Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Macbook pro 13 inch / Sony S15 / Lenova Ideapad U410

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakersleden,

Ik ben van plan een nieuwe laptop aan te schaffen en ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien.

Wat wil ik doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de laptop voornamelijk gebruiken voor het draaien van muziek (traktor pro 2) in combinatie met de Native instruments traktor control S4. Dit muziekprogramma vergt aardig van prestatie kracht van de laptop en mijn huidige Sony Vaio uit 2008 schiet hierbij helaas erg tekort.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1200,- maar liefst minder

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- redelijk tot goede prestaties (voorkeur voor nieuwe intel ivy brigde processor i5/i7)
- Usb 3.0 voor externe harde schrijf
- redelijke interne opslag (min. 500 gb of 128gb SSD)
- een redelijk tot goede grafische kaart, bij voorkeur geen shared memory videokaart (schijnt niet goed te werken in combinatie met traktor pro 2)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- gewicht onder de 2 kilo
- compact draagbaar model met een strak design (14-15 inch)
- Voorkeur voor full-hd beeldscherm maar dit is geen vereiste

Mijn oog was gevallen op:
De nieuw Sony Vaio S15 €999-, (nadelen: numpad, vrij prijzig, nog niet beschikbaar)
de Apple Macbook Pro 13 Inch 2,5 GHz +/- €1200 (nadelen: prijzig, klein beeldscherm)
de lenovo Ideapad U410. €899 (nadelen: geen hd scherm, matige videokaart en energiezuinige processor??)

Qua prijs is de Lenovo ideapad van de mediamarkt het aantrekkelijkst (899 euro) Dit is dan ook de laptop waar ik het minst zeker over ben aangezien Lenovo nog niet zo lang actief is op de consumentenmarkt. Deze heeft echter wel een mooi compact formaat en naar mijn idee vrij goede specs (voor zover ik dat kan beoordelen)

Ik zou dan ook graag jullie advies willen hebben op de lenovo ideapad U410
- Wat zijn de minpunten van de Lenovo u410 ?
- In hoeverre gaat de energiezuinige processor te koste van de prestaties?
- heeft deze laptop een goede prijs/kwaliteit verhouding of is het een miskoop?
- Naar welke welke van deze 3 gaat jullie voorkeur uit? (mits ik geen ander model ben vergeten)

Alvast Bedankt! :)

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De Ideapad is een ULV machine. De processor die daarin gebruikt word heeft letterlijk 50/60% minder power dan een normale full voltage processor. Dus als je een machine zoekt die veel performance heeft dan valt die gelijk af.

Ten tweede is de Vaio T een goedkopere en betere aankoop ten opzichte van de Lenovo u410 in bijna elk opzicht. Maar alsnog zou ik je deze niet willen adviseren omdat je voor een muziekprogramma zo te horen processor kracht nodig hebt.

De macbook zou ik ook niet snel adviseren aangezien deze onder zware load nogal koelings moeilijkheden heeft. Daarnaast heeft deze ook geen HD scherm en is de prijs/specs verhouding way out of balance ten opzichte van de Sony S15. Daarnaast kun je ook nog geen GPU in de pro 13" krijgen dus waaron je dat als nadeel bij de Lenovo heb geplaats, en niet bij de S15 snap ik nog niet helemaal.

De Vaio S15 is een betere aankoop dan alle 2 aangezien deze laptop een uitstekende kwaliteit heeft, uitstekende en stille koperen koeling, IPS Full HD scherm, en een hele goede prijs/specs combinatie prijs.
Als je student bent kun je tevens ook nog strakke korting krijgen via de Sony studenten shop en kun je voor erg strakke specs goedkoop klaar zijn. (Stukken goedkoper dan de Macbook en de Lenovo, ik heb geen flauw idee hoe je op de 999 euro komt) Ook is het makkelijk om bij deze laptop heel gemakkelijk je eigen SSD en RAM te plaatsen.

De Vaio S15 is gewoon met kop en schouder duidelijk de beste keuze voor jou.

Hier hoe regenration het uitgezocht heeft om de prijzen relatief goedkoop te krijgen voor een Vaio S15
Regeneration schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:57:

Zelf zou ik gaan voor de S15, iets minder portable maar wel een hogere resolutie scherm. Dat wordt dan 814 + 25 (kleur zwart of zilver, de witte zou meer plastic zijn, maar de keuze is aan jou) + 130 GT 640M LE 1 GB GPU = 969. Als je met een shopkorting.nl account de aankoop doet dan krijg je een beetje korting: 2,5 % en als je student of leerkracht kan je nog 7% korting krijgen door naar de Sony Education Store te gaan. In mijn ogen is de CPU upgrade > 120 Euro het geld niet waard. Ook betwijfel ik de 40 Euro meerprijs voor de 1 GB extra geheugen bij de GPU. Dan kan je eventueel zelf nog een SSD indoen, moet je wel de HDD bewaren mocht je gebruik moeten maken van de garantie. Dan ben je voor 1050 Euro of minder klaar.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je uitgebreide reactie, hier kom ik verder mee! Ik had al het idee dat de lenovo u410 niet zo goed was als dat ze deden voorkomen bij de mediamarkt.

