Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor school

Pagina: 1
Acties:

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10 12:36
Ik heb een laptop nodig omdat ik een HBO opleiding ga doen (informatica 8))

Waar ga ik mijn laptop voor gebruiken:
  • Programmeren (Visual Studio, Eclipse)
  • Foto en videobewerking (Sony Vegas, Photoshop, Lightroom)
  • Gamen (Age of Empires III, GTA IV)
Verder heb ik graag dat de laptop bezit over:
  • Minimaal een dual-core i5 of i7 processor
  • Goede videokaart
  • Hoog resolutie scherm (bij voorkeur 1080p)
  • Maximaal 15,6" scherm
  • Genoeg geheugen
  • Niet duurder dan €999,-
Zelf had ik de volgende laptops op het oog:Met de bovenstaande laptops kan je redelijk goed gamen als ik: YouTube: Gaming on the ASUS N56VM bekijk.

Hebben jullie nog advies :)?

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-11 03:28
De N56 is mooi, en uiteraard dan de N56VZ-S54035V-NL i.p.v. de N56VM-S4050V, die Samsung heeft 1600x900 (WXGA++) en die Asus 1920x1080 dus als je af en toe een game wil spelen is dit een mooie keuze.

De N56VZ-S4035V-NL is een hele mooie laptop voor dat geld.

Verwijderd

De Samsung kun je wel wegstrepen. Die heeft dramatische specs voor dat bedrag. Dan kun je toch het beste voor de n56vz gaan.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

En dan die van 999
Dan heb je een i7 Quad-core
Een SSD
Een Full HD mat scherm
8GB ram
Intel Wireless
Videokaart is ongeveer gelijk aan een GTX650M

• daannvd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-03-2023
brilsmurfffje schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:34:
http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

En dan die van 999
Dan heb je een i7 Quad-core
Een SSD
Een Full HD mat scherm
8GB ram
Intel Wireless
Videokaart is ongeveer gelijk aan een GTX650M
7730M volgens geruchten gelijk aan de GT640M. Je kan er nog niet veel over zeggen omdat er nog geen benchmarks van zijn...

zie: http://www.thinkdigit.com...ion-laptop-thread-28.html

Overigens zit ik in het zelfde schuitje met het zelfde budget en twijfel ik ook nog steeds tussen de dell inspiron 15R se en de n56vz van campusshop..

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

er gaat ook nog 10% vanaf met deze code:
WRCH32NVQS96TL

Ech een nobrainer imho, er zit ook nog gratis verzendkosten op.

• Timons106
brilsmurfffje schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:46:
er gaat ook nog 10% vanaf met deze code:
WRCH32NVQS96TL

Ech een nobrainer imho, er zit ook nog gratis verzendkosten op.
Hmm, ja er is nog niet veel informatie over de 7730M, maar volgens Notebookcheck.net scoort de GT650M wel beter (positie).
Maar die 10% korting en gratis verzending is ook zeker niet mis :).

• RoQue.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-11 11:13
10% + 5% epp korting + 7% shopkorting. De shopkorting wordt wel pas op het laatst ervan afgehaald, van het totale aankoopbedrag zonder de btw. Kortom: Nog meer korting dus :)

• gertjanhobma
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09-2021
Ik ben zelf ook opzoek naar een goede laptop voor mijn studie, en deze is zeker interessant. Ik kan er alleen niet achter komen wat die epp korting en shopkorting is? Als ik mijn laptop configureer en ga betalen, zie ik deze kortingen niet staan.. Jammer, want deze kortingen maken het inderdaad een nobrainer zoals brilsmurfffje als zei.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
gertjanhobma schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:40:
Ik ben zelf ook opzoek naar een goede laptop voor mijn studie, en deze is zeker interessant. Ik kan er alleen niet achter komen wat die epp korting en shopkorting is? Als ik mijn laptop configureer en ga betalen, zie ik deze kortingen niet staan.. Jammer, want deze kortingen maken het inderdaad een nobrainer zoals brilsmurfffje als zei.
er is als het goed is ergens een veld waar je korting codes kan invullen, ook zijn er links die het product wat goedkoper maken

ja, daag.

