Mobiel gestolen bij TNT, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10 18:55
Ongeveer een maand geleden heb ik mijn Blackberry Bold 9900 ter reparatie aangeboden bij een T-Mobile winkel in Arnhem. Mijn klachten waren dat mijn Blackberry toch erg snel leeg ging en dat mijn GPS het niet deed.

Ik kreeg 16 Juni van T-Mobile een bericht dat mijn telefoon bij T-Mobile was aangekomen, en dat deze dus onderzocht zou worden. Niet veel later werd mijn status veranderd naar fase 2: mijn telefoon zou kosteloos gerepareerd worden.

In de nacht van 20 Juni kreeg ik een mail van T-Mobile dat mijn Blackberry gerepareerd is en dat deze naar mij is terug gestuurd. Mijn Blackberry is dus 19 Juni mijn kant opgestuurd.

Ik heb toen ongeveer een week gewacht, maar er was geen spoor van mijn Blackberry te bekennen.

Totdat mijn zus op een zondag mij op mijn iPhone 4s whatsappde. Ze vroeg of ik mijn Blackberry had verkocht. Ik zei nee, heb mijn Blackberry ter reparatie aangeboden en deze was dus naar mij terug gestuurd. Ik had hem alleen nog niet binnen.

Mijn zus zei toen dat ze mij probeerde te pingen, omdat ze nog dacht dat ik mijn Blackberry gewoon had. Ze zei dat ik haar verwijderd had van mijn pinglijst en dat ze me daarom opnieuw adde.

Er werdt geaccepteerd door ene Dina. Mijn zus heeft nog met haar even gepraat totdat Dina mijn zus verwijderde van ping.

Ik vond dat nogal vreemd, maar het kon zo zijn dat mijn Blackberry gerepareerd was en dat ie naar iemand anders is op gestuurd. Misschien kreeg ik dus een andere Blackberry toestel terug.

De volgende dag heb ik dus T-Mobile gebeld en mijn verhaal uitgelegd. Na een check met mijn IMEI nummer blijkt dat tijdens de reparatie mijn PING nummer niet veranderd is. Toch is er iemand actief onder mijn PING nummer.

De T-Mobile medewerker en ik concludeerde niet anders dat de telefoon dus ergens bij de post onderschept is.

T-Mobile had de telefoon namelijk 19 Juni nog netjes verstuurd en ik had na 1 week wachten nog steeds mijn telefoon niet binnen. Meestal duurt dat namelijk 1 werkdag, soms 2.

Nja, kan gebeuren dacht ik. Er zou een formulier naar mij toegestuurd worden die ik even moest invullen. Dit was een formulier voor een interne onderzoek, zonder dat formulier doen ze dus niks. 25 Juni was zo'n formulier mijn kant op gestuurd, 27 Juni had ik hem nog steeds niet binnen.

Ik weer bellen naar T-Mobile, er was iets mis gegaan, ze verstuurde hem nog een keer.

Maar nu, 3 Juli heb ik de formulier nog steeds niet binnen.

Ik had 28 Juni voor de zekerheid nogmaals gebeld. Even voor de duidelijkheid. Er was dus op een maandag, en op een woensdag formulieren mijn kant opgestuurd. Maar heb dus nog niks ontvangen.

Ik heb het gevoel dat dit een beetje vast komt te zitten. Mijn telefoon is weg, formulieren komen maar niet aan, maar toch betaal ik nog steeds mijn rekeningen. (55 euro per maand).

Ik wil gewoon nu zo snel mogelijk actie zien. Het komt bij mij nu een beetje terughoudend over bij T-Mobile.

Wat kan ik nu het beste doen om toch een beetje actie af te dwingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-10 09:34

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Vragen of ze de formulieren klaarleggen bij een T-mobile winkel? Zoals je zegt: zonder formulieren doen ze niets, en blijkbaar kunnen ze je adres niet vinden :)

[ Voor 117% gewijzigd door kKaltUu op 03-07-2012 00:41 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:02
Misschien heel stom maar hebben ze wel je juiste adres? (moet haast wel)
Gezien het feit dat er nu al 2x iets onderweg is kwijtgeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:48
Is het niet zo dat t-mobile jou dan een handtekening van jou moet kunnen overhandigen dat het pakket is aangenomen? De postbode staat immers aan de deur en jij of iemand thuis tekent voor de telefoon.