Heb je toevallig een idee van de levertijden van de sony sony s15, als ik die bestel bij de sony students store? en is de s13 ook nog een leuk alternatief om in overweging te nemen aangezien deze een heel stuk compacter is dan de s15 en deze qua prijs niet heel veel verschillen. Of is een 13 inch niet aan te raden zonder een extern beeldscherm?
ik heb geen flauw idee hoe je op de 999 euro komt
Ik zag een nieuw model van Sony Vaio (SVS1511L3E) in de laptopshop staan voor €999, ik ging er vanuit dat dit een standaard model is van de nieuwe s15? of is dit nog weer een andere versie??

• Vinand
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:04:
Bedankt voor je uitgebreide reactie, hier kom ik verder mee! Ik had al het idee dat de lenovo u410 niet zo goed was als dat ze deden voorkomen bij de mediamarkt.

Heb je toevallig een idee van de levertijden van de sony sony s15, als ik die bestel bij de sony students store? en is de s13 ook nog een leuk alternatief om in overweging te nemen aangezien deze een heel stuk compacter is dan de s15 en deze qua prijs niet heel veel verschillen. Of is een 13 inch niet aan te raden zonder een extern beeldscherm?

[...]

Ik zag een nieuw model van Sony Vaio (SVS1511L3E) in de laptopshop staan voor €999, ik ging er vanuit dat dit een standaard model is van de nieuwe s15? of is dit nog weer een andere versie??
Configureer de laptop op de sony website, en als je student bent in de studentshop, en je komt veel goedkoper uit. Het verschil is dat de Vaio S15 een full hd ips scherm heeft, en dat vind ik anders best wel een groot voordeel. :)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Waar kan ik de prijzen vinden van de nieuwe S lijn van sony en dan de 15,5 met quadcore processor? Kan hem tot nu toe alleen vinden in Amerika.

• Vinand
flash1 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:55:
Waar kan ik de prijzen vinden van de nieuwe S lijn van sony en dan de 15,5 met quadcore processor? Kan hem tot nu toe alleen vinden in Amerika.
http://www.sony.nl/product/vn-s-series

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Bedankt! Maar wat een prijsverschil met Amerika :X. Euro gelijk aan dollar ik dacht dat dat alleen maar bij Apple wordt gedaan..

http://store.sony.com/web...oryId=8198552921644863998

[ Voor 22% gewijzigd door flash1 op 03-07-2012 18:52 ]

• Vinand
flash1 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:43:
[...]

Bedankt! Maar wat een prijsverschil met Amerika :X. Euro gelijk aan dollar ik dacht dat dat alleen maar bij Apple wordt gedaan..

http://store.sony.com/web...oryId=8198552921644863998
Dat is bij alle producten zo... Btw he..

Daarnaast, moet je wel als je student bent gaan naar de sony student store.. Scheelt gelijk 10% op de prijs

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig de s15 te configureren in de sony student store. Heeft er nog iemand tips ten aanzien van de processor, het ramgeheugen en de grafische kaart?

Ik heb onderstaande opties:

Processor:
ntel®Core(TM)i5-3210M, 2,5GHz - met Intel® Turbo Boost Technology tot 3.10 Ghz met 3 MB L3 Cache
Aantal kernen: 2

Intel®Core(TM)i7-3520M, 2,9GHz [ + 120.0 €] - met Intel® Turbo Boost Technology tot 3.60 Ghz met 4 MB L3 Cache - Aantal kernen: 2

Intel®Core(TM)i7-3612QM,2,1GHz [ + 150.0 €] - met Intel® Turbo Boost Technology tot 3.10 Ghz met 6 MB L3 Cache - Aantal kernen: 4

Ram geheugen:
4 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM - 1 x 4096 MB

6 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM [ + 40.0 €] - 1 x 2048 MB + 1 x 4096 MB

8 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM [ + 80.0 €] - 2 x 4096 MB

12 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM [+ 120.0 €] [Nieuwe prijs: + 60.0 € , u bespaart 60.0 € ]
1 x 4096 MB + 1 x 8192 MB - 50% korting op geheugen upgrade - Aanbieding geldig tot en met 16 juli 2012 zolang de voorraad strekt

grafische kaart:
- Intel® HD Graphics 4000

- NVIDIA® GeForce® GT 640M [+ 130.0 € ] 1 GB

- NVIDIA® GeForce® GT 640M LE [+ 170.0 € ] 2 GB

Ik zag dat er op het moment 50% korting wordt gegeven op de optie 12gb ram (€60 euro extra) is dit een zinvolle upgrade of voegt dit weinig toe? en is de upgrade van de grafische kaart en de processor alleen nodig bij intensief (game) gebruik, of is het voor iets minder intensief gebruik ook een nuttige optie? Ik wil de laptop voornamelijk gaan gebruiken voor digitaal draaien van muziek (traktor pro 2) een vereiste hierbij is dat de laptop goed stabiel draait (ook bij intensief gebruik) Spikes in de CPU of dropouts of iets dergelijks kan ik echt niet hebben tijdens het draaien! Verder wil ik hem gaan gebruiken voor downloaden van nieuwsgroepen, films kijken en voor de rest standaard computergebruik. Ik zou graag jullie advies willen horen! :)
Pagina: 1