Hoi Tweakers,
Ik ben van plan om mijn huidige systeem een (kleine) upgrade te geven.
Mijn huidige systeem:
Wat ik graag zou willen:
Ik twijfel tussen de Mugen 2 en de 212 EVO
Ik weet dat de Mugen 2 de beste Bang for Buck geeft maar voor mij is 10 euro toch de moeite waard om het te overwegen, beide koelers worden gebruikt in de BBG van de maand.
Verder ben ik vooral op zoek naar een ander Moederbord
Ik heb zelf een beetje rond gekeken, maar rond de 775 socket is vooral zeer verouderde informatie te vinden.
Ik zoek een moederbord waar mijn huidige systeem+wenslijst op past en waarbij ik mijn Q6600 (G0) op kan overclocken
Met deze low-budget oplossing ben ik weer een stapje verder en heb ik wat meer onderdelen die makkelijker meegaan naar een enventuele mobo+cpu+ram upgrade.
Ik kijk ook regelmatig op de V&A voor eventuele mooie aanbiedingen voor iets dat ik kan gebruiken, maar mocht je iets moois tegenkomen dat ik kan gebruiken dan ook graag een reactie (2 zien meer als 1)
Als je nog vragen hebt dan stel ze gerust
Groetjes
Edit: Zou een combinatie van een G620 met goedkoop mobo/ram een oplossing zijn? Of zijn er 1155 mobos met DDR2 ondersteuning (Volgens mij niet)
Al heb ik het idee dat een OC Q6600 niet veel achterloopt op een G620 al helemaal niet wanneer de vier cores allemaal gebruikt worden.
Ik ben van plan om mijn huidige systeem een (kleine) upgrade te geven.
Mijn huidige systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 74,45 | € 74,45 |
| 1 | Asus P5N-MX | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Corsair CM2X2048-6400C5 | € 28,45 | € 56,90 |
| 1 | Intel Core 2 Quad Q6600 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | AOpen Z400-08FC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 131,35 | |
Wat ik graag zou willen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,80 | € 34,80 |
| 1 | Corsair Builder CX500 V2 | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB | € 60,37 | € 60,37 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 171,07 | |
Ik twijfel tussen de Mugen 2 en de 212 EVO
Ik weet dat de Mugen 2 de beste Bang for Buck geeft maar voor mij is 10 euro toch de moeite waard om het te overwegen, beide koelers worden gebruikt in de BBG van de maand.
Verder ben ik vooral op zoek naar een ander Moederbord
Ik heb zelf een beetje rond gekeken, maar rond de 775 socket is vooral zeer verouderde informatie te vinden.
Ik zoek een moederbord waar mijn huidige systeem+wenslijst op past en waarbij ik mijn Q6600 (G0) op kan overclocken
Met deze low-budget oplossing ben ik weer een stapje verder en heb ik wat meer onderdelen die makkelijker meegaan naar een enventuele mobo+cpu+ram upgrade.
Ik kijk ook regelmatig op de V&A voor eventuele mooie aanbiedingen voor iets dat ik kan gebruiken, maar mocht je iets moois tegenkomen dat ik kan gebruiken dan ook graag een reactie (2 zien meer als 1)
Als je nog vragen hebt dan stel ze gerust
Groetjes
Edit: Zou een combinatie van een G620 met goedkoop mobo/ram een oplossing zijn? Of zijn er 1155 mobos met DDR2 ondersteuning (Volgens mij niet)
Al heb ik het idee dat een OC Q6600 niet veel achterloopt op een G620 al helemaal niet wanneer de vier cores allemaal gebruikt worden.