Het lijkt mij dat t-mobile contact met postnl op gaat nemen en daar gaat dan wel uit blijken of er getekend is of gefraudeerd door de bezorger. Wel vreemd dat andere brieven van t-mobile niet aankomen. Je zou bijna denken dat de postbezorger nu alles onderschept.

Wellicht kan je zelf contact met postnl opnemen, je hebt misschien wel een track&trace nummer gekregen. Wat geeft die eigenlijk voor status als je die hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-10 18:08

painkill

Pain(k)(ill)

Voor t-mobile zal het echt niet de eerste keer zijn dat de mobiel is gestolen bij TNT, mijn gevoel zegt dat ze dit zeker wekelijks meemaken, vandaar ook die standaard brief die je krijgt toegestuurd. Kunnen ze dat trouwens niet met de e-mail sturen?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Ik heb mijn adres de 25e even na gevraagd, alles bleek te kloppen.

Van T-Mobile heb ik geen track & trace nummer gekregen, alleen een mailtje dat mijn telefoon terug was gestuurd.

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y275/huutje/Tmobile.png

EDIT:
Geen idee of ze die kunnen mailen. T-Mobile_Webcare op twitter had me ook al benaderd, maar volgens hun moest ik ook maar wachten op de formulieren..

[ Voor 27% gewijzigd door TZC-T1-FX op 03-07-2012 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
T-Mobile is de verzender en drager van het risico. T-Mobile moet dus de zaken regelen met hun vervoerder en jij bent in deze geen partij behalve dan dat je van T-Mobile een gerepareerde telefoon terug verwacht. Als T-Mobile geen telefoon kan leveren binnen redelijke termijn zijn ze in gebreke en kan je ze daarvoor aansprakelijk stellen inclusief gevolgschade. Maar zet dat op papier en stuur het aangetekend op. Jij kan nu geen gebruik maken van je abonnement omdat je telefoon die door T-Mobile gerepareerd en verstuurd is niet op het juiste adres is aangekomen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:35
redfoxert schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 00:54:
T-Mobile is de verzender en drager van het risico. T-Mobile moet dus de zaken regelen met hun vervoerder en jij bent in deze geen partij behalve dan dat je van T-Mobile een gerepareerde telefoon terug verwacht. Als T-Mobile geen telefoon kan leveren binnen redelijke termijn zijn ze in gebreke en kan je ze daarvoor aansprakelijk stellen inclusief gevolgschade. Maar zet dat op papier en stuur het aangetekend op. Jij kan nu geen gebruik maken van je abonnement omdat je telefoon die door T-Mobile gerepareerd en verstuurd is niet op het juiste adres is aangekomen.
Precies. Aangetekende brief naar T-Mobile dat je je Blackberry wil hebben.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:45
Inderdaad, maar focus je niet volledig op de Juridische weg. Werk ook gewoon mee met wat zij vragen (het invullen van het interne onderzoek formulier). Ken tal van voorbeelden waar mensen direct Juridisch (al dan niet correct) brieven gaan sturen en daarmee het bedrijf in de haren strijken.
Natuurlijk; als zij overduidelijk niets ondernemen; volledig terecht. Maar mijn uitgangspunt is: het altijd eerst vriendelijk op proberen te lossen. Hebben zij daar geen behoefte aan; dan kun je het altijd nog over een andere boeg gooien.

Ga er iniedergeval vanuit dat T-mobile dit netjes oplost. Mochten later blijken dat zij niets ondernemen; kun je ze altijd nog aansprakelijk stellen. Maar in dit geval lijkt het mij overduidelijk dat het probleem niet aan jouw zijde ligt; dus je mag toch aannemen dat T-mobile hier een passende oplossing voor biedt.
Zij zullen dan achteraf wel PostNL op het matje roepen, of zullen hier met PostNL afspraken over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-10 14:10

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

StevenK schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 08:00:
[...]

Precies. Aangetekende brief naar T-Mobile dat je je Blackberry wil hebben.
Én dat je een restitutie van ten onrechte betaalde abonnementskosten wilt voor in ieder geval de tijd tussen de verwachte aankomst van je toestel en het moment dat zij jouw vermiste toestel vervangen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Thanks voor alle info.

