Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe htpc gebouwd met de volgende specs:

- Asus p8z77-m pro
- Intel i5 Ivy processor
- 8 GB DDR 1600 geheugen
- Audigy 4 X-Fi Extreme Music

Het geluid wil ik via een hi-end versterker laten lopen, en dus niet via de HDMI kabel. Ik heb dan ook (voor beter geluid) een X-Fi geluidskaart in het systeem gezet, in het PCI slot. Windows 7 herkent keurig de kaart en de drivers worden correct geinstalleerd. Wanneer ik vervolgens echter de Audigy 4 als 'default' geluidskaart instel, en ik start een muziek programma (bijv Winamp of XBMC) dan slaat het betreffende programma vast. Hetzelfde gebeurd wanneer ik een (oudere) Audigy 2 ZS Platinum pro in het systeem plaats.

Wanneer ik kijk in 'apparaatbeheer' zie ik geen errors bij de Audigy staan. Ik heb ook al geprobeerd om de andere geluidskaarten (Intel HDMI sound + Realtek HD) uit te schakelen in Windows EN BIOS maar dit bied geen soulaas.

Wat kan er aan de hand zijn? Ik heb een andere machine met Windows 7 met een Core2Duo + 4 gb DDR en in die machine werkt de geluidskaart perfect.
Alvast bedankt voor jullie suggesties!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is het nu een Audigy 4 of een X-Fi? Dat zijn 2 verschillende geluidskaarten :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
Heeft die high-end versterker geen HDMI audio processing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Audigy X-Fi Music extreme :)
De versterker heeft idd geen HDMI processing. Toch denk ik (Als audiofiel) dat het geluid van de Audigy X-FI beter is dan het geluid wat onboard geproduceerd wordt
Ik hoop dus dat er een oplossing is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Meerdere geluidskaarten in een systeem maakt het wat complexer en dat geeft soms problemen. Zorg ervoor dat in het BIOS de on-board geluidskaart is uitgeschakeld en haal de Audigy uit je systeem als je de X-FI wilt gebruiken.

Zorg dat je de juiste drivers hebt. Download de laatste drivers van de Creative website. Zorg dat je eerst de drivers en software van je oude geluidskaarten hebt verwijderd.

Als je nog problemen hebt, kijk even welke dat zijn. Als je een geel uitroepteken hebt in apparaatbeheer dan kun je daarbij ook een beschrijving zien wat er aan de hand is. (Bijvoorbeeld een driverfout)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Toevoeging op boven:

Als de drivers van Creative niet werken (omdat ze simpelweg brak zijn), kun je de custom drivers van PAX gebruiken. Ik heb hier zelf veel baat bij gehad.

http://www.hardwareheaven.com/pax-drivers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info!
Ik heb de PAX drivers geïnstalleerd (nadat ik de oude verwijderd had) maar helaas heeft dit niet het gewenste resultaat :(
Ik heb geen geel uitroepteken bij mijn X-fi staan in Apparaatbeheer, en heb de onboard Realtek uitgeschakeld staan.
Baal als een stekker, die X-FI extreme-music is helemaal zo oud nog niet, en werkt in andere pc's met Windows 7 (64 bit) wel naar behoren. Kan een PCI conflict de oorzaak zijn? En zo ja, hoe pas ik daarin iets aan? In BIOS is niets in te stellen voor het PCI slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 01:22

icecoolsniper

never run from a sniper!

Staat je speaker uitgang niet toevallig op mute en staat het goede output device geselecteerd in Windows?

[ Voor 37% gewijzigd door icecoolsniper op 04-07-2012 16:23 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Welke modus heb je de X-fi trouwens staan? (cinema, creative, entertainment? Of hoe die 3 heette).

Verder, via welke uitgang heb je je X-fi naar je versterker lopen? Als je via coax/spdif werkt, moet je wel bij de settings (via console) de uitgang goed instellen.

Krijg je uberhaubt geluid uit je X-fi als je bv analoog aansluit? (koptelefoon). Als hij vast loopt zit er toch iets niet goed met je drivers, dit is dan het bekende Windows 7 probleem :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1