Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eén website op server voor sommige niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik host een aantal websites voor wat klanten. Van een nieuwe klant krijg ik te horen dat zijn website het op z'n telefoon niet doet maar op zijn computer wel. Verder op sommige andere netwerken schijnt de website niet beschikbaar te zijn. Op mijn telefoon op verschillende plaatsen via 3G of Wifi werkt het gewoon, bij mij thuis ook. Alle andere websites werken gewoon. Domein is gewoon bij Versio geregistreerd, net als een hoop andere. Zitten allemaal aan één dns template gekoppeld dus die instellingen zijn het zelfde. Gebruiken verder allemaal de zelfde nameservers van Versio. Kortom, alles is het zelfde voor alle domeinen, ze werken allemaal, ook op de plaatsen waar het ene domein niet naar de server verwijst.

DNS lookup slaagt gewoon, krijg gewoon de DNS instellingen te zien van de template. Het is zo raar dat alleen dat ene domein bij sommige netwerken niet te bereiken is. Hoe kan ik controleren waar het misloopt?

Downforeveryoneorjustme zegt overigens ook dat dat ene domein niet te bereiken is. Het domein is op 27-06-2012 geregistreerd. Ik zou versteld staan als het bij sommige DNS caches nog niet is doorgekomen.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:21
en om welk domein gaat het?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• GWTommy
Ik heb je een PM met het domein gestuurd.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Heb je meer informatie? dit is zeer weinig.

Gebruiken de personen waar de site niet op laadt dezelfde DNS server, welke informatie krijgen ze wel te zien? kunnen ze andere sites op dezelfde bak wel bereiken? Wat zijn de instellingen van apache/IIS/wat je smaak ook is? En natuurlijk staat de vraag open: om welk domein gaat het?

Maar misschien zijn dit vragen voor je netwerkbeheerder?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• GWTommy
Ik weet ook niet welke DNS servers er worden gebruikt op die verschillende plekken. Alle domeinen gebruiken de NS van Versio. Ik heb alles van horen zeggen, ik heb zelf nog niet een keer gezien dat überhaupt een domein niet beschikbaar was. Tsja wat zijn de instellingen van Apache? Standaard instellingen van een Direct Admin installatie. Heb ik niet mee zitten kloten. Ook Virtual Hosts en alles is standaard.

Check je PM voor de domeinen.

• JelteV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 09:00
Klinkt een beetje hetzelfde als je probleem van april dit jaar.

Heeft de klant aangepaste DNS server op zijn telefoon of werkt deze via een proxy oid?
Wat was in april precies de oplossing?
Kan het zijn dat niet al je nameservers zijn bijgewerkt?

Zomaar een paar ideetjes hoor.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

code:
1
2
*** No internal type for both IPv4 and IPv6 Addresses (A+AAAA) records available
 for jouwgeheimedomein.nl

Via google DNS

Denk dat daar een probleem in kan zitten :)

(tip: kijk eens wat je hebt ingesteld voor je domein en www subdomein)

[ Voor 18% gewijzigd door kKaltUu op 03-07-2012 15:24 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• GWTommy
JelteV schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:20:
Klinkt een beetje hetzelfde als je probleem van april dit jaar.

Heeft de klant aangepaste DNS server op zijn telefoon of werkt deze via een proxy oid?
Wat was in april precies de oplossing?
Kan het zijn dat niet al je nameservers zijn bijgewerkt?

Zomaar een paar ideetjes hoor.
Ja klopt, alleen nu gebruik ik voor ieder domein puur nameservers van Versio. Voorheen lag het aan het feit dat ik mijn eigen NS gebruikte en die niet bij SIDN geregistreerd stonden.

Ik zou toch denken dat het niet aan de DNS instellingen ligt aangezien andere domeinen het wel doen.

Overigens is www ook een a record, kan ik beter cname hiervoor gebruiken?
Pagina: 1