Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 20:54

MaxForce800

De enige echte.

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik ben laatst op zoek gegaan naar een mooi 2.1 of 2.0 setje voor mijn nieuw aangeschafte TV/Monitor.
Nu heb ik een mooi setje gevonden, maar ik weet niet of het verstandig is om deze te kopen.

Ik heb het over deze speakers: de Genius SP HF2020 Wood.

Nu ben ik van plan om deze via de jack-plug (voor een headset) aan te sluiten op mijn TV.
Ik heb het al aan de helpdesk van Azerty gevraagd, maar die zeiden dat het niet verstandig was om het zo aan te sluiten, omdat 'de versterking van het geluid anders is en dan zal de geluidskwaliteit niet optimaal zijn.' :?

Ik ben geïnteresseerd in deze speakers omdat het niet duur moet zijn, en ik nog een cadeaubon van dit bedrijf heb.

Kan iemand mij uitleggen waarom ik dit niet of wel moet doen, en misschien van alternatieven? Het liefst bij Azerty.nl.

Met vriendelijke groet,

Max.

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Via de Headphone Out aansluiten is veelal niet de mooiste oplossing, maar het werkt verder wel. Mooier zou zijn om een Audio Out te gebruiken. Maar of je TV dit heeft is zo niet te zeggen zonder typenummer.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Topicstarter
Het is de SAMSUNG SyncMaster T27A300. Maar er zitten 2 HMDI aansluitingen, 1 headphone out, 1 USB op. Voor de rest een scart aansluiting en een voor de kabel.

-Edit-

Ik wil deze speakers vooral omdat er geen aparte subwoofer bijzit, maar ik wel de bas wil die de TV niet genereert. Ze staan voor de rest ook mooi naast mijn TV. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door MaxForce800 op 03-07-2012 12:47 ]

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:58
Via de scart heb je ook stereo uit (let op: de TV moet dit wel ondersteunen, cq. de juiste pinnen aansturen)

Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2005/11/23/pc_interfaces_101/scart2.jpg

zo'n adapter kun je voor een paar knaken aanschaffen en kun je, in tegenstelling tot headphone, onzichtbaar aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Topicstarter
Hey 107MB,

Geniaal idee, zeker het onthouden waard.

Nu is dat helaas niet mogelijk, sinds er maar 1 scart aansluiting op zit (beetje weinig) en die is bezet door de verouderde DVD-speler. Deze is niet aan te sluiten op HDMI, en is ook nogal essentieel voor het opnemen van series (jaja, het is een gedeeld toestel). Ook zit de headphone aan de achterzijde van het toestel, dus het onzichtbaar wegwerken is niet moeilijk.

Toch bedankt voor het idee!

-Edit-

Misschien is het wel een idee, sinds we overgaan op een andere provider, die ook een opneem-mogelijkheid verschaft.

[ Voor 12% gewijzigd door MaxForce800 op 03-07-2012 13:18 ]

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

MaxForce800 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:15:
Hey 107MB,

Geniaal idee, zeker het onthouden waard.

Nu is dat helaas niet mogelijk, sinds er maar 1 scart aansluiting op zit (beetje weinig) en die is bezet door de verouderde DVD-speler. Deze is niet aan te sluiten op HDMI, en is ook nogal essentieel voor het opnemen van series (jaja, het is een gedeeld toestel). Ook zit de headphone aan de achterzijde van het toestel, dus het onzichtbaar wegwerken is niet moeilijk.

Toch bedankt voor het idee!

-Edit-

Misschien is het wel een idee, sinds we overgaan op een andere provider, die ook een opneem-mogelijkheid verschaft.
Audio in en audio uit zijn aparte pinnen op de scartkabel. Het is niet onmogelijk om beiden tegelijk aangesloten te hebben, maar dan moet je wel op zoek naar een specialere kabel,

--edit--

Even snel zoeken levert mij deze:

http://www.allekabels.nl/...82/351/SCART-ADAPTER.html

[ Voor 6% gewijzigd door Janoz op 03-07-2012 13:59 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Topicstarter
Oh wauw, nog nooit van zo'n soort ding gehoord, maarja, daarom ben ik ook hier, hè! :)

Erg bedankt, dit ga ik zeker uitproberen!

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:26

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als die al werkt is dat alleen voor de interne tuner, niet voor randapparatuur.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Topicstarter
mr.paaJ schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:19:
Wat bedoel je hiermee? Werken deze speakers dan nog niet?

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

meestal werkt zo'n SCART output alleen voor de ingebouwde tuner, niet voor ál het geluid wat de TV geeft.

De hoofdtelefoon-uitgang mag dan niet 'ideaal' zijn, maar werkt wel zeker en dan kun je ook nog eens het volume regelen via de TV ipv de draaiknop op zo'n 2.0/2.1 setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Topicstarter
mr.paaJ schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:31:
meestal werkt zo'n SCART output alleen voor de ingebouwde tuner, niet voor ál het geluid wat de TV geeft.

De hoofdtelefoon-uitgang mag dan niet 'ideaal' zijn, maar werkt wel zeker en dan kun je ook nog eens het volume regelen via de TV ipv de draaiknop op zo'n 2.0/2.1 setje.
Je bedoeld dus eigenlijk dat zo'n adapter helemaal overbodig is? :F

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat hij waarschijnlijk niet doet wat je wil bereiken ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Topicstarter
Ik wil gewoon de speakers aansluiten op mijn TV, met goede kwaliteit van geluid.

