[Macbook Air] Defect scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elypsion
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:05
Mijn MBA (13', 2011) glee van mijn schoot af en viel met de rechterhoek, die bij het scharnier, op de grond. Nu is het scherm niet gebarsten o.i.d., maar het beeld is niet meer zoals het hoort. Er zit bovenin een balk ter grote van ongeveer 1/3 van het beeld welke een ander beeld geeft dan het overige deel. Verder 'beweegt' het beeld ook en komt er soms een lichte waas overheen. Via een externe monitor krijg ik wel normaal beeld. Ik heb een aantal foto's + filmpjes gemaakt om het enigszins duidelijk te maken.

Omdat ik het zelf heb laten vallen valt het niet onder de garantie en ik heb ook geen verzekering die dit dekt. De reparatiekosten zijn dermate hoog dat ik dat geen optie vind.

Wat ik nu vraag is of iemand dit probleem herkent, de oorzaak weet en of dit te repareren valt zonder het hele beeldscherm te vervangen. Ik heb namelijk al wel een speciale schroevendraaier gekocht waarmee ik de onderkant kan open schroeven. Dit heb ik ook al even gedaan om een kijkje te nemen in de hoop dat er slechts een kabeltje aangedrukt moest worden. De 'display data cable' heb ik al losgehaald en opnieuw vastgezet, maar dit had geen effect. Ook andere suggesties wat ik met mijn defecte MBA kan doen (verkopen,onderdelen gebruiken??) zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-10 21:50
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar is een nieuw display kopen geen optie? bijvoorbeeld : http://www.ebay.nl/sch/i....3286.c0.m14&_sop=16&_sc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het probleem is dat er meerdere pixel lijnen dood zijn, dat is niet de kabel, maar echt het lcd panel zelf.
zover ik weet is dat niet te repareren.

hier voor 600 dollar, volledige scherm behuizing en panel.

http://www.ifixit.com/Mac...isplay-Assembly/IF188-050

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2012 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

M.a.w., het bij een Apple Store langsbrengen gaat 't voor minder dan $600 lukken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
Of gewoonweg bij Apple navragen wat het geintje gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elypsion
JimmyJoness schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:26:
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar is een nieuw display kopen geen optie? bijvoorbeeld : http://www.ebay.nl/sch/i....3286.c0.m14&_sop=16&_sc=1
Ik ben wat voorzichtig met het kopen van dure dingen op eBay en als ik zo de panelen zie lijken ze me ook niet helemaal overeenkomen met degene die er nu in zit.
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 02:19:
het probleem is dat er meerdere pixel lijnen dood zijn, dat is niet de kabel, maar echt het lcd panel zelf.
zover ik weet is dat niet te repareren.

hier voor 600 dollar, volledige scherm behuizing en panel.

http://www.ifixit.com/Mac...isplay-Assembly/IF188-050
Ai, hier was ik al bang voor..
CyBeR schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 02:33:
M.a.w., het bij een Apple Store langsbrengen gaat 't voor minder dan $600 lukken.
Ik ben al bij de Apple Store langs geweest en een prijsopgave van de reparatie gekregen, het was meer dan €600. Dat vind ik te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Elypsion schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:37:
[...]

Ik ben al bij de Apple Store langs geweest en een prijsopgave van de reparatie gekregen, het was meer dan €600. Dat vind ik te veel geld.
Oh, vreemd. Meestal is iFixit duurder dan een officiele reparatie.

Nouja, dan is dat je enige optie om goedkoop te zijn én originele onderdelen te hebben. iFixit neemt namelijk gewoon laptops en haalt ze uit elkaar om de onderdelen los te verkopen.

Om 't toch even zeker te weten: ben je bij de Apple Store langsgeweest (Leidseplein, Amsterdam) of bij een reseller?

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 04-07-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Een vriend van me heeft een keer zijn scherm van de MBP laten vervangen omdat het scharnier los zat (onder garantie weliswaar), op de factuur stond dat het 250 euro kostte, dit was bij de Apple Store in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 100 Euro zou ik de gok wel nemen door het onderdeel op ebay te bestellen. Wel even goed controleren of je het correcte onderdeel aan het bestellen bent voordat je de bestelling plaatst. Het merendeel van die gasten hebben hele hoge feedback scores. Die krijg je niet als je rotzooi levert.