• gertjanhobma
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09-2021
Remmes_NT schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:51:
[...]

er is als het goed is ergens een veld waar je korting codes kan invullen, ook zijn er links die het product wat goedkoper maken
Die 10% korting heb ik inderdaad ingevuld, maar de andere 2 helaas niet.

[ Voor 63% gewijzigd door gertjanhobma op 04-07-2012 16:57 ]

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Epp moet je op een bepaalde plek in de url zetten

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-11 19:48
brilsmurfffje schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:27:
Epp moet je op een bepaalde plek in de url zetten
Dat is bijv. van
"config.aspx?oc=n0017s12&model_id=inspiron-17r-se-7720&c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1" naar "config.aspx?oc=n0017s12&model_id=inspiron-17r-se-7720&c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nlepp1".

Je moet een bedrijfsnaam invullen als je met EPP besteld maar ik heb gelezen dat je daar Student in kan vullen en de epp korting + kortingsbon kan gebruiken. :)

• RoQue.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-11 11:13
Klopt heb mijn 15r se eergisteren ook met epp besteld en student ingevuld bij bedrijfsnaam. Dit werkt gewoon, geen probleem verder.

• Timons106
De 7730M die in de Inspiron 15r se zit scoort 1691 op 3Dmarks (2011) vs 2300 voor de GT650M.
Dus ik beter voor de Asus gaan als ik wil gamen :).

Maar ik zag ook nog wat leuks van BTO, iemand hier ervaring mee?

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-10 20:54
2300? Nou volgens deze review: http://forum.notebookrevi...r-review.html#post8677093 met GT 650M haalt hij 1940 punten (die in de 17r se zit), is nog steeds een stukje meer dan de 7730m, daar niet van maar zo veel krachtiger is ie ook weer niet :p

Verwijderd

BTO is troep, niet doen. Daarnaast moet je zoals de persoon hierboven al meld oppassen met benchmarks. Dat de naam hetzelfde is betekent niet dat-ie identiek presteert, en er zijn 2 verschillende 3Dmark scores. Het beste pak je gewoon benchmarks van de laptop zelf, en die zijn voor de inspiron nog niet beschikbaar.

• Timons106
M4gick schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:44:
2300? Nou volgens deze review: http://forum.notebookrevi...r-review.html#post8677093 met GT 650M haalt hij 1940 punten (die in de 17r se zit), is nog steeds een stukje meer dan de 7730m, daar niet van maar zo veel krachtiger is ie ook weer niet :p
Dat is de minimale score die hij op Notebookcheck krijgt (http://www.notebookcheck....orce-GT-650M.71887.0.html).
Maar ik heb een goede vriend geraadpleegd en die zei dat ik niet voor minder dan de GT650M moet gaan omdat het gamen anders moeilijk gaat worden.
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:49:
BTO is troep, niet doen. Daarnaast moet je zoals de persoon hierboven al meld oppassen met benchmarks. Dat de naam hetzelfde is betekent niet dat-ie identiek presteert, en er zijn 2 verschillende 3Dmark scores. Het beste pak je gewoon benchmarks van de laptop zelf, en die zijn voor de inspiron nog niet beschikbaar.
Wow, dat had ik niet verwacht, maar heb je er ook nog argumenten voor? ;)
Ik neig zelf ook meer naar de Asus, maar dat komt vooral omdat die toch een stukje goedkoper is.

Wat vinden jullie, wachten tot Asus weer met nieuwe notebooks komt, of de N56-VZ nemen? :)

Verwijderd

Argumenten? Altijd: Verwijderd in "Goede gaming laptop tot max €1000,-"

En het is niet de asus die goedkoper is, maar de inspiron:Verwijderd in "dell vostro 3460 of 3560" Ik schat de asus wel beter in, maar dat is zonder reviews nogal koffiedik kijken.

Houd er ook rekening mee dat asus een GT 650m GDDR3 gebruikt. Ik betwijfel of die significant sneller is dan een HD 7730m. Maar again: geen reviews... De asus is op dit moment alleen goed te krijgen bij campusshop, en dat is niet echt een goede shop als je het mij vraagt. Je mist ook het backlit toetsenbord.

• Timons106
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:53:
Argumenten? Altijd: Verwijderd in "Goede gaming laptop tot max €1000,-"

En het is niet de asus die goedkoper is, maar de inspiron:Verwijderd in "dell vostro 3460 of 3560" Ik schat de asus wel beter in, maar dat is zonder reviews nogal koffiedik kijken.

