Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo Y480 alternatief

Pagina: 1
Acties:

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
Eens in de drie jaar geef ik mezelf een laptop kado :) (harde werker, dan mag het)

Ik heb nu een Sony VAIO z12 (http://www.sony.nl/product/vn-z-series) waarbij voor mij de volgende dingen belangrijk zijn:

- snelle cpu (i7-3610QM of sneller)
- 8GB geheugen (liever meer)
- 13" 1600x900 (mar max 14" zijn maar wel met een leuke resolutie)
- portability (niet te zwaar, goede accu)
- lichtgevend toetsenbord

Ik zit nu naar een Lenovo Y480 te kijken en die spreek me wel aan, nadeel is de schermresolutie (http://www.lenovo.com/pro...op/ideapad/y-series/y480/)

De vraag: wat zijn leuke alternatieven ???????????????????????????????
Budget is niet direct een probleem

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Met het per-se een quadcore zijn? Ik ken precies 2 laptops onder de 15.6" met een quadcore en een leuke resolutie, de Alienware M14x, en de sony Z2. Van de alienware ga jij niet blij worden, en de Z2 tikt de €2000 aan als ik een quadcore en 8GB RAM configureer.

Ik zou je Z1 nog een jaartje houden. Er is nog steeds weinig wat het tegen die laptop kan opnemen.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
ik wil gewoon de ULTIEME laptop aangezien ik er elke dag mee werk. Ben bang dat je wel gelijk hebt en dat ik er nog een jaar aan vast zit :S

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Wat een straf he. Nog een jaar rondlopen met een Z1. pff :X :P

Er zijn wel wat alternatieven, zoals de sony S13, maar die hebben geen quadcore, en kwalitatief ga je er (tenzij je voor een thinkpad gaat) volgens mij ook niets op vooruit. De nieuwe Z is zelfs een achteruitgang op ergonomisch gebied.

Edit: alhoewel. Misschien past er in de T430s een quadcore, maar pin me daar niet op vast.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 22:18 ]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:48:
Met het per-se een quadcore zijn? Ik ken precies 2 laptops onder de 15.6" met een quadcore en een leuke resolutie, de Alienware M14x, en de sony Z2. Van de alienware ga jij niet blij worden, en de Z2 tikt de €2000 aan als ik een quadcore en 8GB RAM configureer.

Ik zou je Z1 nog een jaartje houden. Er is nog steeds weinig wat het tegen die laptop kan opnemen.
Voor 1500 euro heb ik ongeveer al een z2 met een quad core en 8GB ram + Full HD... (studentenkorting alleen, dan nieteens de shopkorting)

edit: Ooh wacht. je moet natuurlijk de 256GB SSD daarvoor aanklikken omdat te kunnen configureren...
Sony is weer eens bezig hoor...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10