Toon posts:

3000/4000 Euro high end gaming systeem Juli 2012

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.927 views

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-04 12:51
hardwarejunk schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:29:
[...]

heb jij een stempel met "professional" op je hoofd staan ?? ;)
zekers. 20+ Jaren ICT-er en gamer.. 8)

ehhh.. noppes

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Inrage schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:51:
Er moet een slot op omdat dit een obvious troll topic is. Als je dit niet inziet moet je de prut uit je ogen halen.
of de zeikerds moeten ophouden met zeiken en de TS helpen :)

Ryzen cloud9

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-05 21:47
stftweaker schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:03:
Waarom wordt er zo moeilijk om gedaan om voor die jongen een pc te samenstellen voor dat geld. Vergeet iedereen dat er ook mensen zijn die wel geld teveel hebben. Nou in dat geval geeft deze jongen dat aan. Al wilt die jongen er volgende week nog 1 kopen, wat maakt jou het uit jij hoeft het niet te betalen toch? Denk dat er flink wat jaloezie in dit topic is.
Dit dus.
Waarom zijn de mods nog niet langs geweest om 50% van de posts hier te verwijderen?
Help gewoon en leg uit waarom 4000 euro te veel is, maar ga niet uit jaloezie de hele situatie wat in het belachelijke gaan trekken...

OT:
Ik zou ook voor 2000 euro gaan. Heb zelf zo'n game PC samengesteld in juli 2007 en tot op heden heb ik slechts één ding moeten upgraden. Mijn videokaart, vorige zomer. Maar dat was zelfs maar om één enkele game wat beter te kunnen spelen (Battlefield 3).
Maar hou er ook rekening mee: de PS3 en Xbox 360 zijn al zeer lang uit en wegens de slechte economische toestand, etc. hebben Sony en MS hun huidige consoles al veel langer dan gepland aan het lijntje gehouden. (Van Sony zijn we dit gewend want zij focussen echt op een 10 year cycle, maar MS feitelijk niet)

Daarom dat mijn PC build uit 2007 nog steeds perfect voldoet om bijna alle games op mooie settings te spelen. Het meeste speel ik nog steeds op High.

Feit is wel dat we vanaf volgend jaar een nieuwe console generatie kunnen verwachten. Dit houdt in dat PC games automatisch ook veel hogere minimal system requirements zullen krijgen + er zullen meer nieuwe features geïmplementeerd worden (in vgl met de laatste 3-4 kaar) in de games in de jaren die volgen op de introductie van de nieuwe consoles.
En daarom is het moeilijk in te schatten of jouw PC build (die je nu zult maken) van 2000 euro ook zo 5 jaar zal meegaan.
Maarja, dit ter informatie: je hebt duidelijk geen geldgebrek dus je moet je ook geen zorgen maken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Asgaro op 03-07-2012 22:26 ]

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

hardwarejunk schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:31:
[...]

een 13 jarige die van z'n pa 4000 euro te besteden krijgt aan een computer.
Dat is toch van de zotte?

Ik ben 15 en ik vecht voor m'n geld man, ik doe alles om een paar euro te verdienen.
Ik krijg niks van m'n ouders, omdat die vinden dat ik het moet "verdienen" (wat ook volledig waar is!)
Even offtopic vraag, waarom zet je dan in je gegevens 1993, als je 15 bent? Wil je de indruk geven aan mensen dat je ouder bent? En aan alle mensen hier: het zijn niet jullie zaken wat zij met haar geld gaat doen.

OT: Hoeveel jaren moet die PC dan meegaan en wat zijn precies alle doeleinden?

Verwijderd

Topicstarter
Even tv kijken en meteen nadelige reacties, als ik daar het budget heb is daar toch niks nadeligs aan?
En ik heb helemaal niet gezegd dat ik het met mijn krantenbaan verdient heb.
Mensen kwamen met bevooroordelingen die niet waar waren, dat ik op mijn luie reet zit,
En dat mijn vader de centjes maar moest trekken. Ik zei dat ik een krantenbaan had en dus
Niet op mijn luie reet zit en ook zei ik nog dat ik het nog lang niet bij elkaar had .. |:(

