Alvast bedankt! :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Hoe sterk sta je in je schoenen? Als je onmisbaar bent voor het bedrijf dan zou het niet zo gek zijn om een vast contract te "eisen". Ik zou er in ieder geval niet blij mee zijn als ze mij in dezelfde situatie weer een half jaar contract aanbieden. Ik zou zeggen kijk eens om je heen, bij een andere werkgever zou je prima volgend jaar in staat zijn om een huis te kopen (half jaar contract + daarna vast).

• Scipionyx
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:36:
Hoe sterk sta je in je schoenen? Als je onmisbaar bent voor het bedrijf dan zou het niet zo gek zijn om een vast contract te "eisen". Ik zou er in ieder geval niet blij mee zijn als ze mij in dezelfde situatie weer een half jaar contract aanbieden. Ik zou zeggen kijk eens om je heen, bij een andere werkgever zou je prima volgend jaar in staat zijn om een huis te kopen (half jaar contract + daarna vast).
Mja, helaas ben ik niet zo onmisbaar als ik zou willen.. Mag blij zijn met wat ik nu heb. Een ander werkgever op korte termijn is vrijwel geen optie. Ben wel aan het rondkijken, maar keus is zeer schaars voor mij.

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Verwijderd

Je kan kenbaar maken dat je binnenkort voor een hypotheek wilt gaan kijken en dat je daarvoor toch echt een vast contract nodig hebt. Daarnaast is het ronduit belachelijk dat de vorm van jouw contract afhankelijk is of zij een investeerder kunnen regelen. Je kan dat gewoon aankaarten want zo hoor je niet met je werknemers om te gaan.

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 14:20

Seraphin

Meep?

Wellicht interessant om je werkgever de vraag te stellen wat er gaat gebeuren als ze toch géén investeerder vinden..... ben je dan je baan kwijt? (Of iets netter verwoord; is de investering voor het bedrijf dermate belangrijk dat toekomstige verlengingen van jouw contract hiervan afhangen?)

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-11 21:56
Wat je kan vragen is om een 1 jarig contract te nemen met de optie om aan het eind van dit jaar tijdens je beoordeling, mits deze goed uitvalt, om te zetten in een vast contract. Dit is wat bij sommige van mijn collega's ook heb gezien.

Hiermee heb je de zekerheid van minstens een jaar werk en ook een grote kans, waar je wel zelf voor moet knokken, om binnen een half jaar een vast contract te hebben.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Scipionyx
  • Niet online
Vandaag contract getekend voor 6 maanden. Daarna hopelijk vast contract. :)

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:28:
Je kan kenbaar maken dat je binnenkort voor een hypotheek wilt gaan kijken en dat je daarvoor toch echt een vast contract nodig hebt. Daarnaast is het ronduit belachelijk dat de vorm van jouw contract afhankelijk is of zij een investeerder kunnen regelen. Je kan dat gewoon aankaarten want zo hoor je niet met je werknemers om te gaan.
Tja, het is een vrij jong bedrijf en letten zeer op de centjes. Ben al lang blij dat ik überhaupt in aanmerking kom voor een vast contract. Zoals gezegd; ander werkgever is bijna geen optie voor mij.
Ik snap je reactie wel en ben het met je eens, maar op dit moment heb ik niet veel te zeggen. Zo onmisbaar ben ik niet ;)
Seraphin schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:14:
Wellicht interessant om je werkgever de vraag te stellen wat er gaat gebeuren als ze toch géén investeerder vinden..... ben je dan je baan kwijt?
Als ze geen investeerder vinden dan loopt m'n contract af en daarna is het voor mij einde voorstelling. Dit is nu m'n derde contract. En na een derde contract moeten ze mij óf een vast contract aanbieden, óf ik ben weg.
(Of iets netter verwoord; is de investering voor het bedrijf dermate belangrijk dat toekomstige verlengingen van jouw contract hiervan afhangen?)
Dus, ja. :)
Wylana schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:06:
Wat je kan vragen is om een 1 jarig contract te nemen met de optie om aan het eind van dit jaar tijdens je beoordeling, mits deze goed uitvalt, om te zetten in een vast contract. Dit is wat bij sommige van mijn collega's ook heb gezien.

Hiermee heb je de zekerheid van minstens een jaar werk en ook een grote kans, waar je wel zelf voor moet knokken, om binnen een half jaar een vast contract te hebben.
In principe heb ik dat, maar dan halfjaar ipv jaarcontract.
Had al een gesprek gehad met de directeur en deze gaf meteen al aan dat hij wil dat ik blijf. De kans op een vast contract (plus bijbehorend loon) is zo goed als zeker na afloop van dit nieuwe contract. :)

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Scipionyx schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:02:

Als ze geen investeerder vinden dan loopt m'n contract af en daarna is het voor mij einde voorstelling. Dit is nu m'n derde contract. En na een derde contract moeten ze mij wat aanbieden.
Ze moeten eigenlijk niets. Na 3 tijdelijke contracten kunnen ze je niet weer een tijdelijk contract aanbieden. Ze moeten je dus of een vast contract aanbieden of ze bieden je geen contract aan.

• Scipionyx
  • Niet online
Onder ideale omstandigheden he.. ;) :P

Maar ja je hebt gelijk, zal het ff editten. :)

Pagina: 1