HP DV9700 laptop,zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb hier een laptop van vrienden van me.Deze laptop heeft een Nvidia 8400 GPU.
Toen zij met vertelde dat het scherm zwart bleef, was mijn gedachte dat de GPU los zat (bekend probleem)

Heb toen de laptop meegenomen en even getest via de HDMI uitgang.Toen ik beeld had, was het duidelijk dat het dus geen GPU probleem was,maar blijkbaar een LCD of inverter.

Heb toen een andere scherm gepakt welke ook op deze laptop past alleen heeft deze een andere inverter.
Alles aangesloten, en wederom geen beeld.

Volgende wat dus kapot zou kunnen zijn was de inverter.Heb daarom toen de inverter van de Dell scherm genomen.
Deze had aan de ene kant een 7 pins stekker terwijl de laptop een 6 pins heeft.Dat gaat dus niet werken.
Toch geprobeerd.Eerst helemaal aan een kant ingestoken, dus 6 van de 7 pinnen gebruiken.gebeurde niets.
Toen de stekker iets verplaats, en backlight ging aan. :D
Scherm lichte helemaal wit op.tweede scherm geprobeerd en die gaf zelfde resultaat.
Moet dus een inverter probleem zijn.

Ben op zoek gegaan en eentje gevonden.

Deze is vandaag binnen gekomen, maar jammer genoeg gebeurt er niets :( Beide schermen lichten niet op.
Dat is echt balen.

Wou daarna een filmpje maken om naar de verkoper te sturen, en toen gebeurde er iets geks.
Om te laten zien dat het scherm goed is heb ik de Dell inverter genomen en op zelfde manier aangesloten maar scherm lichte niet op.Tweede scherm gaf zelfde resultaat. 8)7
Dit terwijl ze van de week wel aan gingen.

Maar toen ik de stekker los wou trekken lichte het scherm even op. :?
Daarna de stekker even heen en weer bewogen en scherm flikkert de hele tijd,Maar blijft dus niet aan.
Omdat ik nu de stekker verdenk, heb ik het zelfde gedaan met de originele inverter maar daar gebeurde niets mee.

Moet zeggen dat ik het op dit moment niet meer weet.

Kan niet zeggen wat ik verder moet nakijken.

Misschien dat iemand een idee heeft en mij een schop in de juiste richting kan geven

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Probleem is opgelost. Lag dus aan de kabel van het moederbord naar het scherm/inverter.
Die is vervangen en nu heb ik eindelijk beeld.

Heb alleen nu nog een probleem.Tijdens het uit elkaar halen van de laptop is een Flatcable beschadig.
Ziet er ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/d/0a/R984ZGOjsB8FIaWGuVoBzQ==.jpg

Nou is mijn vraag, kun je dit soort kabel iets inkorten? Of moet ik gewoon een nieuwe halen?

(Als ik er ongeveer 4 cm van af kan halen kan ik de zelfde kabel blijven gebruiken)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:14
Is het die van de powerbutton of van de tiptoetsjes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
tiptoetsen.De zwarte flatcable.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Afkorten moet kunnen, gewoon doorknippen en voorzichtig met een mesje de witte lak eraf krabben tot de sporen zichtbaar worden. Zou het wel eerst even met een andere proberen, voordat je dit misschien verprutst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Jammer genoeg heb ik geen andere kabel dus zal het gewoon proberen.
Als het mislukt dan ben ik genoodzaakt een ander te halen.

Vraag me alleen af of zulke kabel makkelijk te krijgen zijn? bv elektronica zaak?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Jawel, je moet alleen de pitch (afstand tussen de 'pinnen' weten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:14
Doe niet moeilijk, die dingen staan gewoon op eBay.

http://www.ebay.nl/itm/LE...n_146&hash=item3f14dbab42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik weet dat ze op ebay staan. probleem is dat je er zo lang op moet wachten.

Maar het is opgelost.Tip van ThinkPad heeft gewerkt.Heb de kabel iets geknipt en toen de bovenste laag weg geschraapt.
Normaal is het gedeelte wat de connector in gaat iets dikker dan de kabel zelf (plastic laagje er over heen), dus deze bleef eerst niet goed zitten.
Daarom de kabel iets dikker gemaakt met een laagje nagel lak ;)

Werkt perfect.

Laptop draait weer als een zonnetje

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1