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:54
Ik kan maar twee dingen aanraden:
-Als je het geld nu al te besteden hebt: denk even drie keer na, en ga dan voor een pc van 1500-2000 euro. Hou de rest lekker in je zak of geef het aan iets anders uit
-Heb je het nog niet: spaar het eerst bij elkaar en open dan een topic. Alles wat nu voorgesteld wordt is over een half jaar verouderd

Roomba E5 te koop

Verwijderd

ionn schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:31:
OT: Hoeveel jaren moet die PC dan meegaan en wat zijn precies alle doeleinden?
Dat is verder irrelevant. Iedere PC die je nu kunt bouwen gaat ~2-4 jaar mee op game-vlak en ~3-6 jaar mee op andere vlakken. Hoeveel geld je er ook tegenaan gooit, beter dan dat wordt het niet. Dat haal je echter ook al met een PC van 1200 euro, wat al een fantastisch apparaat is.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

- Ik snap niet waarom dit perse een trolltopic zou moeten zijn. Ik bedoel de kansen zijn klein, een 13 jarige. Budget van 4k. Meisje (***). Maar niet onmogelijk.
- Het hoeft ook niet perse een showoff topic te zijn, alhoewel je er best blij mee mag zijn dat je dit budget in een systeem kan pompen.
- Waarom is het zo belangrijk waar het geld vandaan komt? En of het wel een "verstandige" keuze is. In het Gooi lopen ook genoeg meisjes met duurdere tassen dan de prijs van de MacBookjes die erin zitten.
- Als je 4k kan besteden aan zo'n systeem heb je of: een goede lening, een grote schuld of een goede baan en/of veel geld. In het laatste geval is het dus (zo goed als) irrelevant of de PC binnen twee jaar wederom een upgrade moet hebben.
- Verder zie ik veel de reactie "WAT MOET JE MET ZO'N DURE PC etc", dan zeg ik: Wat niet, een waarom? Omdat het kan.
- Er was een reactie: Waarom zouden mensen hier uberhaubt op reageren. Nou, ik neem aan dat het een stuk hobby is? En iedereen stiekem wel eens een ultieme wishlist heeft gemaakt? Ik wel tenminste.
- Volgens mij is het een deel verstand dat ik in dit topic lees, en een deel afgunst, jammer.

Het is TS in iedergeval (vanuit mij) van harte gegunt. Veel plezier met je eventuele aankoop. Wel even komen showen wanneer het klaar is he :). (Ben het er overigens wel mee eens dat er wat meer voorwerk in de topicstart had kunnen zitten)

offtopic:
* Kecin is ook een "over het paard" getild kind en mocht op 16 jarige leeftijd ook rond dit bedrag besteden voor een pc. Big whoop, mooi dat het kan, wil niet zeggen dat je geen normen en waarden hebt. Of dat je niet met geld kan om gaan. Of dat je niet beseft wat een euro is. Maar volgens mij is dat dan een heel ander topic. Ga er gewoon vanuit dat je een bruut systeem moet samenstellen. Is toch leuk?

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:55
Koop inderdaad een PC van rond de 1000-2000 euro. Verkoop die weer over 2-3 jaar of zet hem bij het grofvuil als het geld je echt niets interesseert en koop er weer een van 1000-2000 euro. Dan ben je netto minder geld kwijt en heb je er over de komende 5 jaar gemiddeld veel meer plezier van. Kun je het geld wat je overhoud mooi doneren aan Greenpeace ter compensatie van de vervuiling die je PC veroorzaakt.

Bovendien is het belachelijk als je daadwerkelijk een vader hebt die je zo verwent, maar dat terzijde.

Verwijderd

Kecin schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:28:
- Ik snap niet waarom dit perse een trolltopic zou moeten zijn. Ik bedoel de kansen zijn klein, een 13 jarige. Budget van 4k. Meisje (***).
Ervaringen uit het verleden leren wel dat dergelijke adviezen/topics zelden tot nooit daadwerkelijk tot PC's leiden, maar dat terzijde.

Bovendien heb je een raar beeld van meisjes in het Gooi ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 23:31 ]

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:30:
[...]

Ervaringen uit het verleden leren wel dat dergelijke adviezen/topics zelden tot nooit daadwerkelijk tot PC's leiden, maar dat terzijde.
Geloof ik ook graag. Maar het is niet onmogelijk.

