Toon posts:

Asus EAH4850 fan maakt veel herrie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de fan al losgekoppeld en schoongemaakt en ook het koelblok eromheen helemaal schoon geborsteld met een tandenborstel, maar de fan maakt echt enorm veel herrie. Het lijkt ook meer op tikken, maar heb hem echt goed bevestigd en de schroefjes goed aangedraaid.

Beetje zonde om €50+ uit te geven voor een nieuwe vergelijkbare videokaart, alleen omdat de fan te veel herrie maakt. Kan ik die fan ook los vervangen en zo ja hoe/waar bestellen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 10:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er een mogelijkheid de standaard fan Asus te vervangen door een groter/stillere variant?

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59

H.Boss

Hugo Boss

Misschien kan je een after market cooler aanschaffen die je daar op kan bevestigen?

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-02 21:07
Accellero S1 met turbo module of eigen ventilator? Doet het hier prima.

Verwijderd

Topicstarter
MrJoker1985 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:29:
Misschien kan je een after market cooler aanschaffen die je daar op kan bevestigen?
Ja dat lijkt me, maar hoe weet ik welke erop past/aan te sluiten is?
spNk schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:32:
Accellero S1 met turbo module of eigen ventilator? Doet het hier prima.
Is die passief niet genoeg? En is wel een enorm ding, dus of dat past :S

De installatie van die Accelero S1 is ook niet de allergemakkelijkste lees ik, dus het zou het meest ideaal zijn als ik alleen de fan kan vervangen en het (standaard) koelblok van Asus kan laten zitten.

Ik zal vanmiddag even een filmpje hier toevoegen om het probleem duidelijker te maken. Begin toch te vermoeden dat de lager van de fan kapot is of wat losjes waardoor de fan aanloopt. Het irritante geluid is eerder tikken dan zoemen/suisen.
Heb intussen ook Salland een mail gestuurd of zij een vervangende fan verkopen. Iemand nog suggesties voor andere (web)winkels waar ze veel soorten fans verkopen en ik misschien een vervanging kan vinden?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 10:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee, filmpje gemaakt: YouTube: Asus 4850 fan

Het (ratel)geluid is nu niet zo hard. Het volume van het geratel dat je hoort als ik dichtbij kom, hoor je soms zelfs door de hele kamer. Om gek van te worden.

Verwijderd

Topicstarter
Salland heeft die fans niet los. Iemand een idee of ik zo'n fannetje ook ergens los kan bestellen/krijgen?

• morerevs
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik zie via Google dat er wat mensen zijn die een 120 mm fan erop getieribbed hebben. Als je dit niet ziet zitten misschien een 2de hands defecte kaart vinden waarvan de koeler werkt of direct via Asus?

• Sabo
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-11-2025
is een Aftermarket cooler geen optie?

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik die 120mm fan gewoon op dat blok binden? En die is gewoon via hetzelfde (voedings)kabeltje aan te sluiten? Als dat zo is, lijkt me dat de beste oplossing idd.

Asus werkt niet echt mee (4850, dus geen garantie meer). Aftermarket koeler is redelijk omslachtig, omdat ik dan het koelblok ook moet vervangen en de geheugen blokkies ook apart moet koelen (die zijn stock verbonden met het koelblok)

• morerevs
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-11-2025
Als het een gewoon 2/3/4 pins fan aansluiting is wel. Soms zit er een kleiner type stekkertje aan, dan word het solderen denk ik.
Probeer uit te vinden wat de specs zijn van de originele fan zoals Amperage,spanning en RPM range, en probeer een fan te vinden die daar in de buurt komt. Daarna is het een kwestie van de oude fan verwijderen en de nieuwe fan een beetje fatsoenlijk erop monteren.

Verwijderd

Topicstarter
morerevs schreef op zondag 08 juli 2012 @ 16:40:
Als het een gewoon 2/3/4 pins fan aansluiting is wel. Soms zit er een kleiner type stekkertje aan, dan word het solderen denk ik.
Probeer uit te vinden wat de specs zijn van de originele fan zoals Amperage,spanning en RPM range, en probeer een fan te vinden die daar in de buurt komt. Daarna is het een kwestie van de oude fan verwijderen en de nieuwe fan een beetje fatsoenlijk erop monteren.
Bedankt voor de reactie! Hier heb ik wat aan. Ik ga kijken of ik deze week nog tijd heb om even dat stekkertje te inspecteren en als ik er een 120mm fan op aan kan sluiten, lijkt me dat de meest goedkope en makkelijke oplossing voor nu.
Pagina: 1