Hoeveel fans kan ik aansluiten op dit moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:19
Hey mensen,

Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen en ik wou daar handmatig misschien wat nieuwe case fans inzetten. Maar voor zover ik bekend ben krijgen die stroom van het moederbord toch? Daarom vroeg ik mij af hoeveel fans ik kan installeren op dit moederbord:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P8B75-V€ 82,60€ 82,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 82,60

Ook koop ik dan de cooler master cm 690 II advanced (usb 3.0 version) waar ook 2 fans inzitten. Die moeten ook op het moederbord aangesloten worden als ik het goed begrijp. Is dat 1 kabel voor alle 2 de fans? Of 2 aparte kabels? Is het ook mogelijk om de fans via de voeding aan te sluiten zodat ze stroom krijgen?

Weet iemand dit?

• JBSDM
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:07
1 x CPU Fan connector(s)
2 x Chassis Fan connector(s)

staat in de specificaties van Asus:)

• Aschtra
Oh ik keek op mycom site voor de specs. Op asus staat het veel uitgebreider inderdaad. Maar ik zie2x CPU Fan connectors staan?

2 x CPU Fan connector(s) (4 -pin)
2 x Chassis Fan connector(s) (1 x 4 -pin, 1 x 3 -pin)

Oh wacht ik heb de verkeerde

[ Voor 6% gewijzigd door Aschtra op 03-07-2012 13:46 ]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:07
En daarnaast kan je altijd nog fans rechtstreeks op je voeding (vaak molex) aansluiten, alleen zijn die niet temperatuurgestuurd.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-02 10:56
Sorry hoor, maar dit had je toch gewoon zelf in de handleiding kunnen lezen?

• Aschtra
Leech_NL schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:48:
Sorry hoor, maar dit had je toch gewoon zelf in de handleiding kunnen lezen?
Sorry hoor, maar zoals ik al zei keek ik in de specificaties op mycom.nl die is veel minder uitgebreid vandaar dat ik het daar niet vond.
Luuk1983 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:47:
En daarnaast kan je altijd nog fans rechtstreeks op je voeding (vaak molex) aansluiten, alleen zijn die niet temperatuurgestuurd.
Ooh dat is al helemaal handig. Dan komt het wel goed. Thanks!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
En kijk anders ook eens voor een fancontroller, die kunnen je ook nog wat helpen.

• Aschtra
Dat lijkt me ook wel mooi om te hebben ja. Daar zal ik me ook even in verdiepen

Verwijderd

als je het op een goedkope manier wilt oplossen kan je bijvoorbeeld een molex stekkertje afknippen en daar de Fan kabeltjes op aansluiten als je niet genoeg ruimte hebt op je moederbord:) zo heb ik dat ook gefixt in een oude computer, je moet er alleen maar voor zorgen dat je ze goed isoleert met duct tape oid.

• Aschtra
Dit lijkt me dan weer geen goed idee ;_; Op de voeding die ik koop zitten 4 molex aansluitingen. Als ik besluit een fan controller te kopen (wat voor mij meer een hebbe dingetje is) Dan gaat er daar 1 naaruit en hou ik er nog 3 over voor fans.

edit:

oh wacht ik stop de fans natuurlijk in de fan controller ;_; dus dan kan ik er alsnog 3 via de voeding aansluiten want als ik een fan controller koop, koop ik deze

#ProductPrijsSubtotaal
1Aerocool V12XT€ 36,65€ 36,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 36,65

[ Voor 68% gewijzigd door Aschtra op 03-07-2012 19:14 ]

Pagina: 1