vastlopers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 15:40
Ik gebruik windows 7 maar ik heb regelmatig last van vastlopers. Na bv een half uur loopt de flash op een website vast, maar ik kan bijvoorbeeld ook geen muziek meer luisteren (winamp). De computer opnieuw opstarten is de enige oplossing. Overigens krijg ik dan voor ht afsluiting de melding dat er nog lopende processen zijn (windows verkenner).

Daarnaast het volgende: als ik mappen wil verwijderen of hernoemen (films/muziek) krijg ik ook regelmatig een foutmelding. Met name als ik het snel doe. Ik denk dat dit te maken heeft met de Thumbs. Ik heb op de NAS namelijk de inhoud van de map verwijderd en dat lukte volledig op het Thumbs bestandje na. In windows is deze verborgen dus zou het hier aan kunnen liggen?

Zit er een verband tussen deze problemen en hoe kan ik dit oplossen? Het begint behoorlijk irritant te worden. Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Zitilites op 03-07-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Je geeft aan een foutmelding te krijgen bij het verwijderen of hernoemen van mappen. De foutmelding zou handig zijn :)

Het OS hangt niet geheel? Je kan namelijk nog kiezen om opnieuw op te starten? Wat zegt de eventvwr? Temp problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonOmar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06-2020
1. op websites met flash zal dit heel waarschijnlijk zijn een combi van Flash 13.x en Firefox? Dat is een bekend probleem, zoek hier eens op via Google

2. Meestal als je dat bestand skipt en dan na het finishen van de verwijdering kun je meestal die map alsnog verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
Squ1zZy schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 08:20:
Je geeft aan een foutmelding te krijgen bij het verwijderen of hernoemen van mappen. De foutmelding zou handig zijn :)

Het OS hangt niet geheel? Je kan namelijk nog kiezen om opnieuw op te starten? Wat zegt de eventvwr? Temp problemen?
Deze foutmelding krijg ik (bij probleem 2):

Deze bewerking kan niet worden voltooid omdat de map in een ander programma is geopend.

Sluit de map en probeer het opnieuw.

Even wachten en dan de map opnieuw verwijderen lukt dan vaak wel. Kweste van vaak proberen. Er schijnt wel een programma te zijn om zulke mappen en unlocken en te verwijderen, maar ik ben op zoek naar de oorzaak ervan omdat het niet 1 specifieke map betreft.

Bij probleem 1 blijft windows gewoon werken. Ik zie ook niks vreemds in de lopende processen lijst. Wat is de eventvwr.

[ Voor 7% gewijzigd door Zitilites op 06-07-2012 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
DonOmar schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:04:
1. op websites met flash zal dit heel waarschijnlijk zijn een combi van Flash 13.x en Firefox? Dat is een bekend probleem, zoek hier eens op via Google

2. Meestal als je dat bestand skipt en dan na het finishen van de verwijdering kun je meestal die map alsnog verwijderen
1. Ja het ligt aan de flash. ik gebruik overigens Chrome. Maar ik heb al meerdere keren geprobeerd flash opnieuw te installeren maar zonder resultaat. Bovendien vind ik het vreemd dat mijn programma's op de pc ook vastlopen.

2. Ja maar dit is zeer storend als je een muziek of filmmap wil ordenen.