Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Op dit moment heb ik een Galaxy S2 en een Galaxy Tab 2 3g in bezit (zakelijk)

Daarbij heb ik een zakelijk abonnement van Vodafone, met een Duo kaart.

Nu dacht ik dus mijn tweede duokaart in de tab 2 te stoppen, zodat ik indien nodig (s2 leeg bijvoorbeeld) via mijn tweede simkaart alsnog gebruik kan maken van 3g data.

Technisch kan dat ook, heb het getest en werkt perfect. kan zelfs bellen met de tab2!

Nu beweert mijn tussenpersoon (dealer) dat dit wel werkt, maar dus niet mag!

Je mag een smartphone abonnement niet gebruiken in een Tablet volgens hem. Dat lijkt mij erg sterk.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 01:41

BLACKfm

o_O

Valt denk ik onder de zelfde categorie als tethering. Maar ik verwacht niet dat een provider het verschil kan zien of je zit te internetten op een android telefoon of android tablet.

Ik zou me er niet druk om maken

[ Voor 8% gewijzigd door BLACKfm op 03-07-2012 16:30 . Reden: toevoeging ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
BLACKfm schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:30:
Valt denk ik onder de zelfde categorie als tethering. Maar ik verwacht niet dat een provider het verschil kan zien of je zit te internetten op een android telefoon of android tablet.

Ik zou me er niet druk om maken
dat lijkt mij dus ook. hang nu in de wacht bij de "smartphonecrew" van Vodafone, zal zo posten wat ze zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-01 18:00
t werkt wel, alleen is bij simultaan gebruik soms het geval dat beide niet overgaan of dat 1 van de 2 overgaat zonder dat je kan voorspellen welke (in principe degene die zich het laatst heeft aangemeld op de mast)

Wat je accountmanager zegt zou best kunnen kloppen (check de voorwaarden) Maar ik vind het onzin... als je mag tetheren waarom niet met een duosim.. Komt op hetzelfde neer natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Nu beweert degene die mij graag extra abbo's verkoopt dat ik er toch echt nog een nodig heb
Mijn insteek, je hebt bepaalde voorwaarden (datalimiet, snelheid etc.) op een abbo, en of ik die nou opmaak op m'n sII, tether met de tablet van m'n din of 'm desnoods in een dongle in m'n laptop zou stoppen, nou en?

Trouwens, waar ligt de grens tussen een telefoon & een 3g tablet? Wie bepaalt dat dan? Zoals je zelf zegt, kun je gewoon bellen met je tab2 dus is het een telefoon?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
volgens de smarthpone crew is het geen probleem...

zeer bijzonder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Zou je even je voorwaarden moeten bekijken. Bij Vodafone is tethering namelijk sinds een maandje gewoon toegestaan (ook bij T-Mobile en KPN trouwens). Echter dat zijn particuliere abonnementen en niet zakelijk..

Ik denk persoonlijk dat dat niet uitmaakt omdat sinds juni dus de netneutraliteit is ingegaan (waarop tethering via alle 3 grote providers is toegestaan)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10 14:28
Dit is iets anders als tethering... Maar officieel gezien is het niet toegstaan. Uit ervaring weet ik dat de mensen die het zo gebruiken, vaak bellen met de klantenservice, omdat ze problemen hebben met de bereikbaarheid.....hoe zou dat toch komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
omdat er maar 1 simkaart tegelijk geregisteerd mag zijn met het netwerk.
kaart 1 in gebruik, is kaart no.2 offline.. en vice versa.

ik heb het zo jarenlang gedaan met m'n HTC desire icm. een ipad1 3G
geen haan die er naar kraait, mag toch zeker zelf weten wat ik met m'n eigen gekochte bundel deed... ;)

overigens is tethering door VF niet (meer) verboden.
http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=7070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
shameete schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:12:
omdat er maar 1 simkaart tegelijk geregisteerd mag zijn met het netwerk.
kaart 1 in gebruik, is kaart no.2 offline.. en vice versa.

ik heb het zo jarenlang gedaan met m'n HTC desire icm. een ipad1 3G
geen haan die er naar kraait, mag toch zeker zelf weten wat ik met m'n eigen gekochte bundel deed... ;)

overigens is tethering door VF niet (meer) verboden.
http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=7070
Ik denk dat je de VF voorwaarden beter kunt raadplegen dan een gsmhelpdesk site. Voor nieuwe abonnementen geldt dat tethering is toegestaan. Voor eerder afgesloten abonnementen gelden de voorwaarden die actueel waren tijdens het afsluiten van het abonnement -> niet tetheren dus.

Doe je het wel met een oud abo dan hoor je nog niets (eigen ervaring :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27

iLikeNoobies

With Big Boobies

Voor eerder afgesloten abonnementen gelden de voorwaarden die actueel waren tijdens het afsluiten van het abonnement -> niet tetheren dus.

Doe je het wel met een oud abo dan hoor je nog niets (eigen ervaring :) )
Aangezien netneutraliteit in de wet is opgenomen is deze regel uit de verouderde voorwaarden niet meer van toepassing. De wet staat boven de voorwaarden.

En aangezien je in dit geval zelfs een duo-simkaart hebt, is van tetheren geen sprake. In de oude tijd (een paar maanden geleden) was het opzetten van een persoonlijke hotspot (tetheren) verboden.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:38
Sinds wanneer is het voeren van een simkaart in een tablet plots tethering geworden? Dat de providers er andere abonnementen voor aanbieden lijkt mij onbelangrijk, je gebruikt namelijk jouw simkaart waar deze voor bedoeld is; in een mobiel apparaat met GPRS+ mogelijkheden. Sterker nog, als je kijkt wat de definitie van tethering is, kom je uit op "een internetverbinding delen naar een apparaat zonder mobiele gegevensverbinding." en dat is hier niet van toepassing.

Anyway, jezelf dus geen zorgen maken en gewoon lekker jouw duo-sim gebruiken in je Tab :).
Pagina: 1