Zal ik maar mijn order van die adapter proberen te cancellen. :'( Erna bestellen kan altijd nog!

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:29
Je TV heeft waarschijnlijk een optical out, tenzij je nog zo'n toeter hebt?

Dan kun je je TV optisch via zo'n verloopje aansluiten op die speakers: http://www.kabeltje.com/h...-rca-coaxiaal-p-5958.html

Van:

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/f01.justanswer.com/JACUSTOMER1xuhptyp/2011-01-03_155701_emerson_tv_dig_audio_out_optical_p1040294_640x480.jpg

via:

Afbeeldingslocatie: http://www.kabeltje.com/images/HQ-CONV-OPCOAX.JPG

naar:

Afbeeldingslocatie: http://www.thinkcomputers.org/reviews/genius_sp_hf2020/11.jpg

Et voilà!

Als dit mogelijk is heb je hoogstwaarschijnlijk het beste geluid, omdat de chip in de TV die het geluid converteert naar analoog drie keer niks is.

[ Voor 45% gewijzigd door HarmoniousVibe op 03-07-2012 19:44 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

mr.paaJ schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:19:
Ben je daar zeker van? Volgens mij is dat nie zo hoor. Dat kan natuurlijk per tv verschillen. Het is makkelijk te testen wanneer je al een scartkabel hebt liggen en kijken of er audio uit komt als je iets via hdmi aangesloten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
de reden dat je mogelijkheden beperk zijn is omdat je een monitor als tv gebruikt. tuurlijk kan je er prima op tv kijken. maar als je dan iets anders wil doen heb je een problem. doe je ook nog andere dingen op je monitor/tv?
de meeste set op boxen(de decoder die je van je provider krijgt) zal wel audio uit heben. zowel digitaltaal als analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Janoz schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:50:
[...]

Ben je daar zeker van? Volgens mij is dat nie zo hoor. Dat kan natuurlijk per tv verschillen. Het is makkelijk te testen wanneer je al een scartkabel hebt liggen en kijken of er audio uit komt als je iets via hdmi aangesloten hebt.
Dat verschilt inderdaad per TV. Ik weet nog goed van vroeger dat er SCART-poorten waren die s-video ondersteuden, RGB óf ook als output konden dienen. Dit kon ook voor randapparatuur, i.e. apparatuur aangesloten op andere SCART- of composietingangen. Ik meen me te herinneren dat je in de instelling van onze TV mappings kon maken tussen verschillende in- en outputs (simpele 100Hz JVC breedbeeld).

Maar goed, zoals ik al zei is de digital out toch superieur, dus het maakt in die zin weinig uit. Ik zou het wel weten.
loki504 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:19:
de reden dat je mogelijkheden beperk zijn is omdat je een monitor als tv gebruikt. tuurlijk kan je er prima op tv kijken. maar als je dan iets anders wil doen heb je een problem. doe je ook nog andere dingen op je monitor/tv?
de meeste set op boxen(de decoder die je van je provider krijgt) zal wel audio uit heben. zowel digitaltaal als analoog.
TS heeft een monitor? Wat bedoel je precies? Hij gebruikt hem misschien als monitor, wat prima kan, maar niet wegneemt dat het gewoon een TV is.

Randapparatuur kun je gewoon aansluiten op de TV. De Toslink-aansluiting kun je altijd als out gebruiken. Ook voor randapparatuur. Wat waarschijnlijk niet lukt in DTS/DD in -> DTS/DD uit, maar dat maakt met stereo toch niet uit.

[ Voor 12% gewijzigd door HarmoniousVibe op 04-07-2012 12:50 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Syncmaster is de monitor-reeks van Samsung, maar dit model is uitgerust met wat extra ingangen en een tuner. Hij accepteert wel andere bronnen, maar doet (vrijwel) niets aan beeldverwerking bijvoorbeeld.

Optische uitgang heeft deze geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Oh, ik had helemaal niet gezien dat die speakers ook een digitale ingang hadden. In dat geval is de digitale weg wel de meest te prefereren variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
mr.paaJ schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:20:
Syncmaster is de monitor-reeks van Samsung, maar dit model is uitgerust met wat extra ingangen en een tuner. Hij accepteert wel andere bronnen, maar doet (vrijwel) niets aan beeldverwerking bijvoorbeeld.

Optische uitgang heeft deze geloof ik niet.
Oh ja, helemaal overheen gelezen. Je hebt gelijk. Nou ja, in dat geval zou TS de bronnen op de speakers aan kunnen sluiten, ipv alles via de TV te laten lopen. Evt. dmv een optische schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:51
TS geeft aan dat er een oude DVD speler aan de monitor hangt via scart waarmee hij series op neemt. Lijkt mij dat die adapter gewoon gaat werken als hij de series ook kan opnemen met geluid.

Verwachting is dus dat die scart adapter precies gaat doen wat hij verwacht......

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Topicstarter
R.E. schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:41:
Verwachting is dus dat die scart adapter precies gaat doen wat hij verwacht......
Mijn verwachting van die adapter is dat hij beter geluid uit mijn speakersetje haalt dan dat de headphones-out zal doen, die er al standaard op zit. Wat ik nu heb gedaan is dat ik het speakersetje besteld heb, hem aan ga sluiten op de headphones-out, en als dat mij niet bevalt, bestel ik alsnog die adapter.

(Btw, met TS bedoelen jullie mij, de post-starter? :P)

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-08 12:17
TS = topic starter, ja.
Pagina: 1