Toon posts:

Media streamen via VPN naar andere locatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Op dit moment heb ik thuis een synology 112j in gebruik. Deze gebruik ik zodat ik thuis films e.d. kan streamen over het netwerk. Dit werkt allemaal prima. Ik gebruik hier een o.a. een PS3 voor om af te spelen op de TV.
Nu zou ik dit graag uitbreiden zodat ik vanaf meedere fysieke locaties films kan streamen. Ik ben mij van de internet upload snelheid factor bewust.

Op dit moment heb ik een Linksys E2000 router, op de andere locatie nog geen enkele router.

1. Kan ik gewoon 2 nieuwe routers kopen, VPN opzetten op andere locatie en werkt dit dan? of zie ik nog iets over het hoofd?
2. Kan er ook een derde router gekoppeld worden om nog een extra locatie te gebruiken?
3. Welke router kan ik het beste kopen voor deze taak? lukt dit voor +-100 euro per stuk?

Alvast bedankt voor je reactie.

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
een router kopen waar je DD-WRT kan op installeren en dan VPN clients aanmaken op de routers, bijv. een [Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND

[ Voor 28% gewijzigd door ieperlingetje op 03-07-2012 16:01 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Als ik dat topic zo door lees, zet je er dus een aangepaste versie van Linux op waar weer een VPN mogelijkheid op zit?

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
klopt, en je hoeft niet specifiek DD-WRT te nemen, er zijn ook nog andere zoals tomato of openwrt.

Tijdmachine | Nieuws trends

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 17:06
Ik twijfel of je door die opgezette VPN tunnel nog de snelheid haalt die je nodig hebt voor streamen van media. Mogelijk afhankelijk van welke encryptie je op je tunnel zet zal je router toch nog wel wat moeten rekenen aan en- en decrypten van de data.

geheelonthouder met geheugenverlies

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06-2025
Via SMB / CIFS (windows file share) zal het niet zo'n probleem zijn denk ik. Via services als "Photo Station" of "Audio Station" kan het wat lastiger worden denk ik.

Ik weet het niet zeker in dit geval maar vaak broadcasten die services hun diensten op het netwerk (via het broadcast adres). Zo'n broadcast wordt niet door de router doorgezonden. Daardoor zal het aparaat waarschijnlijk niet in je lijstje verschijnen op de andere locaties.

Ik weet het dus niet zeker. Als je met de hand een ip adres van de NAS kunt instellen dan zal het wel werken. Als het via broadcast een naam over het netwerk "uitzend" die je in een lijstje kunt kiezen aan de ontvangende kant dan werkt dat waarschijnlijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,

Ik heb inmiddels 2x de TP-Link router besteld. Zodra deze binnen zijn ga ik het proberen!

Wat dat broadcasten betreft heb je gelijk, ik ben dus ook van plan een nieuwe "mediaspeler" bij de tv te zetten waarbij ik handmatig een IP adres in kan geven. Mits de VPN snelheid het toelaat denk ik dat het moet kunnen.
Pagina: 1