Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reactie Blizzard toevoegen aan: 'Blizzard bant Diablo III'

Pagina: 1
Acties:

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 07:34
Het stukje over nieuws: 'Blizzard bant Diablo III-spelers om gebruik Linux' is nogal eenzijdig. Er komen een hoop Blizzard flame-posts terwijl dat helemaal niet nodig is als de reactie van Blizzard het stuk zelf wordt gepost.
We’ve extensively tested for false positive situations, including replicating system setups for those who have posted claiming they were banned unfairly. We’ve not found any situations that could produce a false positive, have found that the circumstances for which they were banned were clear and accurate, and we are extremely confident in our findings.

Playing the game on Linux, although not officially supported, will not get you banned – cheating will.
Er staat hierboven letterlijk dat Blizzard zelf Diablo 3 heeft gespeeld op een Linux systeem d.m.v. Wine zonder enig probleem. De mensen die zijn gebanned waren dus gewoon aan cheaten en alle ophef is dus voor niks.

Dit valt mij een beetje tegen van T.net. De post had beter kunnen zijn; "Blizzard banned een groot aantal cheaters die dachten de beveiliging te omzeilen door Linux te gebruiken"

[ Voor 21% gewijzigd door Loev op 03-07-2012 12:50 ]

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Paul heeft een update geplaatst...

• Loev
willemdemoor schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:06:
Paul heeft een update geplaatst...
Een update? Hij heeft er: Update, dinsdag 13.00: voor geplaatst en voor de rest niks gewijzigd.

[ Voor 4% gewijzigd door Loev op 03-07-2012 13:15 ]

• Hahn
  • Laatst online: 00:24
Ik zie
Update, dinsdag 13.00: Blizzard heeft inmiddels via een zogenaamde blue post gereageerd. Een community manager laat namens de ontwikkelaar weten dat het spelen via Linux niet officieel ondersteund wordt, maar dat het voor Blizzard geen reden is om een account te sluiten. Dat is cheaten wel, stelt de woordvoerder, waarmee hij suggereert dat er bij de recentelijk gebande spelers meer aan de hand is dan alleen spelen via Wine.

The devil is in the details.

• Loev
De gehele onderste alinea stond er al voor de update... Alleen: Update, dinsdag 13.00: is nieuw. Zie ook comment albatross in 'nieuws: 'Blizzard bant Diablo III-spelers om gebruik Linux' - update'

[ Voor 75% gewijzigd door Loev op 03-07-2012 13:18 ]

• Hahn
:? In wat ik nu quote staat letterlijk wat jij als punt aandroeg. Wat wil je nog meer dan?

• Loev
Het punt dat ik heb aangedragen is niet in de tekst verwerkt omdat er niks gewijzigd is... De laatste alinea is helemaal niet toegevoegd als update, het stond er al.

Verder staat in de kop dat spelers worden gebanned als ze Linux gebruiken, dit is gewoon niet waar.

• Hahn
Dat het niet is gewijzigd, maar er al in stond, wil toch niet zeggen dat het niet verwerkt is :? Het staat erin, wat is dan het probleem...

Alleen de titel vind jij nog fout blijkbaar, dan zeg je dat.

• Loev
Hahn schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:28:
Dat het niet is gewijzigd, maar er al in stond, wil toch niet zeggen dat het niet verwerkt is :? Het staat erin, wat is dan het probleem...

Alleen de titel vind jij nog fout blijkbaar, dan zeg je dat.
Ik moet schijnbaar uit dit onderste zinnetje halen dat de spelers misschien eventueel wellicht cheaten.
waarmee hij suggereert dat er bij de recentelijk gebande spelers meer aan de hand is dan alleen spelen via Wine.
Zet dit nou eens af tegen de titel:
'Blizzard bant Diablo III-spelers om gebruik Linux' - update
En lees dan:
We’ve extensively tested for false positive situations, including replicating system setups for those who have posted claiming they were banned unfairly. We’ve not found any situations that could produce a false positive, have found that the circumstances for which they were banned were clear and accurate, and we are extremely confident in our findings.
Als je hier geen verschil in ziet dan weet ik het ook niet.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
De titel staat tussen aanhalingstekens om aan te geven dat het een claim betreft. In de lead staat al aangegeven dat Blizzard het ontkent.

Verwijderd

Ja, de titel staat tussen aanhalingstekens. Ja, de lead geeft aan dat Blizzard het ontkent...

Niettemin is de toonzetting van het orginele artikel heel sterk dat Blizzard de zaak belazerd. En dat is naar mijn mening volstrekt onterecht. Met zo weinig objectieve informatie moet je een veel neutraler artikel schrijven.

• Loev
Zucht.. Snappen jullie het echt niet? Kijk nou eens naar een groot deel van de comments. De meeste lezen alleen de titel en scannen globaal het artikel. Welke opleiding heeft jullie niet geleerd dat mensen tegenwoordig zo teksten lezen. Kop + artikel scannen.

Hoe kan met droge ogen beweren dat een normale gebruiker door aanhalingstekens en een zinnetje dat Blizzard het ontkent moet zien dat er feitelijk cheaters zijn gebanned i.p.v. onschuldige Linux gebruikers. Als je dit niet snapt moet ik echt eens gaan praten met Rataplan.

[ Voor 10% gewijzigd door Loev op 03-07-2012 14:17 ]

Pagina: 1