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

Verwijderd

Kecin schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:31:
Geloof ik ook graag. Maar het is niet onmogelijk.
Weinig is onmogelijk, maar we mogen uiteraard wel de realiteit in het oog houden.

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
RoofTurkey schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:38:
Volgens mij wil de vader juist wel zelf bouwen en hij vindt het waarschijnlijk geweldig om een keer al die componenten waarover hij zoveel leest in elkaar te mogen zetten en dan ook nog eens aan zijn dochter cadeau te doen voor haar 13,5ste verjaardag ( :? ). Laat hem toch, maar kies wel onderdelen die nog nut hebben voor jouw, een i5 is bijvoorbeeld veel interessanter dan een i7, omdat deze beter presteert (over het algemeen) in games. Drie keer een 24 inch monitor is ook veel leuker dan een enkele 27 of 30 inch monitor voor surround gaming zonder je nek te blesseren (van het steeds omhoog en naar beneden te kijken).

Waarom moet hier trouwens een slotje op? Waar zien jullie (de klagers) 'BBG' staan? Waarom is 4000 euro veel, als (ik weet het niet, maar het klinkt mogelijk) hun huishouden een paar keer dat bedrag per maand binnenhaalt? Waarom moet men meteen jaloers worden, als je geen zin hebt hierop te reageren dan doe je dat toch gewoon niet (ja, zo simpel kan het echt zijn ;) )?

Gewoon willekeurige gedachtekronkels :P
Dan kan papa beter zelf een topic openen lijkt me.

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 19:06
Lol..
Heb die hele topic weer is doorgelezen.
Alle lijstjes die gemaakt zijn bevatten allemaal een goedkope DVD drive op een 4000 euro systeem :P
Gooi er dan meteen een van de duurste blurayspelers in? :D

:F

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
opticals zijn zooo 2000's :P

Ryzen cloud9

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 07:27

SaN

Laat je vader een PC van €4000,- kopen met flink wat dure hardeschijven, liefst vier videokaarten en overmatig ram. Dan haal je gewoon na een week de helft van alle hardware er uit. Dat verkoop je op marktplaats. Je vader merkt daar niks van, en je hoeft een jaar geen krantenwijk meer te lopen.

Serieus advies advies van mij. Laat je vader inderdaad ergens een PC samenstellen van zo'n 2000 euro en zorg dat hij weet dat je hem 2000 euro hebt bespaard door hier te vragen wat hij moet kopen. Dan krijg je misschien nog wat extra zakgeld :P

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

IMHO, geef max 1500 uit aan de kast (met stuff erin ofc) (zie de vers van de pers BBG juli 2012). Daarbij nog een redelijk monitor en wat je nog verder wilt en je bent klaar voor amper 2000 euro. Wat moet een meisjes van 13 nu doen met zo'n belachelijk budget, waar mee voorgesteld word om 3 monitoren te kopen, of 64 gig RAM, of 1 terabye SSD -,-".

En de volgende keer dat je dan gaat moeten upgraden (over 3-4 jaar denk ik)(tenzij je echt zo freak bent en vanaf je niet meer max AA kunt doen wilt upgraden...) heb je weer een mooie 2000 euro budget waarmee je weer een deel ervan kunt gebruiken om een upgradeje te doen. Tegen de tijd dat die 4000 euro op is heb je waarschijnlijk een véél beter systeem dan dat je nu zo'n stoer systeem gaat kopen.

IMHO zou het advies geven om een systeem duurder dan 2500-3000 euro te kopen hier verboden moeten worden aan
-Op zo'n minst minderjarigen
-Mensen die er geen verstand van hebben (en dus niet zeker weten of het echt een goed systeem is enz)

Maar dat is mijn mening...

(en het enige spel dat je gezegd hebt is MC maar om dat te spelen ga je toch geen 4000 euro uitgeven :X :/)

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heren en mogelijk dames, dit topic gaat werkelijk nergens heen. Voor de TS welkom op GoT het is de bedoeling dat zelf eerst wat eigen onderzoek verricht voordat je zomaar een vraag dropt in een topic start. Dit geldt ook voor Aankoop Adviezen.

Ik raad je aan om eerst eens deze eens door te nemen: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2012 , je hebt een mooi butget, maar het is gewoon zonde omdat allemaal in eenmaal uit te geven. Je kunt namelijk al een super gamesysteem hebben voor veel minder.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.