Game PC - 1050 €

Pagina: 1
Acties:

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:38
Hey allemaal

Aangezien ik geslaagd ben voor mijn eerste jaar mag ik volgend jaar op kot... Dit betekent echter ook een nieuwe computer, ik vond niet echt wat ik wou bij de laptops dus besluit ik nu maar voor een aparte desktop pc te gaan.

De computer gaat gebruikt worden voor studies en games, qua studies komt er af en toe autocad aan de pas maar niets indrukwekkend, dus ik denk dat vooral de "game" eis de zwaarste eis zal zijn.

Dit had ik nu al samengegooid, met de hulp van de BBG, ik twijfel echter nog over het moederboard aagezien de MSI z77a-g43 hopeloos blijkt voor OC'en (zo goed als gelockte voltages). Voor de rest denk ik wel dat alles in orde zou moeten zijn.

De PC zou worden besteld bij 4allshop en dan verzonden worden naar België. Dus alles bij 1 shop.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 74,45€ 74,45
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,37€ 14,37
1Antec Three Hundred Two€ 55,03€ 55,03
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition€ 327,-€ 327,-
1Corsair Builder CX600 V2€ 57,95€ 57,95
1Samsung 830 series 128GB€ 93,-€ 93,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 48,50€ 48,50
1Asrock Z77 PRO4€ 103,14€ 103,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.005,39

-Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals hierboven gezegd, gamen en studiewerk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1050 €
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Scherm en toebehoren, wifi kaartje.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De volledige "Kast" misschien extra fans?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Wordt 2 keer per jaar vervoerd dus qua grootte en gewicht maakt het niet uit, energieverbruik evenmin, geluidsniveau is geen bepalende factor maar stiller is leuker.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Het enige nadeel dat ik zie aan de Asrock Z77 PRO4 is dat deze maar 1 PCI-e 3.x 16x slot heeft dus een optimale Crossfire of SLI setup kan je vergeten. Maar ik denk niet dat dit je bedoeling is.

Voor de rest een mooie setup.

• williewimp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04 14:59
Zoals Inrage al zegt, je zou kunnen kijken naar een iets uitgebreider moederbord.
De XFX kwam als snelste 7950 uit de test in de onlangs geposte round-up. Grote nadeel is dat hij heel erg luid is. Als je dat een probleem vind kun je beter even kijken naar een iets stillere. De club 3d variant is heel erg stil, en maar ietsje langzamer.

• chukkepukke
Heb er over nagedacht, grootste nadeel is dat die versie van de club 3d variant niet bij 4allshop te kopen is, ook is "heel erg luid" best een beetje overdreven hij is nog steeds stukken stiller dan veel andere kaarten maar is inderdaad niet de stilste kaart binnen zijn type.
Ik zit inderdaad te denken over een beter moederbord, misschien inderdaad de extreme versie of de Gigabyte GA-Z77X-D3H. Iemand nog een andere suggestie?

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Inrage schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:03:
Het enige nadeel dat ik zie aan de Asrock Z77 PRO4 is dat deze maar 1 PCI-e 3.x 16x slot heeft dus een optimale Crossfire of SLI setup kan je vergeten. Maar ik denk niet dat dit je bedoeling is.

Voor de rest een mooie setup.
De performance van 3.x tegen over 2.x is ongeveer 1% verschil.

Qua videokaarten blijven er dan niet veel opties over. Mij lijkt qua prijs bij die winkel voor 360 euro de gigabyte 7950 windforce 3 het beste. De rest komen hoger uit met prijs en lager met clocks.

• chukkepukke
Bedankt voor de comments
Qua moederborden denk ik dat ik het inderdaad maar zo ga laten, voorlopig denk ik nog niet aan Crossfire en de voordelen van een extreme bord zijn ook niet zo enorm aangezien ik niet zwaar ga overclocken.

Qua videokaarten heb ik ook die round-up gelezen, toch denk ik dat de DD stil genoeg is hoor, hij is inderdaad luider dan andere custom coolers op die kaart, maar nog steeds stil tegenover elke andere stockcooler. Ook vind ik het de meerprijs niet echt waard, ga hem niet laten draaien tijdens de nacht ofzo.

Normaal ga ik deze dan morgen bestellen, suggesties zijn nog altijd welkom.

Bedankt voor de hulp
Pagina: 1