Ler er wel op dat leveringen uit de UK lang duren over het algemeen. Meestal moet ik ongeveer 2 weken wachten. Dat hangt een beetje af of het weekend roet in het eten gooit.

En als je het niet aandurft dan kun je hem altijd nog als defect verkopen zoals je zelf al aangaf. Zelfs defect gaan ze nog voor 400 a 500 euro op ebay. Je zult dan alsnog 500 Euro of zo bij moeten leggen maar dan kun je wel een nieuwe laptop kopen. Dan loop je ook niet het risico op een reperatie die fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elypsion
CyBeR schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:19:
[...]

Oh, vreemd. Meestal is iFixit duurder dan een officiele reparatie.

Nouja, dan is dat je enige optie om goedkoop te zijn én originele onderdelen te hebben. iFixit neemt namelijk gewoon laptops en haalt ze uit elkaar om de onderdelen los te verkopen.

Om 't toch even zeker te weten: ben je bij de Apple Store langsgeweest (Leidseplein, Amsterdam) of bij een reseller?
Ah, dan ben ik bij een reseller geweest (waar ik hem ook heb gekocht) in Enschede, Xando heet het. Ik heb de laptop via Xando op laten sturen naar een reparateur die dan vervolgens een prijsopgave heeft gemaakt. Denk je dat het daarom duurder uitvalt?
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:40:
Voor 100 Euro zou ik de gok wel nemen door het onderdeel op ebay te bestellen. Wel even goed controleren of je het correcte onderdeel aan het bestellen bent voordat je de bestelling plaatst. Het merendeel van die gasten hebben hele hoge feedback scores. Die krijg je niet als je rotzooi levert.

Ler er wel op dat leveringen uit de UK lang duren over het algemeen. Meestal moet ik ongeveer 2 weken wachten. Dat hangt een beetje af of het weekend roet in het eten gooit.

En als je het niet aandurft dan kun je hem altijd nog als defect verkopen zoals je zelf al aangaf. Zelfs defect gaan ze nog voor 400 a 500 euro op ebay. Je zult dan alsnog 500 Euro of zo bij moeten leggen maar dan kun je wel een nieuwe laptop kopen. Dan loop je ook niet het risico op een reperatie die fout gaat.
Ik zal de eerste optie nog een keer overwegen, maar ik ben bang dat ik nog meer kosten ga maken met het risico dat het mislukt. De optie verkopen heeft op het moment mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 22:43
Elypsion schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:22:
[...]

Ik zal de eerste optie nog een keer overwegen, maar ik ben bang dat ik nog meer kosten ga maken met het risico dat het mislukt. De optie verkopen heeft op het moment mijn voorkeur.
Ik zeg doen!

Als is het vervangen van het scherm (incl. case) niet zo heel moeilijk. Maar ga niet enkel het LCD zelf vervangen want dat is een rotwerk en grote kans dat het fout gaat.

Iemand die ik ken had zijn MBP 13" helemaal naar de kl*te geholpen en toen alles vervangen (met succes) dus het is wel mogelijk als je een beetje handig bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-10 21:50
superbig91 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:29:
[...]

Ik zeg doen!

Als is het vervangen van het scherm (incl. case) niet zo heel moeilijk. Maar ga niet enkel het LCD zelf vervangen want dat is een rotwerk en grote kans dat het fout gaat.

Iemand die ik ken had zijn MBP 13" helemaal naar de kl*te geholpen en toen alles vervangen (met succes) dus het is wel mogelijk als je een beetje handig bent :)
Als zelf vervangen een +-100euro kost en laten repareren een 600 euro zocht ik anyday uit hoe ik het zelf moet repareren en zoek daar het juiste artikel op ebay uit. (wel bij iemand met een hoge feedback score en veel goede ervaringen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Elypsion schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:22:
[...]

Ah, dan ben ik bij een reseller geweest (waar ik hem ook heb gekocht) in Enschede, Xando heet het. Ik heb de laptop via Xando op laten sturen naar een reparateur die dan vervolgens een prijsopgave heeft gemaakt. Denk je dat het daarom duurder uitvalt?
Ja.

Ik denk dat je een redelijkere prijsopgaaf krijgt als je naar de echte Apple Store gaat.

Ik heb daar laatst een mobo in een macbook pro laten vervangen. Dat was onder garantie en dus gratis, maar had me anders 400 euro gekost. Daar rekent een reseller volgens mij veel meer voor.

Pagina: 1