Bedankt N0EPie0910.
Ik wist wel dat hier een aantal tweakers zaten met soortgelijke problemen.
(ik had trouwens in den beginne ook dat de
Dell backup het niet deed, maar dit weet ik aan mezelf: want ik had een engels taalbestand geïnstalleerd en het nederlandse taalbestand verwijderd in een poging te voorkomen dat ik tweetalige meldingen kreeg)
Het advies om terug te bellen als blijkt dat ik ook in een gamesituatie last van artifacts heb lijkt trouwens wel enigzins op het advies om de graphics lager te zetten. (als hij het niet doet moet je hem gewoon niet gebruiken). Alleen in mijn geval kan ik me nog wel voorstellen dan men uit wil sluiten dat de artifacts door Furmark zelf worden veroorzaakt (iets wat ik zelf ook heb overwogen, maar ook met 3Dmark werkt het niet lekker).
De standaardoplossing van
dell lijkt hier te zijn dat ze een ander moederbord in de laptop zetten.
elbandito schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:42:
Volgens mij heb ik een probleem met mijn AMD drivers. Ik krijg onder windows 8 af en toe de melding dat catalyst control centre er mee opgehouden is. in Win 7 krijg ik na het opstarten altijd 2x de melding dat 'windows desktop manager has stopped working'. Ook loopt Firefox regelmatig vast. Iemand eerder problemen zoals deze gehad?
ja dus, is dat intussen opgelost als ik vragen mag?
Mijn fabrieksinstallatie kan ik trouwens niet meer activeren, mogelijk omdat ik al een win8 installatie op de SSD heb geinstalleerd. Nu krijg ik bij het opstarten dat de computer het eerste kwartier updates aan het installeren is, om deze vervolgens te deïnstalleren vanwege een systeemfout.
Enfin. Eindelijk heb ik steam, fallout, de Intel driver én de AMD driver gelijktijdig aan de praat gekregen op mijn verse installatie. Eerst een aantal keer geprobeerd het spel te spelen met het spel op één monitor en HW info/GPU-z op de andere. Helaas laadde het spel daarmee heel lang of liet het spel alleen een zwart beeld zien. Ik heb één keer gehad dat logitech.exe (muisdriver) crashte tijdens het afsluiten, één keer gehad dat falloutNV crashte en één keer dat het spel wel laadde en beeld gaf (op allerlaagste settings). Helaas crashte het beeldscherm stuurprogramma toen wel voordat ik ook maar één knop aan kon raken
Het liefst zou ik dit allemaal op papier zetten en naar
dell e-mailen, maar je kunt helaas niet zoveel kwijt in die kleine tekstvakjes van hun rapportagesysteem

(dat was mijn ervaring van donderdag).
Heb je dit constant of alleen af en toe? Heb dit namelijk ook eens gehad met een medion laptop: na wat heen en weer e-mailen met hun support dat ding toch maar RMA gestuurd. Van alles doorgemeten, niets gevonden maar het geluid kwam daarna ook niet meer terug. Wat ik wil zeggen is dat het geen probleem hoeft te zijn, alhoewel natuurlijk wel irritant. Weet je trouwens zeker dat het vanuit de CPU komt? Zelf heb ik wel het één en ander gevonden over coil whine en coil noise (valt ook weinig aan te doen), dit zou vanuit de PSU kunnen komen.
Verder zou je ook kunnen proberen of het helpt om de ventilatieroostes uit te blazen met droge perslucht.
[
Voor 24% gewijzigd door
Lothlórien op 03-10-2013 20:36
]