Toon posts:

Klein vraagje over IPTV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb even een domme vraag over IPTV, excuses als deze ergens anders al beantwoord is, ik kon het niet vinden: Is het mogelijk om vanuit mijn glasvezelmodem 1 utp kabel te laten lopen naar een kamer en het signaal daar te splitsen (router/switch) waarbij 1 signaal naar de setopbox voor IPTV, en het andere signaal voor internet gebruikt word. Of moet ik vanaf mijn modem 2 kabels laten lopen en word op de modem ingesteld via welke poort welk signaal word verstuurd? Ik ga binnekort verhuizen en dan wil ik een glasvezelabonnementje afsluiten.

Alvast bedankt.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:26

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:27:
Goedemorgen,

Ik heb even een domme vraag over IPTV, excuses als deze ergens anders al beantwoord is, ik kon het niet vinden: Is het mogelijk om vanuit mijn glasvezelmodem 1 utp kabel te laten lopen naar een kamer en het signaal daar te splitsen (router/switch) waarbij 1 signaal naar de setopbox voor IPTV, en het andere signaal voor internet gebruikt word. Of moet ik vanaf mijn modem 2 kabels laten lopen en word op de modem ingesteld via welke poort welk signaal word verstuurd? Ik ga binnekort verhuizen en dan wil ik een glasvezelabonnementje afsluiten.

Alvast bedankt.
Die vraag is al wel vaker gesteld en beantwoord dus met een beetje zoeken had je de oplossing al gehad.
Niettemin is het antwoord op je vraag: Ja, door middel van managed switches en VLANS.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Dit ben ik momenteel ook wat gedetailleerder aan het uitzoeken. En het kan totaal geen kwaad om dit in een <150 pagina topic ook eens te benoemen. Dat maakt het voor de volgende persoon die het zoekt nog gemakkelijker om te vinden.

Momenteel heb ik mijn ogen laten vallen op 2 x NETGEAR ProSafe Plus GS105E

En dit heb ik uit het grote iptv topic gehaald:
VLAN 4 QoS ITV (pppoe bridge) Cos 5 : Premium
VLAN 6 QoS Internet (pppoe routed) Cos 1 : Best effort
VLAN 7 QoS Telefonie (pppoe routed) Cos : 5 Premium
Verder heet het over 1 kabel versturen van 2 netwerken "trunken".

Ik heb het spul nog niet, maar ga er volgende week mee aan de slag.