Heb net de T-Mobile_Webcare gevraagd of ze het formulier kunnen mailen, dat kan dus niet. Ze hebben nu handmatig een formulier naar mij opgestuurd in plaats van automatisch.

Ik vrees alleen dat er iemand bij de post intern alles onderschept. Wellicht dezelfde persoon die mijn telefoon heeft gestolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
kun je het niet naar een ander adres laten sturen? of dat je je adresgegevens wijzigt, en dan later weer terugwijzigt in de juiste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-10 09:43

InSanex

serenity now!

Ik mis in dit verhaal of je aangifte hebt gedaan van verduistering ?

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

misschien worden die brieven ook wel onderschept?

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:27
Misschien een rare suggestie, maar is het niet mogelijk om die brief te laten versturen naar het huis van je vriend(in), tante/oom, ouders, broer/zus, buurman? Het liefst allemaal tegelijk, dan moet de "postonderschepper" flink zijn/haar best doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:35
'misschien', 'verduistering'. Assumption is the mother of all fuckups. De situate is éénvoudig: T-Mobile moet zorgen dat TS zijn Blackberry krijgt. Dus TS moet in ieder geval zorgen dat hij _vastlegt_ dat hij daar aanspraak op maakt: aangetekende brief of fax met een
Geachte T-Mobile,

Tot op heden heb ik u van mijn Blackberry niet retour ontvangen, terwijl u mij wel hebt toegezegd dat u deze naar mij op zou sturen. In de nacht van 19 op 20 juni ontving ik namelijk van u een email bericht dat de Blackberry naar mij opgestuurd is.

Graag ontvang ik deze Blackberry zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen één week na verzending van deze brief.

Voor de volledigheid merk ik op dat schade lijd door deze situatie: ik heb geen beschikking over mijn telefoon, maar betaal wel 55,-- per maand voor het abonnement. Ik ga er vanuit dat u deze schade zult compenseren.

Om zeker te zijn dat deze brief u bereikt, wordt deze zowel per gewone als aantekende post aan u verzonden.

Met vriendelijke groet,

<ondertekening>

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Bedankt voor alle reacties, nadat ik vrijdag en maandag weer gebeld had, hebben ze hem handmatig op de post gedaan.

Formulier is eindelijk binnen. Volgens de T-Mobile webcare kon ik alles mailen, dat heb ik dus gedaan. Vervolgens krijg ik een mailtje van de klantenservice dat dit dus niet kan. *zucht*

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y275/huutje/Schermafbeelding2012-07-04om161447.png

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y275/huutje/Schermafbeelding2012-07-04om161516.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je het e-mailadres gebruiken wat ze aangeven: webcare@nogwat, en dus niet contact@nogwatanders. Oh wacht, dat is jouw adres; misschien even wegsoepen. Het wekte de indruk dat het een of ander adres van een foonshop was.

In sommige gevallen komt dergelijke mail wel aan, alleen is de autoresponder er om niet-afgesproken communicatie te weren. Klinkt raar, maar dat heb ik ook al eens meegemaakt. Desalniettemin: weer even contact opnemen erover lijkt me handig.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Het was een misverstand van hun kant. Mijn mail is nu wel in behandeling genomen. Ben benieuwd wat de resultaat zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Oke, het zijn echt prutsers bij T-Mobile.

Kreeg dus net dezelfde mail als die van enkele dagen geleden.

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y275/huutje/Schermafbeelding2012-07-10om105904.png

Terwijl er op 4 Juli mij werd verteld dat alles netjes ontvangen was.

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y275/huutje/Schermafbeelding2012-07-10om105845.png

Heb net ook de klantenservice gebeld en die hadden me doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling. Volgens hun hebben ze niks ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 17:22
Je kunt ook altijd even langs gaan bij Juridisch loket om advies in te winnen. Als je van tevoren belt om afspraak te maken kunnen zij je snel helpen. Zij zullen zat van dit soort gevallen krijgen. Hoe schrijnender de situatie wordt, hoe serieuzer je actie kunt ondernemen.
Als je na een maand nog steeds van het kastje naar de muur wordt gestuurd zou ik toch serieuzere stappen gaan ondernemen. Maar uiteraard eerst even via een beleefde weg het proberen.
Pagina: 1