Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChappIO
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-09 15:13
Opgelost. Mijn RAM is kapot. Vervangen met nieuw ram

Hallo,
Ik krijg de laatste tijd regelmatig BSOD's. Toen ik (voor het eerst) memtest gebruikte kreeg heel schokkend veel errors.

Voordat ik mijn RAM terug stuur en er achter kom dat het mijn eigen fout is, wil ik hier hulp vragen.

Mijn systeem: inventaris: Starcruiser

Foto van Memtest:
Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/9622/20120703085120.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door ChappIO op 03-07-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Lijkt erop dat je laatste DIMM defect is aangezien ie aangeeft vlak onder de 8GB.

Haal eens de laatste 2 DIMMs eruit (Dual channel neem ik aan?), dus vanaf 4GB.
Als die wel goed door de test komen, ligt het aan je DIMM(s) en niet aan jou of aan het mainboard bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:03

Pixeltje

Woo-woohoo!

Geheugen gaat eigenlijk nooit stuk, ik heb het nog maar heel zelden meegemaakt, en vaak was het dan het gevolg van teveel spanning op de DIMM's. Ik denk eerder aan je moederbord; als dat brak is krijg je natuurlijk ook 1000000 error's in memtest.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
Geen overklok zo te zien.
Kan ook nog een mobo (geheugencontroller) probleem zijn.
Als je meerdere modules hebt, test ze nog een keer per stuk.
Kijk of je het geheugen in een andere machine kunt testen, of ander geheugen in jouw machine.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChappIO
Tens schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:29:
Kijk of je het geheugen in een andere machine kunt testen, of ander geheugen in jouw machine.
Nee inderdaad, ik heb alle overclocks uitgeschakeld i.v.m. de BSODs.

Als het goed is komt vandaag nieuw ram binnen. Dan draai ik nog een Memtest en laat ik hier weten wat de uitkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChappIO
Kosh66 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:15:
Lijkt erop dat je laatste DIMM defect is aangezien ie aangeeft vlak onder de 8GB.

Haal eens de laatste 2 DIMMs eruit (Dual channel neem ik aan?), dus vanaf 4GB.
Als die wel goed door de test komen, ligt het aan je DIMM(s) en niet aan jou of aan het mainboard bv.
Ik draai op 1 module van 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
Pixeltje schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:16:
Geheugen gaat eigenlijk nooit stuk, ik heb het nog maar heel zelden meegemaakt, en vaak was het dan het gevolg van teveel spanning op de DIMM's. Ik denk eerder aan je moederbord; als dat brak is krijg je natuurlijk ook 1000000 error's in memtest.
dan heb jij andere ervaringen als ik. memory heb ik vaker kapot gezien als een harde schijf. vreemd genoeg zie je ze vaker kapot gaan als er gebruik wordt gemaakt van een slechte voeding in combi van goedkoop mobo. dan krijgen ze vermoedelijk niet een nette spanning aangeleverd.

@TS wat eveneens ook wel eens gebeurt is dat je handmatig het voltage moet instellen omdat het mobo het verkeerd doet omdat overclock geheugen vaak net iets meer prik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChappIO
@TS wat eveneens ook wel eens gebeurt is dat je handmatig het voltage moet instellen omdat het mobo het verkeerd doet omdat overclock geheugen vaak net iets meer prik wil hebben.
Corsair adviseert de standaard 1,5 V en mijn MB (Sabertooth 990FX) levert 1,513 dus daar hoef ik niet aan te zitten denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
meppapza schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:50:
[...]

Ik draai op 1 module van 8GB
Ai, da's inderdaad niet zo fijn. Ik was in de veronderstelling dat je 4x2 GB had geinstalleerd op een 890FX board zoals ik. Maar je hebt dus een 990FX. Die zal inderdaad dus wel 8GB DIMM's aankunnen, ja. De mijne in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChappIO
Oke, mijn 2x4GB RAM is net binnen. Geïnstalleerd en geen errors in Memtest.

Hieruit concludeer ik dat mijn Vengeance RAM kapot is. Ik ga dus contact opnemen met Corsair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:50
Tens schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:29:
Dat lijkt me helemaal onwaarschijnlijk, aangezien de geheugencontroller in de processor zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
meppapza schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:29:
Oke, mijn 2x4GB RAM is net binnen. Geïnstalleerd en geen errors in Memtest.

Hieruit concludeer ik dat mijn Vengeance RAM kapot is. Ik ga dus contact opnemen met Corsair
Als jij de leverancier kunt laten zien/aantonen dat je board 1x8GB aan zou moeten kunnen in de single mode, dan wel, ja. Anders is het waarschijnlijk een incompatibiliteit van je mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
naarden 4ever schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:32:
[...]

Dat lijkt me helemaal onwaarschijnlijk, aangezien de geheugencontroller in de processor zit. :)
:o oops

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChappIO
Kosh66 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:35:
[...]

Als jij de leverancier kunt laten zien/aantonen dat je board 1x8GB aan zou moeten kunnen in de single mode, dan wel, ja. Anders is het waarschijnlijk een incompatibiliteit van je mobo.
Corsair zegt zelf op de website dat het zou moeten werken. Dus dat komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Kosh66 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:17:
[...]

Ai, da's inderdaad niet zo fijn. Ik was in de veronderstelling dat je 4x2 GB had geinstalleerd op een 890FX board zoals ik. Maar je hebt dus een 990FX. Die zal inderdaad dus wel 8GB DIMM's aankunnen, ja. De mijne in ieder geval niet.
Dat zal dan aan je bios liggen?

http://www.asus.com/Mothe...D_PROUSB3/#specifications

Bovenstaande moederbord heb ik nml...

Chipset AMD 890GX/SB850
4 x DIMM, Max. 16 GB, DDR3 2000(O.C.)/1333/1066 ECC,Non-ECC,Un-buffered Memory
Pagina: 1