Houd er ook rekening mee dat asus een GT 650m GDDR3 gebruikt. Ik betwijfel of die significant sneller is dan een HD 7730m. Maar again: geen reviews... De asus is op dit moment alleen goed te krijgen bij campusshop, en dat is niet echt een goede shop als je het mij vraagt. Je mist ook het backlit toetsenbord.
Mijn vader heeft een winkel, als het goed is kan hij 'm wel inkopen, en anders maar even bellen :).

Maar goed, over dat GDDR3 heb je wel gelijk, daarom heb ik liever nog een iets betere laptop van Asus, maar die is niet te vinden :/.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wel heeft de Asus het voordeel dat ze, mocht er iets mis zijn, de volgende dag je laptop repareren mits je het voor 15:00 meld. En anders een vervangende laptop. Kan opzich iets zijn om rekening mee te houden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Timons106 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:57:
[...]

Mijn vader heeft een winkel, als het goed is kan hij 'm wel inkopen, en anders maar even bellen :).

Maar goed, over dat GDDR3 heb je wel gelijk, daarom heb ik liever nog een iets betere laptop van Asus, maar die is niet te vinden :/.
Klopt. Het is of de asus, of de inspiron, of de sony S15 met GT640m. Al het andere is of troep of niet te krijgen in nederland. Heel misschien zou je nog de Alienware M14x kunnen overweten, maar door het gebrek aan 1080p scherm vind ik dat niet echt een leuke optie voor een informatica student. Met de juiste kortingsbonnen checkt die in @ € 976 met een i7, 900p scherm en GT650m GDDR5.
Ik doe zelf technische informatica.
Tsurany schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:01:
Wel heeft de Asus het voordeel dat ze, mocht er iets mis zijn, de volgende dag je laptop repareren mits je het voor 15:00 meld. En anders een vervangende laptop. Kan opzich iets zijn om rekening mee te houden.
Dat beloven ze wel, maar wordt in de praktijk vaak niet gehaald. Dat soort loze beloftes zijn de reden dat ik campusshop een slechte zaak vind.

• Timons106
Tsurany schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:01:
Bedankt dat je het meld!
Ik dacht dat uniek voor Campusshop was :).

• Timons106
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:02:
[...]

Klopt. Het is of de asus, of de inspiron, of de sony S15 met GT640m. Al het andere is of troep of niet te krijgen in nederland. Heel misschien zou je nog de Alienware M14x kunnen overweten, maar door het gebrek aan 1080p scherm vind ik dat niet echt een leuke optie voor een informatica student. Met de juiste kortingsbonnen checkt die in @ € 976 met een i7, 900p scherm en GT650m GDDR5.
Ik doe zelf technische informatica.

[...]

Dat beloven ze wel, maar wordt in de praktijk vaak niet gehaald. Dat soort loze beloftes zijn de reden dat ik campusshop een slechte zaak vind.
Ik had inderdaad naar Alienware gekeken, maar 14,1" vindt ik wel erg klein :/.

En, bevalt de opleiding je? :)

edit: sorry 2 berichten, had in een bericht gekunt 8)7.

[ Voor 4% gewijzigd door Timons106 op 05-07-2012 22:06 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:02:
Dat is de belofte van Campusshop zelf? Ik naam aan die van Asus als zijnde fabrieksgarantie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Asus bied dat niet aan hoor. Dat wat jij opnoemde was de aanvullende garantie die campusshop bied.
Uitstekend. Maar dat zegt niet heel veel. Er zit nogal wat verschil op de manieren waarop TI wordt gegeven tussen de verschillende scholen.

• Timons106
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:10:
Asus bied dat niet aan hoor. Dat wat jij opnoemde was de aanvullende garantie die campusshop bied.

[...]

Uitstekend. Maar dat zegt niet heel veel. Er zit nogal wat verschil op de manieren waarop TI wordt gegeven tussen de verschillende scholen.
Ik ga naar Hogeschool Rotterdam, ik heb TI overwogen, maar ik kreeg de indruk dat je dan een broodrooster ofzo gaat programmeren, dat spreekt me niet echt aan :9.
Pagina: 1